Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Λίγο πριν από τις Γερμανικές εκλογές
Ντίζελ ή ηλεκτροκίνηση;
Πέμπτη, 07/09/2017

Συνέχεια στις απαγορεύσεις και στον εξοβελισμό των “συμβατικής” τεχνολογίας αυτοκινήτων, αυτή τη φορά στη Γερμανία.

Μετά την Αγγλία και τη Γαλλία και τις σε βάθος χρόνου απαγορεύσεις που εξαγγέλθηκαν, ο πυρετός της ηλεκτροκίνησης “χτυπά” και τη Γερμανία.

Περιβαλλοντολογικές οργανώσεις ήδη προσφεύγουν στα δικαστήρια με αίτημα την απαγόρευση της κίνησης των οχημάτων ντίζελ εντός των  πόλεων. 

Φυσικά, οχήματα με καύσιμο το πετρέλαιο δεν είναι μόνο τα επιβατικά αυτοκίνητα, αλλά και τα φορτηγά, τα λεωφορεία, τα πούλμαν και γενικώς τα βαριά επαγγελματικά οχήματα, που σαφώς ρυπαίνουν πολύ περισσότερο από τα Ι.Χ. 

Στη συνάντηση λοιπόν μεταξύ των κυβερνώντων και των στελεχών των αυτοκινητοβιομηχανιών επήλθε συμφωνία για τη μείωση των ρύπων.

Έτσι 5 εκατομμύρια αυτοκίνητα των εταιρειών BMW, Daimler, Opel και Volkswagen που κυκλοφορούν στους γερμανικούς δρόμους, θα εφοδιασθούν με νέο λογισμικό -χωρίς δαπάνη από τη μεριά των ιδιοκτητών- με στόχο τη μείωση των εκπομπών κατά 25-30%. Βέβαια η ανησυχία υπάρχει στους υπουργούς της γερμανικής κυβέρνησης για την αποτελεσματικότητα του μέτρου και για ενδεχόμενες παρενέργειες στην εφαρμογή του, αφού ο αριθμός των οχημάτων πετρελαίου υπερβαίνει τα 15 εκατομμύρια.

Γενικά υπάρχει μια αναμπουμπούλα στην κυβέρνηση της Μέρκελ. Από τη μια η καγκελάριος θέλει να διασώσει το ντίζελ και από την άλλη κοιτάει με πάθος την ηλεκτροκίνηση, βλέποντας ότι το μέλλον της ανήκει.

Μεγάλος πονοκέφαλος λοιπόν όλη αυτή η ιστορία με τα πετρελαιοκίνητα και η υπόθεση ίσως παίξει τον ρόλο της στις εθνικές εκλογές που έρχονται στη Γερμανία. Τα χαστούκια από Μ. Βρετανία και Γαλλία και τις απαγορεύσεις που έχουν εξαγγείλει είναι νωπά και ο αντίκτυπός τους μεγάλος στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας, που ψάχνουν να βρουν τον προσανατολισμό τους.

Υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα και η κάθε μέρα που περνάει θα είναι μια ξεχωριστή για το ζήτημα με πολλές και ενδιαφέρουσες εξελίξεις.

Κοιτώντας πίσω στον χρόνο βλέπουμε ότι η αρχή αυτής της αλυσίδας των ανατροπών βρίσκεται στο dieselgate της Αμερικής και τους παραποιημένους αριθμούς των ρύπων σε μοντέλα του Ομίλου Volkswagen. 

Aν θυμάστε, το σκάνδαλο ξέσπασε τον Σεπτέμβριο του 2015, τις ημέρες που η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία έδινε το ραντεβού της στη Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης. 

Ένα μεγάλο σκάνδαλο λοιπόν με τους παραποιημένους ρύπους σε πετρελαιοκινητήρες του Ομίλου Volkswagen έδωσε το έναυσμα γι’ αυτήν την ιστορία αγάπης με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που βλέπουμε να ξετυλίγεται λίγο λίγο.

Από την άλλη βέβαιο είναι ότι οι ισχυροί της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας ακούνε Tesla και αισθάνονται ότι τους χτύπησε το ρεύμα.

Ποιος δρόμος θα ακολουθηθεί λοιπόν, πόσο ριζικές θα είναι οι αλλαγές, θα υπάρξουν ή όχι συμβιβασμοί, αυτά είναι τα ερωτήματα που αναζητούν απάντηση.

Έχουμε πολλά -και ολότελα διαφορετικά- να δούμε στο μέλλον.