Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
O COVID 19 και ο Μολώχ της ασφάλτου
Τρίτη, 26/05/2020

Η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα πήρε έγκαιρα μέτρα αντιμετώπισης του Covid-19. Κάτι που δεν έχει γίνει με τα τροχαία στη χώρα μας. Τι σχέση όμως έχουν τα τροχαία ατυχήματα με τον Covid-19;

Ο κοινός παρονομαστής τους βρίσκεται στην ανθρώπινη ζωή, η οποία και στις δύο περιπτώσεις απειλείται. Μπορούμε όμως να μετρήσουμε την εκάστοτε απειλή; Ας «μιλήσουν» οι αριθμοί. Ανοίγουμε τον φάκελο με τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία. Ο αριθμός πραγματικά σοκάρει. 3.779 νεκροί! (805 το 2015, 824 το 2016, 740 το 2017, 709 το 2018 και 701 το 2019).

H αύξηση των προστίμων έχει αποδειχτεί επανειλημμένως ότι δεν αποτελεί λύση. Οπότε τι κάνουμε; Προβάλλουμε στον μέγιστο βαθμό το τεράστιο αυτό πρόβλημα λαμβάνοντας τα ανάλογα μέτρα της πανδημίας.

Κάθε απόγευμα στις 18:00 να υπάρχει ενημέρωση για τον αριθμό των ημερήσιων τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα, των ελαφρώς και βαριά τραυματιών και των θανάτων. Στην ενημέρωση να συμμετέχει ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, ενώ το υπουργείο Υγείας μπορεί να εκπροσωπεί ένας χειρουργός ορθοπεδικός του ΚΑΤ, με μεγάλη πείρα στους τραυματίες τροχαίων ατυχημάτων.

Παράλληλα, να οριστούν νοσοκομεία που θα ειδικεύονται στη θεραπεία των τραυματιών από τα τροχαία ατυχήματα και οι γιατροί τους καθημερινά να προσκαλούνται για συνεντεύξεις, στις οποίες θα περιγράφουν τη σοβαρότητα των περιστατικών.

Να υπάρξει μεγάλη κρατική διαφημιστική καμπάνια στα ΜΜΕ με τον τίτλο «Μένουμε ζωντανοί», για τις συνέπειες της επικίνδυνης οδήγησης. Να δοθούν κονδύλια για την τοποθέτηση περισσότερων καμερών ελέγχου κυκλοφορίας στους αυτοκινητοδρόμους και για την πρόσληψη περισσότερων αστυνομικών, ώστε να αυξηθούν οι έλεγχοι και να επιδεικνύεται μηδενική ανοχή στους παραβάτες.

Τα τροχαία ατυχήματα να είναι καθημερινά πρώτη είδηση στα τηλεοπτικά δελτία στον ηλεκτρονικό και έντυπο Τύπο. Ως έσχατη λύση, αν δεν μειωθούν τα θύματα, να επιβάλλεται για ορισμένο χρονικό διάστημα απαγόρευση άσκοπων μετακινήσεων οχημάτων (όχι πολιτών) σε ολόκληρη τη χώρα, εννοείται με τις απαραίτητες εξαιρέσεις.

Μέχρι να γίνουν όλα τα παραπάνω, ένας τίτλος ταιριάζει: «Η Ελλάδα ΔΕΝ έχει πάρει ποτέ δραστικά μέτρα για τα τροχαία ατυχήματα».