Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το αυτοκίνητο παραμένει στο μάτι του κυκλώνα
Στην Μπανανία της "πολυτελούς διαβίωσης"
Παρασκευή, 11/07/2014

Μόνο σε αυτήν τη χώρα γίνονται τέτοιες αυθαιρεσίες από τις ίδιες τις υπηρεσίες του Δημοσίου. Οι εφορίες, «άκουσον-άκουσον», δεν ελάμβαναν υπόψη τους την πρόσφατη αλλαγή της νομοθεσίας, σε ότι αφορά τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και καλούσαν τους ιδιοκτήτες τους να πληρώσουν φόρο πολυτελούς διαβίωσης, μολονότι το αυτοκίνητό τους είναι πάνω από 10 ετών, βάσει πρώτης άδειας κυκλοφορίας. Έτσι, αναγκάσθηκε  ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος, να ασχοληθεί, προσωπικά, για να δοθεί τέλος στην ταλαιπωρία πολλών κατοίκων  της Μπανανίας.  Με εγκύκλιο, λοιπόν, προς τις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών καλούνται οι υπηρεσίες να προχωρήσουν στην ενημέρωση των αδειών κυκλοφορίας, αναγράφοντας σε αυτές και το έτος πρώτης κυκλοφορίας των οχημάτων σε χώρες της Ε.Ε. ή σε χώρες του ΕΟΧ.

Το πρόβλημα δημιουργήθηκε από την άγνοια νόμου (…ανεπίτρεπτο) που υπήρχε, καθώς, στις εφορίες επέμεναν να υπολογίζουν το φόρο πολυτελούς διαβίωσης για τα οχήματα με κυβισμό άνω των 1.929 κ.εκ., ακόμη και αν αυτά έχουν ηλικία πάνω από 10 έτη, από τη χρονιά που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά. Υπενθυμίζουμε ότι ο πρόσφατος νόμος, που τέθηκε σε ισχύ στις αρχές Απριλίου, ορίζει ότι πλέον, για τον καθορισμό υπολογισμού της ηλικίας των Ι.Χ. που εισήχθησαν μεταχειρισμένα, λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος πρώτης κυκλοφορίας του οχήματος σε χώρα της Ε.Ε. ή του ΕΟΧ και όχι το πότε αυτό κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Αν ρωτήσουμε πολίτες απλούς επί του προκειμένου, είναι βέβαιο πως κάτι έχουν ακούσει, κάτι ξέρουν, αφού τόσα γράφτηκαν στον Τύπο, τόσα ρεπορτάζ έγιναν γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα. Κι όμως, κρατικοί υπάλληλοι των αρμοδίων διευθύνσεων, δήλωναν πως δεν γνώριζαν την όλη εξέλιξη και δεν έπρατταν -αυτό που όφειλαν- «βάσει νόμου»! Σκεφθείτε έναν δικαστή να «μην γνωρίζει» ότι έχει καταργηθεί η …θανατική καταδίκη στην Ελλάδα. Οι λεπτές ισορροπίες στις σχέσεις κράτους-πολιτών καθορίζονται από τη συνέπεια, πρώτα από όλα, της ίδιας της Πολιτείας να σέβεται τους νόμους, για το όφελος είτε του ενός είτε των πολλών, δίνοντας το καλό παράδειγμα.

Για να γίνει αντιληπτό το «που» βρίσκεται, ακόμη, το Ελληνικό Δημόσιο, δείτε την πλήρη ανακοίνωση του υφυπουργού ΥΠΜΕΔΙ, που, θέτει, αρκούντως, ευγενικά, προς τους επιλήσμονες του καθήκοντός τους, το όλο ζήτημα. «Μέχρι σήμερα η παλαιότητα για τον υπολογισμό του τεκμηρίου διαβίωσης για επιβατικά αυτοκίνητα, καθώς και η μη καταβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης για τα αυτοκίνητα με κυβισμό πάνω από τα 1.929 κυβικά υπολογίζονταν βάσει του αναγραφόμενου επί της άδειας κυκλοφορίας έτους πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα, ανεξάρτητα εάν το αυτοκίνητο αυτό είχε κυκλοφορήσει και σε κοινοτικές χώρες ή χώρες ΕΟΧ. Μετά από παρέμβαση του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, προς το Υπουργείο Οικονομικών, σχετικά με την αναγκαιότητα υπολογισμού των τεκμηρίων των επιβατικών αυτοκινήτων βάσει του έτους πρώτης κυκλοφορίας επιβατικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα ή σε Κοινοτική χώρα ή χώρα Ε.Ο.Χ., λαμβάνεται πλέον αυτό ως έτος υπολογισμού των τεκμηρίων ή τεκμηρίων πολυτελούς διαβίωσης. Επειδή περιήλθαν σε γνώση μας, ότι ορισμένες Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών, αρνούνται την αναγραφή επί του εντύπου της αδείας κυκλοφορίας και του έτους της πρώτης κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων, επισημάνθηκε στις Υπηρεσίες αυτές, η υποχρέωση αναγραφής σε ειδικό πεδίο επί του εντύπου της άδειας κυκλοφορίας και του έτους πρώτης κυκλοφορίας του αυτοκινήτου στις κοινοτικές χώρες και σε χώρες της Ε.Ο.Χ. (εάν αυτό είχε εισαχθεί σαν μεταχειρισμένο) καθώς και ο τρόπος εξεύρεσης του έτους αυτού (φάκελος αυτοκινήτου, ξένη άδεια κυκλοφορίας, βεβαίωση από επίσημη αντιπροσωπεία κλπ). Στην ίδια εγκύκλιό του επίσης γίνεται και ειδική μνεία ακόμη και για τα προερχόμενα επιβατικά αυτοκίνητα από τον Ο.Δ.Δ.Υ.». (σ.σ.:  θα μπορούσε να προσθέσει ο υφυπουργός: «Kαταλάβατε …άσχετοι ή να το ξαναπούμε;»)​