Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΡΑΕ
Σε 2 μήνες ο νέος κανονισμός για τα τέλη μεταφοράς του ΔΕΣΦΑ
Περίπου δύο μήνες εκτιμά η ΡΑΕ ότι θα χρειαστεί για να διαμορφωθεί ο νέος κανονισμός για τα τέλη μεταφοράς που θα εισπράττει ο ΔΕΣΦΑ.
Τετάρτη, 18/05/2016

Περίπου δύο μήνες εκτιμά η ΡΑΕ ότι θα χρειαστεί για να διαμορφωθεί ο νέος κανονισμός για τα τέλη μεταφοράς που θα εισπράττει ο ΔΕΣΦΑ. Τα νέα τέλη αποτελούν ένα από τα βασικά σημεία τριβής ανάμεσα στην ελληνική πλευρά και τη Socar για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του ΔΕΣΦΑ στηn αζέρικη εταιρία, καθώς το υπουργείο Περιβάλλοντος – Ενέργειας επιδιώκει να είναι όσο το δυνατόν πιο χαμηλά ώστε να μην επιβαρύνονται οι καταναλωτές και οι Αζέροι θέλουν την υψηλότερη δυνατή απόδοση.

Με το παλαιό καθεστώς, που τώρα βρίσκεται υπό αναθεώρηση, τα τέλη θα έπρεπε να αυξηθούν κατά 70%. Η χρυσή τομή θα βρεθεί κοντά στο 30-35% εκτιμούν καλά πληροφορημένες πηγές.

Η διαδικασία από τη ΡΑΕ θα ξεκινήσει μόλις παραλάβει την εισήγηση του ΔΕΣΦΑ για την αναπροσαρμογή των τελών, εξέλιξη που αναμένεται εντός του αμέσως επόμενου χρονικού διαστήματος.

Τα δύο σημεία κλειδιά είνα το WACC - (Weighted Average Cost of Capital) δηλαδή η απόδοση του σταθμισμένου μέσου κόστους κεφαλαίου- το οποίο με το παλαιό σύστημα φθάνει στο 11% ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ κυμαίνεται στο 5-6% και η ανάκτηση κεφαλαίων προηγουμένων ετών, ένα υπόλοιπο πολλών εκατομμυρίων ευρών που προκύπτει από τα μειωμένα έσοδα του ΔΕΣΦΑ τα προηγούμενα χρόνια λόγω της πτώσης της κατανάλωσης αερίου. Αφορά δε σε ένα έσοδο που η εταιρία πρέπει να ανακτήσει βάσει των κανονισμών για τη λειτουργία των Διαχειριστών Αερίου.

Ο συνδυασμός της απόδοσης WACC 11% και της ανάκτησης κεφαλαίων με μία επιβάρυνση των τελών, κατανεμημένη στα επόμενα χρόνια είναι που δίνει το εκρηκτικό 70%, μία αύξηση που αδυνατεί να απορροφήσει η ελληνική αγορά.

Η Socar, όταν το 2013 κατέθετε την προσφορά των 400 εκατ. ευρώ για την εξαγορά του 66% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ είχε κάνει τους υπολογισμούς της με βάση τα δεδομένα αυτά. Παρά την αρχική δυσαρέσκεια των Αζέρων για τις αλλαγές στου όρους, οι οποίες γίνονται πάντως με βάση τους κανονισμούς της ΡΑΕ για την ανά τριετία αναθεώρηση των σχετικών υπολογισμών- τελευταία έχει αρχίσει να παρατηρείται μία προσέγγιση της Socar προς τους προβληματισμούς της ελληνικής πλευράς, όπως τουλάχιστον αναφέρουν κύκλοι του υπουργείου.

Ωστόσο, δεν ήταν λίγοι και όσοι σχολίαζαν χθες την απουσία του προέδρου του Αζερμπαϊτζάν από τα εγκαίνια του ΤΑΡ – η χώρα εκπροσωπήθηκε από τον πρώτο αναπληρωτή πρωθυπουργό-, αποδίδοντάς την στην δυσαρέσκεια των Αζέρων για τις καθυστερήσεις και τα προβλήματα με την μεταβίβαση του ΔΕΣΦΑ.

Σχετικοί όροι:
ΡΑΕ
Συναφείς αναρτήσεις
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη ...
Mε ενδιαφέρον παρακολουθεί η αγορά τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση της Bulgargaz, η οποία συσσωρεύει μεγάλες ζημιές από ...
Tη σημαντική μείωση που κατέγραψαν οι οικιακοί λογαριασμοί ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου το δεύτερο εξάμηνο του 2023 υπογραμμίζει η ...
Σε σημαντική αύξηση  των τελών χρήσης του δικτύου  διανομής φυσικού αερίου  οδηγεί το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δικτύου Διανομής της enaon ...
Η σεζόν για τη θέρμανση ολοκληρώθηκε και τυπικά στις 31 Μαρτίου και σύμφωνα με την επίτροπο ενέργειας Κάντρι Σίμσον ...
Την παρέμβαση της ΡΑΑΕΥ για τις σημαντικές αυξήσεις στα τέλη χρήσης του δικτύου φυσικού αερίου, που προκαλούν οι αναπροσαρμογές ...
Φυσικό αέριο στην Κρήτη σχεδιάζει να φέρει η enaon-EDA, όπως έχει μετονομαστεί η ΔΕΠΑ Υποδομών, και μάλιστα έχει εντάξει ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...