Τα αδύναμα μακροοικονομικά στοιχεία και οι επενδύσεις στην Ασία δείχνουν οτι το ράλι του πετρελαίου έπιασε.. ταβάνι, σύμφωνα με τον συνιδιοκτήτη της Again Capital, John Kilduff.
"Το σφυροκόπημα που βλέπουμε στι ασιατικές αγορές τη νύχτα είναι βασικό για την υπονόμευση του ράλι που είδαμε πρόσφατα", τόνισε ο Kilduff στο CNBC, για να προσθέσει πως τα δεδομένα συνεχίζουν να χειροτερεύουν.
Στην Κίνα ο ρυθμός ανάπτυξης των επενδύσεων επιβραδύνθηκε αρκετά, ενώ οι εργοστασιακές παραγγελίες στην Ιαπωνία υποχώρησαν σχεδόν κατά 25%.
Επιπλέον, ο Kilduff πιστεύει οτι η ζήτηση αργού απο την Κίνα θα πέσει κι άλλο τον επόμενο μήνα, επειδή η χώρα έχει γεμίσει τα στρατηγικά της αποθέματα.
Απο την πλευρά του, ο Francisco Blanch, επικεφαλής εμπορευμάτων και παραγώγων της Bank of America Merrill Lynch, δεν περιμένει ανάκαμψη των τιμών του πετρελαίου στα $70 μέχρι τα μέσα του 2017.
Βραχυπρόθεσμα, οι τιμές μπορεί να πέσουν κατά $7 και $10 ανά βαρέλι στο τέλος του καλοκαιριού.
Σύμφωνα με την ίδιο η αγορά είναι πολυ απασχολημένη με την επιστροφή του σχιστολιθικού πετρελαίου απο τις ΗΠΑ.
Παράλληλα, πτώση των τιμών πετρελαίου προς τα $40 το βαρέλι, καθώς οι κινέζικες εισαγωγές έχουν πιάσει τα όρια τους, "βλέπει" ο Matt Smith, επικεφαλής εμπορευμάτων της ClipperData.
"Η Κίνα εισάγει τόσο πολύ αργό, που γίνεται παράλογο. Εισάγουν περίπου ένα εκατ. βαρέλια ημερησίως περισσότερο απο αυτό που καταναλώνουν", είπε στο CNBC ο αναλυτής.
Στο πρώτο τρίμηνο, η Κίνα αποθήκευε περί τα 787.000 βαρέλια ημερησίως, σύμφωνα με την Oilprice.com.
Με βάση τους υπολογισμούς του Smith, η Κίνα έχει αποθηκεύση 135 εκατ βαρέλια, ενώ έχει χωρητικότητα για 155 εκατ. Έτσι σε 20-30 μέρες δεν θα υπάρχει χώρος.
Την ίδια στιγμή η Σαουδική Αραβία και το Ιράν τονώνουν την παραγωγή τους. Αυτοί οι παράγοντες μπορούν να ωθήσουν τις τιμές πετρελαίου προς τα $40 ανά βαρέλι, ίσως και στα $30, σύμφωνα με τον Smith.