Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
BMW 330e
Ηλεκτροκίνητη με πραγματικές σπορ διαθέσεις
Παρασκευή, 17/06/2016

Το έμπειρο μάτι θα καταλάβει ότι αυτή η BMW με τα χαρακτηριστικά 330e είναι διαφορετική.

Mπορεί να ακολουθεί τη φιλοσοφία sedan, αλλά πρόκειται για μια διαφορετική BMW, με τις διακριτικές ενδείξεις στο πίσω μέρος αλλά και στα πλαϊνά να υπογραμμίζουν το τεχνολογικό υπόβαθρο του µοντέλου.

Η εικόνα ότι και αυτή η έκδοση είναι ένα ακόμα μοντέλο της Σειράς 3 διατηρείται και στο εσωτερικό.

Τα γνήσια υλικά, η διακόσμηση µε γυαλισμένο αλουμίνιο και αλκαντάρα, οι διακόπτες, τα µεγάλα άνετα καθίσµατα κάνουν το σύνολο πολύ premium.

Είναι ένα από τα σαλόνια που υποσυνείδητα σε κάνουν να θέλεις να µείνεις περισσότερο από όσο χρειάζεται.

Τίποτα σε πρώτη θέαση δεν προδίδει τον ειδικό χαρακτήρα του µοντέλου.

Ούτε το ταµπλό, ούτε η κεντρική κονσόλα, η εργονοµία ή η πληρότητα εξοπλισμού.

Τίποτα; Όχι ακριβώς, το μπουτόν “eDrive” στη βάση της κονσόλας και το «πορτάκι» στο εµπρός φτερό, από την πλευρά του οδηγού δείχνουν σε πρώτη φάση τον οικολογικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Η plug-in υβριδική “3άρα” βασίζεται στην ανανεωμένη 320i, καθώς μοιράζεται το ίδιο μηχανικό σύνολο. Ο δίλιτρος TwinPower Turbo κινητήρας αποδίδει 184 ίππους και 29,6 χλγμ ροπής, μόλις από τις 1.350 σ.α.λ., ενώ η ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα αποδίδει επιπλέον 88 ίππους και 25,5 χλγμ ροπή. Συνδυαστικά, η ισχύς της 330e φτάνει τους 252 ίππους, ενώ η ροπή αγγίζει τα 42,8 χλγμ.

Για την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα φροντίζει η μπαταρία ιόντων λιθίου 7,6 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Για την πλήρη φόρτισή της απαιτούνται κάτι λιγότερο από έξι ώρες, σε οικιακή πρίζα, ενώ για να φορτιστεί το 80%, χρειάζονται περίπου τρεις ώρες σε 12βολτη πρίζα ή λίγο παραπάνω από δύο ώρες στο προαιρετικό iWallbox της BMW.

Η συγκεκριμένη μπαταρία μπορεί φυσικά να φορτιστεί και εν κινήσει από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και με ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Τι προσφέρουν όμως στον οδηγό όλα τα παραπάνω, στην καθημερινή οδήγηση;

Ξεκινήσαµε την διαδρομή μας, µε την οθόνη και τα αναλυτικά γραφικά να αναφέρουν ότι είµαστε πλήρως φορτισμένοι.

Πιέζουµε το κουµπί εκκίνησης και ακολούθως το πλήκτρο “MAX eDrive” στη βάση της κονσόλας. Σιγή. Κι ύστερα ένα ανεπαίσθητο σφύριγµα που µας υπενθυμίζει την έναρξη της ηλεκτροκίνησης.

Το αυτοκίνητο ξεκινά να κυλά, κινούµενο αποκλειστικά µε τον ηλεκτροκινητήρα µε µόνο ήχο αυτόν της κύλισης των ελαστικών και µε µέγιστη αυτονοµία τα 40 χιλιόµετρα. Το αυτοκίνητο κινεί τα 1.660 κιλά του µε απίστευτη προοδευτικότητα αλλά και χωρίς νεύρο. Συνεχίζουµε να πιέζουµε απαλά το δεξί πεντάλ και το αυτοκίνητο «κλειδώνει» στα 120 χλµ./ώρα τελικής. Αφήνουµε πάλι το πεντάλ και η αυτονοµία δείχνει να είναι σε λογικά πλαίσια ενώ κατηφορίζοντας βλέπουµε λίγη ώρα αργότερα να έχουµε φορτίσει τις µμπαταρίες για µια ακόµα δεκάδα χιλιομέτρων.

Σε λίγη ώρα και περίπου 40 χιλιόµετρα αργότερα το παραπάνω πρόγραμμα τελειώνει και πληροφορούμαστε από την οθόνη και τον ήχο του βενζινοκινητήρα ότι µπήκαµε σε διαδικασία “AUTO eDrive”. Είναι το βασικό πρόγραµµα εκκίνησης σε συνδυασμό και των δύο κινητήρων ή σε λειτουργία στην οποία αυτόµατα µεταβαίνει το αυτοκίνητο µόλις οι µπαταρίες αποφορτιστούν από την αρχική φόρτιση.

Η BMW ανακοινώνει σε αυτή τη λειτουργία, εκποµπές ρύπων CO2 49 γρμ./χλµ. και κατανάλωση τα 2,1 λίτρα/100 χλµ., που μπορεί να μην είναι απολύτως ρεαλιστικά, αλλά η αλήθεια είναι κάπου κοντά (είδαµε 3,8 λίτρα/100 χλµ. πραγματικής κατανάλωσης σε αστικό περιβάλλον), αρκεί να είσαι ευγενικός στο πάτηµα του γκαζιού.

Σε μεικτές συνθήκες και μετά από 900 σχεδόν χιλιόμετρα η μέση κατανάλωση έφτασε τα 8,3 λίτρα/100 χλμ.

Βέβαια, για τους λάτρεις της ταχύτητας τα πράγματα μπορούν να εξελιχθούν διαφορετικά. Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport+ η 330e μεταμορφώνεται σε ένα ικανότατο GT και σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόµατο κιβώτιο, (φοβερό αυτό το αυτόματο κιβώτιο της BMW που μεταμορφώνει στην κυριολεξία το αυτοκίνητο) βλέπεις τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν καταιγιστικά µέχρι τα 225 χλµ./ώρα της τελικής, ενώ για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 6,1 δευτερόλεπτα.

Η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι µοναδική δεδοµένων των επιµέρους χαρακτηριστικών.

Το δε ζύγισµα του αυτοκινήτου είναι ενδιαφέρον, όπως όλων άλλωστε των υπόλοιπων εκδόσεων. Το γερμανικό μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο προσφέρει πολλά περισσότερα από ότι μπορεί να ζητήσει ένας απλός οικογενειάρχης. Η ανάρτηση είναι σφιχτή σε ρύθμιση ενισχύοντας την οδηγοκεντρική εικόνα της BMW, όμως την ίδια στιγμή εντυπωσιάζει με την απορροφητικότητά της και με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει.

Ετσι η 3330e διακρίνεται αρχικά για την πολύ καλή οδηγική αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό της από το καλοζυγισμένο πλαίσιο, το ακριβές τιμόνι και την ρύθμιση της ανάρτησης. Είναι σταθερή σε μεγάλες ταχύτητες, ενώ στην επιλογή Comfort του Driving Experience Mode προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης καθιστώντας την ιδανική για ταξίδια.

Αφήσαµε για το τέλος τα σημεία που δεν μας άφησαν αρκετά ικανοποιημένους. Το ένα είναι τα σπορ ελαστικά σε συνδυασμό με τις 19 ιντσών προαιρετικές ζάντες, που κάνουν το αυτοκίνητο να κρατά µεν σε απαιτητικές διαδροµές αλλά που κουράζουν στις καθημερινές μετακινήσεις. Το δεύτερο είναι ο µικρότερος χώρος αποσκευών που χωράει πλέον 370 λίτρα αντί για τα 480 της απλής έκδοσης, αφού η συστοιχία των µπαταριών καταλαμβάνει χώρο.

Αυτή λοιπόν είναι μια διαφορετική 3άρα BMW με περισσότερο οικολογικό χαρακτήρα, διατηρώντας ατόφιο τον premium χαρακτήρα της.

Η τιμή της BMW 330e ξεκινά από τις 42.000 ευρώ.

Σχετικοί όροι:
BMW
Συναφείς αναρτήσεις
Τη δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων στην κορυφαία Μ40i προσφέρει η BMW. Η επίδραση στις επιδόσεις είναι μηδαμινή, καθώς τα ...
BMW
Η BMW δήλωσε την Τετάρτη ότι αναμένεται να μειωθεί το κέρδος προ φόρων του ομίλου κατά περισσότερο από 10% ...
BMW
Τον τελευταίο καιρό η BMW παρουσιάζει ολοένα και περισσότερες plug-in υβριδικές προτάσεις οι οποίες συνδυάζουν επαρκή ιπποδύναμη με μειωμένη ...
BMW 5 Series Touring
Η BMW παρουσίασε στην Γενεύη την αμιγώς οικογενειακή έκδοση της Σειράς 5 Touring.  Ουσιαστικά οι διαφορές σε σχέση με τη ...
BMW Series 5 Touring
Η BMW παρουσίασε την αμιγώς οικογενειακή έκδοση της Σειράς 5 Touring, με το γερμανικό station wagon μοντέλο να φτάνει ...
IBM - BMW
Η BMW στρέφεται προς την πλευρά της IBM, προκειμένου να βρουν από κοινού τρόπους για να κάνουν πιο έξυπνη ...
BMW 507
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά μοντέλα της BMW, η 507, η οποία είχε κατασκευαστεί σε μόλις 252 αντίτυπα μεταξύ ...
BMW M760Li xDrive
Σε μια από τις πιο σημαντικές εκθέσεις, αυτή της Γενεύης που θα διεξαχθεί 3-13 Μαρτίου στο εκθεσιακό κέντρο Palexpo, ...
BMW 740e iPerformance
H BMW παρουσίασε επισήμως τρεις νέες εκδόσεις της ναυαρχίδας της, οι οποίες είναι εφοδιασμένες με τεχνολογία plug-in hybrid. Πρόκειται ...
 
 
Η Ολυμπιακή Φλόγα των 33ων Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων «Παρίσι 2024», ξεκίνησε το ταξίδι της με στόχο να καλύψει 5.202 χιλιόμετρα και 563 ναυτικά ...
Ετήσια αύξηση 10,1% κατέγραψαν οι πωλήσεις εμπορικών οχημάτων στην Κίνα στο πρώτο τρίμηνο του 2024, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία. Κατά την ίδια περίοδο, ...
Η TOYOTA Hellas είναι ο επίσημος συνεργάτης της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, αλλά και της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής για την πραγματοποίηση της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας ...
Η :Dribe, η καινοτόμα συνδρομητική υπηρεσία οχημάτων έφτασε στην Ελλάδα και αλλάζει τα δεδομένα της κινητικότητας: Για πρώτη φορά έχουμε την ελευθερία να ...
Η ZES, ως ένας από τους κορυφαίους διαχειριστές σημείων φόρτισης (CPO) της Τουρκίας, και η electrip  ανακοίνωσαν συνεργασία με την Hubject, τον μεγαλύτερο ...
Με την παρουσίαση της νέας γενιάς CR-V και των ολοκαίνουργιων ZR-V και e:Ny1, η Honda στην Ελλάδα παρουσιάζει το νέο προωθητικό πρόγραμμα "Honda ...
Το νέο σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης City Advance Riding Techniques από το κορυφαίο σχολείο οδήγησης μοτοσυκλέτας CALIFORNIA SUPERBIKE SCHOOL είναι γεγονός! Μετά από 11 ...
Η nrg, ανακοινώνει τη διάθεση του Starcharge Nova 360, του ισχυρότερου ταχυφορτιστή στη χώρα. Μια επαναστατική προσθήκη στο δίκτυο incharge, που σηματοδοτεί ένα ...
Η συνεργασία μεταξύ του Ομίλου Σφακιανάκη και της BYD αντικατοπτρίζει το όραμα αειφορίας και των δύο εταιρειών. Η BYD είναι παγκοσμίως γνωστή για ...
H MG επιστρέφει στις ρίζες της, με το νέο Cyberster, το οποίο τιμά το παρελθόν της μάρκας στα roadster αμαξώματα. Για πρώτη φορά η ...
Τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024» στην Ευρώπη, κατέκτησε το νέο Renault Scenic. Η κάλπη ανέδειξε το μεγάλο φετινό νικητή του θεσμού, ενώ η ...
H Jeep ανακοίνωσε ακόμα μια προσθήκη στη γκάμα του Avenger, το οποίο ήδη προσφέρεται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, βενζινοκίνητο και ήπιο υβριδικό. Ως γνήσιο τέκνο ...