Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σοκ απο την αυτοκτονία Μαμιδάκη
“Όλοι περίμεναν τι θα πει...Ήταν η ψυχή της εταιρίας"
“Όλοι περίμεναν τον Κυριάκο Μαμιδάκη τι θα πει. Ήταν η ψυχή της εταιρίας...”
Δευτέρα, 04/07/2016

“Όλοι περίμεναν τον Κυριάκο Μαμιδάκη τι θα πει. Ήταν η ψυχή της εταιρίας...”

Με αυτά τα λόγια περιγράφουν στελέχη της αγοράς πετρελαιοειδών τον ιδρυτή της Jetoil, ο οποίος με την αυτοκτονία του γράφει με τραγικό τρόπο τον επίλογο μίας από τις ιστορικές ελληνικές επιχειρήσεις στον κλάδο των πετρελαιοειδών.

Η “Mamidoil Jetoil” υπέβαλε αίτηση προστασίας έναντι των πιστωτών της στις 9 Ιουνίου και πέτυχε την προσωρινή αναστολή των σε βάρος της διωκτικών μέτρων μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης τον Νοέμβριο.

Όμως ο Κυριάκος Μαμιδάκης φαίνεται, σύμφωνα με όσους είχαν συνεργαστεί μαζί του, να μην άντεξε αυτό το βάρος της δεινής οικονομικής θέσης στην οποία είχε φτάσει η εταιρία του.

Κρητικός στην καταγωγή, γεννήθηκε το 1932 στο χωριό Ανωσκελη της επαρχίας Κισσάμου του νομού Χανίων, όσοι τον γνωρίζουν λένε ότι “η αξιοπρέπεια ήταν πάνω από όλα για αυτόν...”.

Ο Κυριάκος Μαμιδάκης ήταν πρόεδρος της “Mamidoil Jetoil”, μιας αμιγούς ελληνικής εταιρίας. Την είχε ιδρύσει μαζί με τα αδέλφια του Νίκο και Γιώργο το 1970 και είχαν πετύχει να φτάσουν την εταιρία το 2009 να έχει μερίδιο στην αγορά 10%, να διαθέτει ένα δίκτυο 600 πρατηρίων αλλά και μία από τις μεγαλύτερες πετρελαϊκές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα, στο Καλοχώρι της Θεσσαλονίκης.

Ο Κυριάκος Μαμιδάκης το 1951 τέλειωσε την Εμπορική Σχολή και παρακολούθησε δι' αλληλογραφίας ολοκληρώνοντας τον κύκλο σπουδών του Κολλεγιακού School of Career του L.S.E.Την αμέσως επόμενη χρονιά ξεκίνησε να εργάζεται δίπλα στο θείο του Γιώργο Μαμιδάκη, τον “πατριάρχη” της οικογένειας, στην εμπορία πετρελαιοειδών. Ο θείος του Κυριάκου είχε τη “Mamidoil” και όταν ξέσπασε η κρίση του Σουέζ, άδραξε την ευκαιρία και στράφηκε στην Ανατολή ανοίγοντας συνεργασία με τους Ρώσους. Έφερνε με τάνκερς τα πετρέλαια τους με αποκλειστική συνεργασία έως το 1981.

Ο Κυριάκος μαζί με τα αδέλφια του Νίκο και Γιώργο το 1971 εγκαινιάζουν το πρώτο τμήμα των εγκαταστάσεων αποθήκευσης καυσίμων στο Καλοχώρι της Θεσσαλονίκης.

Το 1974 συγχωνεύονται οι “Mamidoil” και “Jetoil”, το 1980 ιδρύεται η ναυτιλιακή JET TANK A.E.,ενώ το 1983 ολοκληρώνονται πλήρως οι εγκαταστάσεις στο Καλοχώρι της Θεσσαλονίκης χωρητικότητας 200.000 κ.μ.

Τρία χρόνια μετά η οικογένεια περνά την πρώτη μεγάλη δοκιμασία με τις εγκαταστάσεις της να φλέγονται λόγω πυρκαγιάς που ξέσπασε, ενώ το 1989 επαναλειτουργούν πλήρως.

Η εταιρία από το 2001 μέχρι και το 2013 εξαπολύει μία εξωστρεφή πολιτική και επεκτείνεται στα Βαλκάνια, όπως στην Αλβανία, στο Κόσοβο, τη Βουλγαρία και τη Σερβία.

Μεγάλος καημός του Κυριάκου Μαμιδάκη, ήταν η επένδυση 20 εκατ. ευρώ στη Σούδα της Κρήτης για τη δημιουργία αποθηκευτικών χώρων. Η επένδυση είχε μπλοκαριστεί στο ΣτΕ αν και είχε τις άδειες και τότε το θέμα είχε γίνει γνωστό με μία επιστολή που είχε στείλει ο πρόεδρος της Jetoil στον Γιώργο Παπανδρέου.

Η εταιρία έφτασε μέχρι πριν από λίγα χρόνια να απαριθμεί ένα δίκτυο 600 πρατηρίων. Και το 2009 η εταιρεία και ενώ ήδη τα πρώτα σημάδια της κρίσης είχαν κάνει την εμφάνισή τους, προχωρούσε στην απόκτηση περίπου 60 πρατηρίων από τη Dracoil και ακόμη 10 πρατηρίων της El Petrol, φτάνοντας τον αριθμό των πρατηρίων της στα 630 και αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς της από το 8% σε πάνω από 10%. Αυτή έμελε να είναι και η αρχή του τέλους για την εταιρεία η οποία είχε τους τζίρους της να μειώνονται και να περνά σε ζημιές (538 χιλ. έναντι κερδών 8,4 εκατ. το 2008).

Τα τελευταία δύο χρόνια, η Jetoil, λόγω και του μεγάλου δανεισμού άνω των 200 εκατ. ευρώ σε συνδυασμό με την κρίση αδυνατεί να εφοδιάσει τα πρατήρια της. Οι οφειλές της προς προμηθευτές αγγίζουν τα 100 εκατ. ευρώ. Οι βενζινοπώλες αρχίζουν σιγά, σιγά να καταγγέλλουν τις συμβάσεις τους και να αναζητούν άλλα σήματα. Η εταιρία στις 9 Ιουνίου καταθέτει αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 και πετυχαίνει προσωρινή προστασία από τους προμηθευτές της μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης την 1η Νοεμβρίου.

Ο Κυριάκος Μαμιδάκης ήταν παράλληλα πρόεδρος και σε άλλες εταιρίες του ομίλου “Αφοί Μαμιδάκη” που ίδρυσε με τα αδέλφια του Νίκο και Γιώργο. Τέτοια είναι η “Ερμής Α.Ε.” με αντικείμενο τις τουριστικές και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και τρία ιδιόκτητα ξενοδοχεία στον Άγιο Νικόλαο. Επίσης ήταν πρόεδρος στην “ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΝΩΣΚΕΛΗ ΑΒΕΕ”, εταιρία παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιολάδου και κρασιού καθώς και σε ναυτιλιακές εταιρίες. 

Σχετικοί όροι:
Jetoil
Συναφείς αναρτήσεις
Mamidoil-JetOil S.A.
Επικυρώθηκε, από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών το σχέδιο εξυγίανσης της Mamidoil-JetOil S.A., μέσω της εξαγοράς της από την Αυστριακή εταιρεία ...
Παρασκήνιο
Έντονο είναιο το παρασκήνιο για την μεταβίβαση της Jetoil, διαβάζουμ,ε στην στήλη "Χαμαιλέων" του ειδησεογραφικού site euro2day.gr.  Όπως γρ'άφει ...
Jet Oil
Πληροφορίες αναφέρουν ότι παραμένει το ενδιαφέρον Ρωσικής εταιρείας προηγουμένως όμως, θα επιχειρηθεί η εξυγίανση στο πλαίσιο του άρθρου 99 ...
Jetoil
 Σήμερα αναμένεται η απόφαση του πολυμελούς πρωτοδικείου Πειραιά επί της αίτησης ανάκλησης των τραπεζών Alpha, Πειραιώς και Eurobank κατά ...
Jetoil
Εκδικάστηκε και τις επόμενες ώρες αναμένεται η απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Πειραιά επί της αίτησης ανάκλησης που κατέθεσαν οι ...
Ο ισολογισμός και η απόφαση της Τζίνας Μαμιδάκη
O Ελληνοαμερικανός Tζον Κατσιματίδης, ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της Νέας Υόρκης, φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες του «b.e.» ως o «λευκός ...
Jetoil
 Αίτηση ανάκλησης της υπαγωγής της Jetoil στο άρθρο 99 φέρονται να κατέθεσαν οι τράπεζες, μόλις μερικές μέρες μετά την ...
Κυριάκος Μαμιδάκης
Στις 6 το απόγευμα στο Κοιμητήριο Κηφισιάς θα πραγματοποιηθεί η εξόδιος ακολουθία του Κυριάκου Μαμιδάκη, όπως ανακοίνωσε ο όμιλος ...
Oικογένεια Κυριάκου Μαμιδάκη
 Η οικογένεια, ο όμιλος "Αφοί Μαμιδάκη - Mamidoil Jetoil" και οι εργζόμενοι του ομίλου εξέδωσαν συλλυπητήριες ανακοινώσεις για τον ...
 
 
Η αφρικανική σκόνη που μας επισκέπτεται όλο και συχνότερα κάθε χρόνο, μπορεί να επηρεάσει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τα φωτοβολταϊκά πάρκα; Πρόκειται ...
Την πλήρη αναμόρφωση ή την απόρριψη των αλλαγών που προτείνει η ΡΑΑΕΥ για την τροποποίηση του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου ...
Αντιρρήσεις σχεδόν για τo σύνολο των τροποποιήσεων του Κώδικα Προμήθειας που προτείνει η ΡΑΑΕΥ για την αντιμετώπιση του ενεργειακού τουρισμού από τους στρατηγικού ...
Διαφοροποίηση προς το χειρότερο των ληξιπρόθεσμων οφειλών ρεύματος, οι οποίες τον Αύγουτστο του 2023 είχαν φθάσει στο ιλιγγιώδες ποσό των  2,84 δισ. ευρώ ...
Η MYTILINEOS σε κοινοπραξία με τη GE Vernova ολοκλήρωσαν την κατασκευή της νέας μονάδας προσωρινής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, με φυσικό αέριο στο Δουβλίνο, εντός του ...
To κόστος του Great Sea Interconnector, στο τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδος-Κύπρου και κυρίως τα ποσά που θα πρέπει να καλύψουν οι καταναλωτές ...
Mε ενδιαφέρον παρακολουθεί η αγορά τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση της Bulgargaz, η οποία συσσωρεύει μεγάλες ζημιές από τη σύμβαση προμήθειας αερίου ...
Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοινώνει ότι τίθεται σε ισχύ το νυχτερινό οικιακό τιμολόγιο θερινής περιόδου από την 1η Μαΐου 2024 μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2024 ...
Μακροχρόνιες συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού από ΑΠΕ, τα γνωστά ΡΡΑ, συνολικής ισχύος 950 MW υπογράφηκαν το 2023 στην Ελλάδα, πράγμα που την κατατάσσει στην ...
Με ζημιές έκλεισε η χρήση του  2023 για την εταιρία διανομής φυσικού αερίου enaon ΕDA, όπως έχει μετονομαστεί η ΔΕΠΑ Υποδομών, μετά την ...
Ένας νέος φωτοβολταϊκός σταθμός, εγκατεστημένης ισχύος 80 MW, στη θέση «Ακρινή» της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, σε εξαντλημένα λιγνιτωρυχεία της ΔEH, έρχεται να προστεθεί στην ...
Tη σημαντική μείωση που κατέγραψαν οι οικιακοί λογαριασμοί ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου το δεύτερο εξάμηνο του 2023 υπογραμμίζει η έκθεση της Eurostat, που ...