Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΥΠΕΝ
Η κυβέρνηση δεν ευθύνεται για τυχόν ναυάγιο στην αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ
Την ευθύνη για τυχόν ναυάγιο της ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ θα την έχει η Socar, σύμφωνα με non paper του Υπουργείου Ενέργειας.
Τρίτη, 30/08/2016

Την ευθύνη για τυχόν ναυάγιο της ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ θα  την έχει η Socar, σύμφωνα με non paper  του Υπουργείου Ενέργειας.

Ειδικότερα, το υπουργείο σημειώνει   πως η κυβέρνηση δεν παρενέβη στους όρους του διαγωνισμού, ενώ η πλευρά των αζέρων είχε υπερβολικά αίτηματα.

Πιο αναλυτικά, πηγές από το υπουργείο σχολίασαν ως εξής τις εξελίξεις αναφορικά με τον ΔΕΣΦΑ:

"Καθημερινά, το τελευταίο χρονικό διάστημα, δημοσιεύματα και αναρτήσεις στο διαδίκτυο επιχειρούν να δημιουργήσουν την εντύπωση  πως για ένα ενδεχόμενο ναυάγιο στην υπόθεση της ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ την ευθύνη θα έχει το ΥΠΕΝ. Πρόκειται για αναφορές που απέχουν από την πραγματικότητα και αντικειμενικά υπηρετούν συγκεκριμένες πολιτικές σκοπιμότητες.

Θυμίζουμε πως η αλλαγή στους όρους του διαγωνισμού που περιορίζει το ποσοστό της Αζέρικης SOCAR στο 49% έγινε από τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ.

Η κυβέρνηση σε καμία φάση  δεν παρενέβη στους όρους του διαγωνισμού.

Αντιθέτως, η πλευρά των Αζέρων φαίνεται πως επιζητά αλλαγή των όρων επιδιώκοντας να της δοθεί το σύνολο των διαθεσίμων της εταιρείας με το Δημόσιο να παραιτείται, ταυτόχρονα, από το δικό του μερίδιο. Αλήθεια, πώς αξιολογείται μια τέτοια συμπεριφορά ενός υποψηφίου επενδυτή; Πώς συνάδει με ένα νέο επενδυτικό πλάνο που θα αναπτύξει την εταιρεία;

Ισχυρίζονται διάφοροι κύκλοι ότι η τελευταία τροπολογία της κυβέρνησης δυναμιτίζει το επενδυτικό κλίμα μιας και θέτει σε κίνδυνο την υποψηφιότητα της SOCAR. Οφείλουν όλοι αυτοί να μας πουν αν υπηρετείται το επενδυτικό κλίμα με την αύξηση της τάξης του 68% στα τέλη χρήσης του δικτύου που μεταφράζεται σε επιβάρυνση του ενεργειακού κόστους για την εγχώρια παραγωγή και τα νοικοκυριά.

Είναι φανερό πως τα κατευθυνόμενα δημοσιεύματα των τελευταίων εβδομάδων από την μια θέλουν να υπονομεύσουν την ενεργειακή - αναπτυξιακή πολιτική της κυβέρνησης και από την άλλη επιχειρούν  να μετακυλύουν σε αυτήν ευθύνες για μια ενδεχόμενη αποχώρηση της SOCAR που θα οφείλεται τελικώς, εάν συμβεί, σε άλλες αιτίες.

Η κυβέρνηση πορεύεται αταλάντευτα με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και με σεβασμό στους διεθνείς και ευρωπαϊκούς κανόνες".

 

Σχετικοί όροι:
SOCAR
Συναφείς αναρτήσεις
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη ...
Την Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2024, ο ΔΕΣΦΑ φιλοξένησε στις εγκαταστάσεις του στη Ρεβυθούσα θεωρητική άσκηση ετοιμότητας υπό τον συντονισμό ...
Τροποποιήσεις στις ρυθμίσεις που αφορούν το τρόπο προσωρινής λειτουργίας του σημείου σύνδεσης του νέου πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου ...
Περισσότερες από 22 νομοθετικές ρυθμίσεις για  την ενέργεια, μεταξύ αυτών και η περίφημη τροποποίηση του άρθρου 42 του Κώδικα ...
Μειωμένη κατά 21,56% σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία ...
Οι επικεφαλής των τριών βασικών μετόχων του ΔΕΣΦΑ, της ιταλικής Snam, της ισπανικής Enagas και της βελγικής Fluxys συναντήθηκαν ...
Mε τις δεξαμενές υγροποιημένου αερίου (LNG) στη Ρεβυθούσα, να είναι σχεδόν γεμάτες, σε ποσοστό άνω του 95%, ξεκινά ο Δεκέμβριος, ...
2ο Συνέδριο Υδρογόνου του ΔΕΣΦΑ
Η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το υδρογόνο και ο πρωταγωνιστικός ρόλος που η Ελλάδα μπορεί να παίξει στο ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...