Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΔΕΣΦΑ
Συμβιβαστική λύση για τα τιμολόγια(;)
Mε μία τροποποίηση στην επίμαχη διάταξη για τα τιμολόγια του ΔΕΣΦΑ, που ανοίγει τον δρόμο για διαπραγματεύσεις υποδέχεται τελικώς η ελληνική πλευρά , αύριο Τρίτη στην Αθήνα, τον πρόεδρο της Socar Ροβνάγκ Αμπτουλάγιεφ για τις τελικές (;) διαβουλεύσεις
Δευτέρα, 26/09/2016

 Mε μία τροποποίηση στην επίμαχη διάταξη για τα τιμολόγια του ΔΕΣΦΑ, που ανοίγει τον δρόμο για διαπραγματεύσεις  υποδέχεται τελικώς η ελληνική πλευρά , αύριο Τρίτη στην Αθήνα, τον πρόεδρο της Socar Ροβνάγκ Αμπτουλάγιεφ για τις τελικές (;) διαβουλεύσεις  με σκοπό την πώληση του Διαχειριστή. Τώρα, αν η νέα ρύθμιση  αρκεί για να δώσει λύση  στο αδιέξοδο που δημιουργήθηκε εξ αιτίας της παρέμβασης Σκουρλέτη θα φανεί τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Στο πολυνομοσχέδιο - σκούπα,  που κατατέθηκε την Παρασκευή στη Βουλή με τα προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση  της τρέχουσας αξιολόγησης, περιλαμβάνεται τροποποίηση προηγούμενης διάταξης για τα τιμολόγια του Διαχειριστή, η οποία έχει ως εξής: “Η ανακτήσιμη διαφορά του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου για τα έτη 2006-2015 επιμερίζεται για τα έτη από το  2017 και μετά από τη ΡΑΕ με την αναθεώρηση του Κανονισμού Τιμολόγησης Βασικών Δραστηριοτήτων του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ.3”.

Η αλλαγή, σε σχέση με την αμφιλεγόμενη διάταξη Σκουρλέτη που είχε ψηφιστεί μόλις τον Ιούλιο του 2016, αφορά στον επιμερισμό της ανακτήσιμης διαφοράς, καθώς η καταργούμενη ρύθμιση του νόμου 4409/16, προέβλεπε ότι αυτή “κατανέμεται ισόποσα σε κάθε  ένα έτος από τα επόμενα 40 χρόνια, αρχής γενομένης από το 2017 με προσαύξηση βάσει του ύψους του τρέχοντος πληθωρισμού”.

Η νέα διάταξη δίνει δηλαδή στη  ΡΑΕ το δικαίωμα να αποφασίζει πώς θα κατανέμεται  η προσαύξηση χωρίς χρονικούς περιορισμούς μετά το έτος 2017.  Ετσι,  πχ  αν συντμηθεί η περίοδος  ανάκτησης, τότε η ετήσια επιβάρυνση θα αυξηθεί .

Φαίνεται ότι πάνω στο πεδίο αυτό θα κινηθούν οι διαπραγματεύσεις με τους Αζέρους, που ως γνωστόν έχουν φθάσει σε οριακό σημείο, με τη Socar να έχει απειλήσει ακόμα και με αποχώρηση αν δεν αλλάξει η ρύθμιση Σκουρλέτη ή δεν μειωθεί το τίμημα της εξαγοράς.

Στην όλη υπόθεση έχουν εμπλακεί και οι δανειστές που έχουν ζητήσει η μεταβίβαση να τελειώνει το συντομότερο δυνατόν χωρίς να μεταβληθεί το τίμημα, των 400 εκατ. ευρώ για το 66% των μετοχών του Διαχειριστή.

Μάλιστα το γεγονός, ότι η τροποποίηση της Παρασκευής εντάσσεται στον νόμο με τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση των 2,8 δισ. ευρώ της υπο-δόσης του δανείου, καθιστά ακόμα πιο δύσκολη την τροποποίησή της στο μέλλον.

Με βάση την εισήγηση του ΔΕΣΦΑ που έδωσε η ΡΑΕ σε δημόσια διαβούλευση την περασμένη Τρίτη η αύξηση στα τιμολόγια του Διαχειριστή θα έφθανε σε 23,8%, από περίπου 68% που θα ήταν με το σύστημα που κατάργησε ο κ. Σκουρλέτης τον Ιούλιο.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος - Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης σε συνέντευξη του στην “Εφημερίδα των Συντακτών” δεν κάνει καμία αναφορά στην τροποποίηση που κατέθεσε στο πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα. Υποστηρίζει ότι η ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ δεν συμπεριλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα, ανατρέχει στο ιστορικό της συγκεκριμένης πώλησης λέγοντας ότι έχει κλείσει  από το 2013 αλλά δεν ολοκληρώθηκε μετά από παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, που υποχρέωσε τη Socar να μειώσει το μερίδιό της κάτω από το 50% “Εμείς όλο αυτό το διάσημα δεν έχουμε παρέμβει στους όρους του διαγωνισμού, εκείνο βέβαια που κάνουμε μετά από πρόταση της ΡΑΕ είναι να μεριμνήσουμε για την προστασία της εγχώριας παραγωγής, αποτρέποντας αυξήσεις στις τιμές χρήσης του δικτύου φυσικού αερίου της τάξης του 68%. Κατά τα άλλα εργαζόμαστε για να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, μια και αυτό αναφερόταν ρητά στη συμφωνία του περασμένου χρόνου” δηλώνει ο υπουργός.

“Όσοι τώρα προσπαθούν να εμπλέξουν τη διαδικασία της συγκεκριμένης ιδιωτικοποίησης με αυτήν της εκταμίευσης της υποδόσης έχουν πολιτική στόχευση, που υπηρετεί άλλες πολιτικές σκοπιμότητες” καταλήγει ο κ. Σκουρλέτης..

Με βάση του όρους που έχει θέσει η Κομισιόν η Socar θα πρέπει να παραχωρήσει το 17% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ. Πιθανότερος αγοραστής είναι η ιταλική Snam, που θα αναλάβει και το μάνατζμεντ του Διαχειριστή, καθώς η Socar παραμένει ως παθητικός μέτοχος.

 

 

Σχετικοί όροι:
SOCAR
Συναφείς αναρτήσεις
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη ...
Την Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2024, ο ΔΕΣΦΑ φιλοξένησε στις εγκαταστάσεις του στη Ρεβυθούσα θεωρητική άσκηση ετοιμότητας υπό τον συντονισμό ...
Τροποποιήσεις στις ρυθμίσεις που αφορούν το τρόπο προσωρινής λειτουργίας του σημείου σύνδεσης του νέου πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου ...
Μειωμένη κατά 21,56% σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία ...
Οι επικεφαλής των τριών βασικών μετόχων του ΔΕΣΦΑ, της ιταλικής Snam, της ισπανικής Enagas και της βελγικής Fluxys συναντήθηκαν ...
Mε τις δεξαμενές υγροποιημένου αερίου (LNG) στη Ρεβυθούσα, να είναι σχεδόν γεμάτες, σε ποσοστό άνω του 95%, ξεκινά ο Δεκέμβριος, ...
2ο Συνέδριο Υδρογόνου του ΔΕΣΦΑ
Η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το υδρογόνο και ο πρωταγωνιστικός ρόλος που η Ελλάδα μπορεί να παίξει στο ...
Με στόχο την ανάπτυξη συνεργασιών με νεοφυείς επιχειρήσεις, πανεπιστήμια και ερευνητικούς φορείς
Έχοντας στο επίκεντρο τη δημιουργία και την ανάπτυξη ενός διευρυμένου οικοσυστήματος γνώσης και καινοτομίας στον κλάδο της ενέργειας, ο ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...