Αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των ι.χ. αυτοκινήτων αναζητά το υπουργείο Οικονομικών, με διπλό στόχο:
Από την μία πλευρά εποθυμεί να μειώσει την επιβάρυνση στα παλαιά και πολύ παλαιά αυτοκίνητα αυξάνοντας παράλληλα την επιβάρυνση των νέων ακριβών αυτοκινήτων.
Από την άλλη πλευρά όμως ο βασικός στόχος του υπουργείου είναι τα συνολικά έσοδα να είναι περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη χρονία. Το πόσο περισσότερα θα είναι, θα κρίνει και το μείγμα των αλλαγών.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργός Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη, τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά,, ενώ βασικός στόχος παραμένει να μην επιβαρυνθούν υπέρμετρα τα παλιά αυτοκίνητα.
Το νέο καθεστώς των τελών πάντως έχει ήδη μπει στο «μικροσκόπιο» των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου και η όλη διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Οκτωβρίου, αφού τον Νοέμβριο θα πρέπει να εκδοθούν τα σχετικά ειδοποιητήρια για να πληρωθούν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου.
Συγκεκριμένα τα στελέχη του υπουργείου επιχειρούν να λύσουν τον «γρίφο» ώστε να αυξηθούν τα τέλη για τους έχοντες ακριβά Ι.Χ., ανεξαρτήτως κυβισμού, να μειωθούν για τα μεγάλου κυβισμού άνω όμως των 15 ετών, αλλά και γι’ αυτά που ανήκουν στη μεσαία κατηγορία.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται όπως το νέο σύστημα είναι διττό, δηλαδή όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 να πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό, ενώ όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 και όχι μετά τον Νοέμβριο του 2010, όπως ισχύει σήμερα, να πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.
Η συγκεκριμένη όμως «εξίσωση» αναμένεται να προκαλέσει επιβαρύνσεις στους οδηγούς των παλαιών αυτοκινήτων μικρού και μεσαίου κυβισμού και ενδεχομένως ελαφρύνσεις για παλαιά οχήματα πολύ μεγάλου κυβισμού, που σήμερα πληρώνουν και υψηλά τέλη αλλά και φόρο πολυτελούς διαβίωσης.