Στη χορήγηση διασφαλίσεων από την ΕΕ ότι δεν θα μπλοκάρει το ευρωπαϊκό σκέλος του αγωγού αερίου Turkish Stream επιμένουν οι Ρώσοι, ενώ την ίδια στιγμή προωθείται προς επικύρωση η διακρατική συμφωνία Ρωσίας- Τουρκίας και για τις δύο γραμμές του αγωγού.
Η πρώτη έχει αποκλειστικό προορισμό τον εφοδιασμό της τουρκικής αγοράς και η δεύτερη τα ελληνο-τουρκικά σύνορα για τη μεταφορά αερίου στην Ευρώπη.
Ο μόνιμος εκπρόσωπος της Ρωσίας στην ΕΕ Vladimir Chizhov δήλωσε ότι «για την κατασκευή της δεύτερης γραμμής του Turkish Stream η ρωσική πλευρά και οι συμμετέχοντες στο κονσόρτσιουμ χρειάζονται εγγυήσεις ότι το έργο αυτό δεν θα έχει την κατάληξη του South Stream και ορισμένων άλλων πρότζεκτ.... Ο,τι η ΕΕ δεν θα προβάλει βέτο, με την μία ή η την άλλη μορφή στην ευρωπαϊκή πορεία του Turkish Stream» είπε, προσθέτοντας ότι υπάρχει δυναμική για το έργο. «Ελπίζω ότι το ζήτημα αυτό θα λυθεί, καθώς χώρες στην περιοχή αυτή της Ευρώπης -μέλη και μη μέλη της Ενωσης- ενδιαφέρονται για την υλοποίηση του πρότζεκτ» κατέληξε.
Εν τω μεταξύ το κόστος των επενδύσεων για την κατασκευή των δύο υποθαλάσσιων γραμμών στη Μαύρη Θάλασσα υπολογίζεται στα 7 δισ. ευρώ, σύμφωνα με το ενημερωτικό σημείωμα που συνοδεύει το σχέδιο νόμου για την επικύρωση της διακρατικής συμφωνίας, όπως αναφέρει το Reuters.
'Ολο το υποθαλάσσιο τμήμα των αγωγών θα το αναλάβει μία εταιρία 100% ρωσικών συμφερόντων, η οποία θα ασχοληθεί με το enginnering, την κατασκευή και τη λειτουργία τους. Μία άλλη εταιρία, 100% τουρκική, θα αναλάβει την υλοποίηση του σκέλους εκείνου του υποθαλάσσιου αγωγού που θα συνδέεται με το σύστημα μεταφοράς αερίου της Τουρκίας
Το συνολικό κόστος του πρότζεκτ εκτιμάται στα 11,4 δισ. ευρώ.
Ο Turkish Stream είναι το πρότζεκτ που οι Ρώσοι προωθούν σε αντικατάσταση, προηγούμενου σχεδίου, του αγωγού South Stream, o οποίος ματαιώθηκε μετά τα εμπόδια που ύψωσε η ΕΕ.
Ο South Stream προέβλεπε την κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού από τη Ρωσία ως τη Βουλγαρία, με τελική κατάληξη την Ουγγαρία και ενδεχομένως την Αυστρία, ενώ είχε εξεταστεί και ένα νότιο σκέλος, προς Ελλάδα που αργότερα θα μπορούσε να συνδεθεί με την Ιταλία. Το διάδοχο πρότζεκτ Turkish Stream προβλέπει την απ' ευθείας σύνδεση με τη Τουρκία και μία τράνζιτ γραμμή ως τα ελληνο-τουρκικά σύνορα. Από εκεί άλλοι αγωγοί μπορούν να μεταφέρουν το αέριο είτε στην Ιταλία μέσω Ελλάδος, είτε στα Βαλκάνια.
Στα τέλη Φεβρουαρίου 2016 η ρωσική Gazprom, η ιταλική Edison και η ΔΕΠΑ υπέγραψαν Μνημόνιο Κατανόησης για τη μεταφορά του ρωσικού αερίου στην Ιταλία μέσω Ελλάδος, αναβιώνοντας το παλαιό πρότζεκτ Poseidon, τον ελληνο-ιταλικό αγωγό.