Εικόνα πλασματικής «απογείωσης» διαμορφώνεται στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, όσον αφορά τις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων για το μήνα Φεβρουάριο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πιστοποιημένες ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών κινήθηκαν περί τις 5.200 μονάδες. Όπως τονίζουν παράγοντες των εταιριών, η σύγκριση της αγοράς του Φεβρουαρίου 2017 σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2016 (περίπου +58,2%) δεν έχει κανένα απολύτως νόημα, καθώς, η αγορά αυτοκινήτου τους πρώτους μήνες του 2016 ήταν «παγωμένη».
Τότε, βασική αιτία ήταν το αρνητικό δεδομένο ότι από την 1η Ιανουαρίου 2016 είχε διακοπεί η απόσυρση και συζητείτο εκ νέου παράταση, μια ενέργεια που τελικά συνέβη 3 μήνες μετά, δηλαδή, την 5η Απριλίου και ολοκληρώθηκε την 31η Μαΐου 2016.
Σημειώνεται πως σε σχέση με το Φεβρουάριο του 2015, μήνα κατά τον οποίο δεν είχαν ισχύσει ακραίες συνθήκες, η αγορά του Φεβρουαρίου 2017 φαίνεται να καταγράφει άνοδο γύρω στο 7 %. Συνολικά, σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2015, στο διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2017 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών προκύπτουν, ως εκ τούτου, αυξημένες περίπου κατά 9%.
Πιο αναλυτικά, υπενθυμίζεται πως πέρυσι το Φεβρουάριο κάναμε λόγο για πραγματικό κατήφορο, χωρίς προηγούμενο, μετά από πολλούς μήνες, αφού, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων -μέσω του επίσημου δικτύου αντιπροσώπων- ήταν πεσμένες κατά 32,4%, σε άμεση σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015. Η εγχώρια αγορά τότε βρέθηκε στα χειρότερά της, καθώς, δοκιμάζονταν οι οικονομικές αντοχές της για τους μήνες που επρόκειτο να ακολουθήσουν.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τότε, η κατάσταση ήταν, στο σύνολό της κατά πολύ χειρότερη, διότι, πολλές από τις παραδόσεις του δεύτερου μήνα του 2016, αφορούσαν αυτοκίνητα που είχαν τελωνιστεί στα τέλη του 2015.
Στελέχη του κλάδου διαπίστωσαν ότι η συνεχιζόμενη καθυστέρηση στην παράταση του μέτρου της απόσυρσης, παρά και τις νέες (προ ημερών) διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Οικονομικών, είχε οδηγήσει σε αδιέξοδο τουλάχιστον 8.000 υποψήφιους αγοραστές.
Ήταν πελάτες, που, ενώ είχαν αποκτήσει εμπρόθεσμα δικαίωμα έκπτωσης απόσυρσης, δεν κατέστη εφικτό να εξαργυρώσουν αυτήν την απαλλαγή ως την 31η Δεκεμβρίου 2015, καθώς τα αυτοκίνητα που παρήγγειλαν αφίχθησαν μετά την 1η Ιανουαρίου. Ανάλογες συνέπειες είχαν προκύψει και στα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα -κατά το πρώτο δίμηνο του 2016, η υστέρηση των εσόδων από Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ των καινούργιων αυτοκινήτων υπερέβαινε τα 25 εκ. ευρώ.
Η πτώση στις ταξινομήσεις νέων επιβατικών, της περιόδου Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2016 είχε διαμορφωθεί στο 16,1%.
περισσότερα:
http://www.motori.gr/newsarticle/news/taxinomiseis-kainoyrgion-aytokiniton-eikona-plasmatiki