Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υγραεριοκίνηση
Ωριμάζει το έδαφος για τα επαγγελματικά φυσικού αερίου
Δευτέρα, 31/07/2017

Η βελτίωση των υποδομών φυσικού αερίου και η ανάπτυξη της αγοράς δίνουν το «πράσινο φως» στις επιχειρήσεις να επισπεύσουν τα σχέδια εκσυγχρονισμού των στόλων τους με στόχο την εξοικονόμηση κόστους και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Στη στρατηγική τους εντάσσουν τη στροφή στο φυσικό αέριο όχι μόνο για να καλύψουν τις ενεργειακές ανάγκες των κτιρίων και της παραγωγής αλλά και για τις μεταφορές και τις μετακινήσεις ατόμων και εμπορευμάτων.

Όπως σημειώνει ο ο διευθυντής τμήματος Iveco της Π. Ι. Κοντέλλης ΑΕΒΕ κ. Σπύρος Αρέθας, «οι επιχειρήσεις δείχνουν όλο και πιο έντονο ενδιαφέρον για το φυσικό αέριο κίνησης, ειδικά εκείνες που θέλουν να υιοθετήσουν ένα πιο πράσινο προφίλ. Το έδαφος έχει ωριμάσει, εντάσσουν την επένδυση σε οχήματα φυσικού αερίου στα business plan τους, ενημερώνονται, ζητούν λεπτομέρειες. Απαιτείται βέβαια επέκταση του δικτύου ανεφοδιασμού γιατί εκτός από τις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες, ενδιαφέρον για να χρησιμοποιήσουν κάποια στιγμή το φυσικό αέριο κίνησης δείχνουν και τα ΚΤΕΛ σε αρκετές πόλεις (π.χ στη Λάρισα). Θα είναι χρήσιμο να επεκταθεί το δίκτυο στη δυτική Ελλάδα καθώς εξυπηρετούνται οι εμπορικές μεταφορές. Από την άλλη, η αγορά είναι έτοιμη. Η IVECO για παράδειγμα, διαθέτει μια ευρεία γκάμα επαγγελματικών οχημάτων από βαν των 3,5 τόνων μέχρι οχήματα 400 ίππων με μεγάλο τράκτορα».

Κέρδος για τις επιχειρήσεις από τα οχήματα φυσικού αερίου

Μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους (μεταφορές, τουρισμός, εστίαση, υπηρεσίες κλπ) μπορούν να χρησιμοποιήσουν επαγγελματικά οχήματα φυσικού αερίου και να έχουν σε κάθε περίπτωση κέρδος. Είτε οι ανάγκες τους καλύπτονται από ένα όχημα είτε από έναν ολόκληρο εμπορικό στόλο, τα οχήματα διπλού καυσίμου (βενζίνη/φυσικό αέριο ή πετρέλαιο/φυσικό αέριο) προσφέρουν αυτονομία και εξοικονόμηση κόστους.

Mε βάσει τις τρέχουσες τιμές, η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 60% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, 25%-30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και 40% χαμηλότερη σε σύγκριση με το υγραέριο (LPG).

Ως προς την απόδοση του καυσίμου ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Ενεργειακά ισοδυναμεί με 1,6 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης και 1,3 λίτρα πετρελαίου και 2 λίτρα υγραερίου ( LPG).

Τα πλεονεκτήματα των οχημάτων φυσικού αερίου είναι πολλά:

θεωρούνται, βάσει μετρήσεων οικονομικότερα

είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον

επιτρέπεται να εισέλθουν σε περιοχές περιορισμένης κυκλοφορίας (π.χ. ζώνες δακτυλίου).

χρησιμοποιούν ένα καθαρό καύσιμο καθώς το φυσικό αέριο δε νοθεύεται

κινούνται με ασφάλεια καθώς το φυσικό αέριο κάνει εξαιρετικά καθαρή καύση και καίγεται με αρκετά διαφορετικό (πιο αργό) τρόπο από τη βενζίνη και το υγραέριο, κάτι που το κάνει να θεωρείται πολύ ασφαλές σαν καύσιμο ενώ επιτυγχάνεται οικονομία 60% σε σχέση με τη βενζίνη.

Πρωτοπορία για την αγορά φυσικού αερίου με νέες τεχνολογίες

Η αγορά φυσικού αερίου αναπτύσσεται και σε αυτό συμβάλει και η επέκταση του δικτύου ανεφοδιασμού σε περιοχές της Δυτικής, Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας. Ήδη πρατήρια λειτουργούν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλο και Λαμία ενώ έχει προγραμματιστεί η λειτουργία νέων σημείων σε πάνω από 10 νέα σημεία . Με τις ενέργειες αυτές και με την ίδρυση πρατηρίων σε μεγάλες πόλεις της δυτικής Ελλάδας όπως είναι τα Ιωάννινα (θα λειτουργήσει το 2018) θα καταστεί εφικτό να χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά η πλέον σύγχρονη τεχνολογία για την οδική μεταφορά Φ.Α. στην Ήπειρο, επειδή η περιοχή αυτή δεν είναι συνδεδεμένη με το Εθνικό Σύστημα Αγωγού Φ.Α. Το νέο πρατήριο της ΔΕΠΑ θα προσφέρει φτηνό εναλλακτικό καύσιμο στους επαγγελματίες, αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα στον τομέα των μεταφορών. Παρέχει επίσης περιβαλλοντικά οφέλη στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον και θα δημιουργήσει πολλαπλές ευκαιρίες για νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες και απασχόληση στην περιοχή. Ένα ακόμη πλεονέκτημα για την ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής είναι ότι το άνοιγμα του πρατηρίου CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο) στα Ιωάννινα θα προσφέρει τεχνογνωσία και θα αξιοποιήσει επιχειρησιακές συνέργειες, έτσι ώστε να επιτευχθεί η προμήθεια με Φ.Α. σε βιομηχανικούς και εμπορικούς πελάτες της ευρύτερης περιοχής.

Συναφείς αναρτήσεις
Mε ενδιαφέρον παρακολουθεί η αγορά τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση της Bulgargaz, η οποία συσσωρεύει μεγάλες ζημιές από ...
Tη σημαντική μείωση που κατέγραψαν οι οικιακοί λογαριασμοί ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου το δεύτερο εξάμηνο του 2023 υπογραμμίζει η ...
Σε σημαντική αύξηση  των τελών χρήσης του δικτύου  διανομής φυσικού αερίου  οδηγεί το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δικτύου Διανομής της enaon ...
Η σεζόν για τη θέρμανση ολοκληρώθηκε και τυπικά στις 31 Μαρτίου και σύμφωνα με την επίτροπο ενέργειας Κάντρι Σίμσον ...
Την παρέμβαση της ΡΑΑΕΥ για τις σημαντικές αυξήσεις στα τέλη χρήσης του δικτύου φυσικού αερίου, που προκαλούν οι αναπροσαρμογές ...
Τον μετασχηματισμό της ΔΕΠΑ Εμπορίας και την πιθανή αλλαγή στο ιδιοκτησιακό της καθεστώς προανήγγειλε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της ...
Για τις προκλήσεις στη διεθνή και την εγχώρια αγορά φυσικού αερίου, αλλά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ΔΕΠΑ Εμπορίας ...
Φυσικό αέριο στην Κρήτη σχεδιάζει να φέρει η enaon-EDA, όπως έχει μετονομαστεί η ΔΕΠΑ Υποδομών, και μάλιστα έχει εντάξει ...
Η Ελλάδα, η Ιταλία και η Γερμανία είναι οι τρεις χώρες της Ευρώπης που αναπτύσσουν τις περισσότερες υποδομές φυσικού ...
 
 
Η αφρικανική σκόνη που μας επισκέπτεται όλο και συχνότερα κάθε χρόνο, μπορεί να επηρεάσει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τα φωτοβολταϊκά πάρκα; Πρόκειται ...
Την πλήρη αναμόρφωση ή την απόρριψη των αλλαγών που προτείνει η ΡΑΑΕΥ για την τροποποίηση του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου ...
Αντιρρήσεις σχεδόν για τo σύνολο των τροποποιήσεων του Κώδικα Προμήθειας που προτείνει η ΡΑΑΕΥ για την αντιμετώπιση του ενεργειακού τουρισμού από τους στρατηγικού ...
Διαφοροποίηση προς το χειρότερο των ληξιπρόθεσμων οφειλών ρεύματος, οι οποίες τον Αύγουτστο του 2023 είχαν φθάσει στο ιλιγγιώδες ποσό των  2,84 δισ. ευρώ ...
Η MYTILINEOS σε κοινοπραξία με τη GE Vernova ολοκλήρωσαν την κατασκευή της νέας μονάδας προσωρινής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, με φυσικό αέριο στο Δουβλίνο, εντός του ...
To κόστος του Great Sea Interconnector, στο τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδος-Κύπρου και κυρίως τα ποσά που θα πρέπει να καλύψουν οι καταναλωτές ...
Mε ενδιαφέρον παρακολουθεί η αγορά τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση της Bulgargaz, η οποία συσσωρεύει μεγάλες ζημιές από τη σύμβαση προμήθειας αερίου ...
Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοινώνει ότι τίθεται σε ισχύ το νυχτερινό οικιακό τιμολόγιο θερινής περιόδου από την 1η Μαΐου 2024 μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2024 ...
Μακροχρόνιες συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού από ΑΠΕ, τα γνωστά ΡΡΑ, συνολικής ισχύος 950 MW υπογράφηκαν το 2023 στην Ελλάδα, πράγμα που την κατατάσσει στην ...
Με ζημιές έκλεισε η χρήση του  2023 για την εταιρία διανομής φυσικού αερίου enaon ΕDA, όπως έχει μετονομαστεί η ΔΕΠΑ Υποδομών, μετά την ...
Ένας νέος φωτοβολταϊκός σταθμός, εγκατεστημένης ισχύος 80 MW, στη θέση «Ακρινή» της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, σε εξαντλημένα λιγνιτωρυχεία της ΔEH, έρχεται να προστεθεί στην ...
Tη σημαντική μείωση που κατέγραψαν οι οικιακοί λογαριασμοί ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου το δεύτερο εξάμηνο του 2023 υπογραμμίζει η έκθεση της Eurostat, που ...