Για το τέλος της εβδομάδας μετατίθεται η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, όπου αναμένεται να εγκρίνει τους υποψηφίους που θα κληθούν να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές για την πώληση του ΔΕΣΦΑ.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι από τα 6 σχήματα που έδωσαν το παρών στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μόνον δύο είναι αυτά που πληρούν κατά γράμμα τους πολύ αυστηρούς όρους και τις προϋποθέσεις που θέτει η προκήρυξη. Πρόκειται για την κοινοπραξία των τεσσάρων Ευρωπαίων Διαχειριστών, των εταιριών Snam-Fluxys-Gasunie-Εnagas και την ισπανική Regasificadora dei Noroestres SA. Ο τρίτος παίκτης που κατά άλλους, με μία πιο διασταλτική ερμηνεία των όρων της προκήρυξης περνά στο δεύτερο γύρο και κατά άλλους πρέπει να αποκλειστεί είναι η αυστραλιανή Macquarie, μέσω της βρετανικής θυγατρικής της Macquarie Infrastracture and Real Asets (Europe) Limited. Oι διιστάμενες απόψεις για την είσοδο της Mscquarie στη short list, μπορεί να οδηγήσουν ακόμα και σε αναβολή τη σημερινή συνεδρίαση του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, ενώ αν τελικώς υπάρξει απόφαση για την πρόκρισή της είναι ενδεχόμενο να προκληθούν ενστάσεις από τους άλλους υποψηφίους, αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές.
Προβλήματα παρουσιάζει και η υποψηφιότητα της κοινοπραξία των Γάλλων της GRT Gas με τη ρουμανική Transgas, καθώς δεν πληροί τους όρους του πλήρως ιδιοκτησιακού διαχωρισμού (FOU) όπως προβλέπει η προκήρυξη, παρότι διαθέτει τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.
Είναι πιθανόν πάντως, παίκτες που θα μείνουν εκτός short list, να συνεργαστούν στην επόμενη φάση με κάποιον από τους υποψηφίους που θα έχουν παραμείνει στο παιγνίδι.
Τέλος οι άλλες δύο εταιρίες που είχαν εκφράσει ενδιαφέρον μένουν εκτός λίστας αφού δεν ικανοποιούν τις προδιαγραφές του διαγωνισμού. Πρόκεται για την Powerglobe, την εταιρία συμβούλων από το Κατάρ και την αμερικανική integrated Uility Services (INTUS), στην οποία μετέχουν ελληνο -αμερικανοί επιχειρηματίες,
Αξίζει να αναφερθεί ότι στην κοινοπραξία με τους τέσσερις διαχειριστές, ηγετικό ρόλο έχει η ιταλική Snam με μερίδιο 50%, ενώ οι άλλες τρεις εταιρίες μοιράζονται το υπόλοιπο 50% με ποσοστό 16,666% η κάθε μία.
Κρίσιμο στοίχημα για τον διαγωνισμό είναι το τίμημα. Ο πήχυς έχει ανέβει ψηλά, από την προσφορά των 400 εκατ. ευρώ που είχε δώσει η αζέρικη Socar το 2013 και τόσο το υπουργείο Περιβάλλοντος - Ενέργειας, για πολιτικούς αλλά και οικονομικούς λόγους όσο και τα ΕΛΠΕ που, μέσω του διαγωνισμού, πωλούν το σύνολο της συμμετοχής τους στον ΔΕΣΦΑ, το 35%, επιδιώκουν την υψηλότερη δυνατή τιμή. Μάλιστα τα ΕΛΠΕ διεξάγουν δική τους, ανεξάρτητη αποτίμηση του μεριδίου της και έχουν διαμηνύσει ότι το τίμημα είναι εκείνο που θα καθορίσει την τελική τους στάση.
Από πλευράς υποψηφίων επενδυτών έχει τεθεί θέμα με τις ταρίφες μεταφοράς του αερίου- που αποτελούν και το έσοδό τους από τον ΔΕΣΦΑ. Εχει ζητηθεί να διασφαλιστεί σταθερότητα για μία τετραετία τουλάχιστον, αλλά μέχρι στιγμής, πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΡΑΕ παραμένει στη θέση ότι η όποια αναθεώρηση για τα τιμολόγια δεν μπορεί να γίνει πριν το 2018 και φέρεται να συζητεί μόνον τις χρεώσεις ισχύος για τη Ρεβυθούσα, που επιβάρυναν σημαντικά το κόστος του υγροποιημένου αερίου, ειδικά κατά την περίοδο της ενεργειακής κρίσης, στις αρχές του χρόνου.