Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή
Τι πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής στις συναλλαγές του μέσω του Facebook
Πέμπτη, 26/10/2017

Η Γενική  Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, στο πλαίσιο της προστασίας των οικονομικών συμφερόντων του καταναλωτικού κοινού και μετά από εκτεταμένη έρευνά της επί καταγγελιών καταναλωτών που προχώρησαν σε συναλλαγές από μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιδιαίτερα μέσω του facebook, διαπίστωσε παράνομες και παραπλανητικές πρακτικές από προφίλ που εμφανίζονται ως προμηθευτές και καλούν τους καταναλωτές να καταβάλλουν χρηματικά ποσά για την αγορά αγαθών, χωρίς ωστόσο, είτε να τους παραδώσουν τα αγαθά αυτά, είτε να παραδίδουν αγαθά άλλα από τα παραγγελθέντα ή απομιμητικά / ελαττωματικά χωρίς δυνατότητα επιστροφής.

Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι κοινή συνισταμένη των εν λόγω καταγγελιών είναι :

-Η απουσία δήλωσης ταχυδρομικής διεύθυνσης του εμφανιζόμενου ως προμηθευτή στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης ή, σε κάποιες περιπτώσεις, η δήλωση ψευδούς διεύθυνσης στην Ελλάδα.

-Η αδυναμία επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες γραμμές επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα της χώρας) ή η προβολή τηλεφωνικών γραμμών που δεν αντιστοιχούν σε πραγματικούς τηλεφωνικούς αριθμούς της χώρας.

-Η αποστολή των αγαθών μέσω εταιρειών ταχυμεταφορών, στα συνοδευτικά δελτία των οποίων δεν αναφέρεται η διεύθυνση επικοινωνίας του αποστολέα ή αναφέρεται ψευδής διεύθυνση.

-Το «μπλοκάρισμα»,  αφού ολοκληρωθεί η συναλλαγή και παραληφθούν τα προϊόντα,  του χρήστη-καταναλωτή από τον αποστολέα των αγαθών, ώστε να καθίσταται δυσχερής η άσκηση των δικαιωμάτων που παρέχει η νομοθεσία στον καταναλωτή για αγορές από το διαδίκτυο.

Με τα δεδομένα αυτά, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις συναλλαγές τους από μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εφιστά την προσοχή στις πληροφορίες που είναι θεμιτό να αναζητούν προσυμβατικά,  ως ένδειξη αξιοπιστίας του προμηθευτή. 

Πιο συγκεκριμένα, συστήνει στους καταναλωτές να μην προχωρούν σε συναλλαγή, εφόσον δεν ενημερώνονται για τα παρακάτω:

-Την ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα προμηθευτή, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης)

-Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του,

(συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ.)

-Τον τρόπο πληρωμής και αποστολής και τη  διαθεσιμότητα του προϊόντος 

-Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς  και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού

-Τη δυνατότητα εξωδικαστικής επίλυσης τυχόν διαφορών 

Όλες οι παραπάνω πληροφορίες πρέπει να είναι επικαιροποιημένες και να δίνονται στον καταναλωτή με τρόπο απλό και κατανοητό. 

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών πρακτικών  σε  πλατφόρμες  κοινωνικής δικτύωσης, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή 1520 που λειτουργεί στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή τις εργάσιμες ημέρες και ώρες από 09.00 έως 15.00.

Επίσης, μπορούν να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους στον σύνδεσμο www.1520.gov.gr,  24 ώρες/24ωρο.

Συναφείς αναρτήσεις
Facebook-Meta Platforms
Οι γερουσιαστές Μαρκ Γουόρνερ και Μάρκο Ρούμπιο, πρόεδρος και αντιπρόεδρος της Επιλεγμένης Επιτροπής Πληροφοριών της Γερουσίας των ΗΠΑ, έκαναν ...
Forbes
 "Ανώμαλη προσγείωση” σημείωσε η μετοχή της Meta, μητρική του Facebook, την Πέμπτη, καταγράφοντας "βουτιά” άνω του 25% -που "έσβησε” ...
Wall Street
Ισχυρά πτωτικά κινήθηκαν την Πέμπτη οι βασικοί χρηματιστηριακοί δείκτες στην Wall Street, καθώς η αισιοδοξία των επενδυτών και η ...
H πολυεθνική θα εξαγοράσει το 100%
«Επεκτατική πολιτική» στη χώρα μας σχεδιάζει η μητρική εταιρεία του Facebook, Meta Platforms, Inc., η οποία προχωρά στην εξαγορά ...
  Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ανακοινώνει στο καταναλωτικό κοινό και στις επιχειρήσεις ...
Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ...
Υπουργείο Ανάπτυξης
Ενόψει των εμπορικών προσφορών της 29ης Νοεμβρίου (BlackFriday) και της 2ας  Δεκεμβρίου (CyberMonday), οι οποίες δημιουργούν μια αίσθηση ''επείγοντος'' ...
ΣΕΕΠΕ
Συμβουλευτικό ρόλο στην διαμόρφωση του Ενεργειακού Σχεδιασμού για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), που επεξεργάζεται την περίοδο αυτή ...
Financial Times
Οι κεντρικοί τραπεζίτες συνηθίζουν να συγκεντρώνονται και να συζητούν τα θέματα που τους απασχολούν. Στη φετινή σύνοδο του ΔΝΤ ...
 
 
Συνάντηση εργασίας μεταξύ του Συνηγόρου του Καταναλωτή κ. Λευτέρη Ζαγορίτη, συνοδευόμενου από την Αναπληρώτρια Συνήγορο του Καταναλωτή κα. Βασιλική Μπώλου και τον Βοηθό ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, παρουσίασε σήμερα, Τετάρτη 10 Ιανουαρίου, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη τα ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, πραγματοποίησε επίσκεψη σήμερα, Δευτέρα, 18 Δεκεμβρίου, σε γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ (ΓΑΛΑΞΙΑΣ), προκειμένου να διαπιστώσει από κοντά την ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, επισκέφθηκε σήμερα Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2023, κατάστημα μεγάλης αλυσίδας παιχνιδιών και εποχικών ειδών (Jumbo)  ενόψει της εορταστικής περιόδου ...
Στην ενημερωτική εκδήλωση «Εκπτώσεις; Προσφορές; Κάντο σωστά!» που διοργάνωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης από κοινού με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), το Εμπορικό ...
H Black Friday ξεκίνησε από την Αμερική την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου μετά την “Ημέρα των Ευχαριστιών” (Thanksgiving) ως η αρχή της Χριστουγεννιάτικης ...
Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας
Την πορεία των τιμών των ηλιακών θερμοσιφώνων τους τελευταίους μήνες καταγράφει σε έρευνά της η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, χρησιμοποιώντας δείγμα εξήντα προϊόντων ...
Τη στήριξη της Βιομηχανίας Τροφίμων στη νέα κυβερνητική πρωτοβουλία «Μόνιμη μείωση τιμής» ζήτησε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας κατά τη διάρκεια της συνάντησής ...
Στις 108,1 μονάδες ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος το Μάϊο
Ελαφρά υποχώρηση κατέγραψε ο δείκτης οικονομικού κλίματος, στην Ελλάδα, μετά την ισχυρή άνοδο του προηγούμενου μήνα και διαμορφώνεται στις 108,1 μονάδες από 108,7 ...
Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας
Με δεδομένο το θετικό απολογισμό της αγοραστικής κίνησης κατά την περίοδο των Γιορτών στην Αθήνα και σε άλλα αστικά κέντρα της χώρας, οι έμποροι ...
Νίκος Κατσαρός
Εφυγε από τη ζωή την Τετάρτη 19 Ιανουαρίου, ο Δρ. Νίκος Κατσαρός, πρώην πρόεδρος ΕΦΕΤ, επιστημονικός διευθυντής ΕΚΕΦΕ "ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ", αντιπρόεδρος του New York ...
Υπουργείο Ανάπτυξης
Με σκοπό την έγκυρη ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού, και στο πλαίσιο των εφαρμοζόμενων μέτρων περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, ενημερώνονταιοι καταναλωτέςότι η ...