Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών
Αύξηση των προσφορών στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ
Στο ύψος των 340 εκατ. ευρώ υπολογίζεται η συνολική αξία των προσφορών που παρείχαν στους καταναλωτές τους οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ τους πρώτους 6 μήνες του έτους
Τρίτη, 23/09/2014

Στο ύψος των 340 εκατ. ευρώ υπολογίζεται η συνολική αξία των προσφορών που παρείχαν στους καταναλωτές τους οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ τους πρώτους 6 μήνες του έτους, σύμφωνα το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών. Το ποσό αυτό αθροιστικά με τα εκπτωτικά κουπόνια αντιστοιχεί σε όφελος ανά νοικοκυριό πάνω από 80 ευρώ κατά Μ.Ο. το οποίο σε ετήσια αναγωγή ξεπερνά τα 160 ευρώ (4.178.116 νοικοκυριά το 2013 σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ.). Το όφελος αυτό αντιστοιχεί στο 4.6% του Μ.Ο. της ετήσιας κατανάλωσης σε τρόφιμα του ελληνικού νοικοκυριού (3.688 € σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ.). Οι εκπτώσεις αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη στις μετρήσεις του επιπέδου και εξέλιξης των τιμών. Με βάση την παρούσα μελέτη, η μέση έκπτωση στο σύνολο των προϊόντων που παρέχεται μέσω των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ εκτιμάται σε 7,2%, το οποίο σημαίνει ότι οι πραγματικές τιμές είναι κατά τουλάχιστον 7% χαμηλότερες από αυτές που μετριόνται στο ράφι. Δεδομένου ότι σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ. στις τιμές των ειδών διατροφής παρατηρείται μείωση της τάξης του 1,8% το Α’ εξάμηνο του 2014 σε σχέση με το Α’ εξάμηνο του 2013, εκτιμάται ότι η πραγματική μείωση ξεπερνάει το 2,3% αν ληφθεί υπόψη η αύξηση των προσφορών. Εκτιμάται ότι 4 στα 10 προϊόντα ότι πωλούνται μέσω κάποιας προωθητικής ενέργειας. Τα προϊόντα που πωλούνται μέσω προσφοράς παρουσιάζουν αύξηση κατά 10% το 2013 σε σχέση με το 2012. Οι κατηγορίες με τα μεγαλύτερα ποσοστά πωλήσεων μέσω προσφορών που πλησιάζουν το 50% είναι τα απορρυπαντικά και τα είδη υγιεινής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα για την επιλογή προσφορών συνδυάζονται και με την εντατικοποίηση της σύγκρισης των τιμών από τους καταναλωτές, δείχνοντας ότι οι τελευταίοι αποκομίζουν ακόμα μεγαλύτερο όφελος από τον έξυπνο συνδυασμό επιλογής προσφορών και σύγκρισης τιμών το οποίο μπορεί να φτάνει και τα 500 ευρώ ετησίως (Μ.Ο.) ή το 14% της μέσης ετήσιας κατανάλωσης ενός νοικοκυριού σε είδη διατροφής. Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. από το 2009 έως το 2013 η μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών σε είδη διατροφής έχει μειωθεί κατά 13,8%. Η μείωση αυτή είναι συνδυασμός της μείωσης τιμών, της αύξησης προσφορών και της έξυπνης επιλογής φθηνότερων προϊόντων.

Συναφείς αναρτήσεις
«Έχουμε μείωση του πληθωρισμού των τροφίμων κατά, περίπου, 40%, δηλαδή από το 8,3 % που ήταν έχει φτάσει κοντά στο 5%, βεβαίως δεν ...
Η ΕΚΟ, η μεγαλύτερη εταιρεία εμπορίας καυσίμων στην Ελλάδα, στηρίζει και φέτος την οικογένεια και τους πελάτες της, με ...
"Μέχρι στιγμής έχουν μειωθεί οι τιμές σε 3.900 βασικά προϊόντα για κάθε νοικοκυριό. Ήδη διαπιστώσαμε ότι και στο βρεφικό ...
Aισθητή μείωση παρουσίασε η μέση τιμή χονδρικής του ηλεκτρισμού τον Δεκέμβριο παρά την αύξηση της ζήτησης, ενώ και ο ...
Καινοτόμα, πανίσχυρα, αλλά και πανέμορφα smartwatches και ακουστικά αλλά και ένα από τα πιο εξελιγμένα, υψηλής τεχνολογίας και αισθητικής ...
Τη στήριξη της Βιομηχανίας Τροφίμων στη νέα κυβερνητική πρωτοβουλία «Μόνιμη μείωση τιμής» ζήτησε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας κατά ...
Καλάθι νοικοκυριού και σχολικά
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου, συναντήθηκε με το ...
Τη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, παρουσίασαν οι λιανικές τιμές ηλεκτρισμού στην Ελλάδα
Mείωση της τάξης του 11%, τη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, παρουσίασαν οι λιανικές τιμές ηλεκτρισμού στην Ελλάδα τον Μάιο σε ...
ΔΕΗ my Rewards Coupons
Η ΔΕΗ εγκαινιάζει μια νέα εποχή αποκλειστικών προσφορών και εκπτώσεων για όλους τους πελάτες της με το πρόγραμμα επιβράβευσης ...
 
 
Η Boutari, μια από τις κορυφαίες οινοποιίες της χώρας, σας προσκαλεί να ανακαλύψετε τον μαγικό κόσμο του κρασιού στο πλαίσιο της εκδήλωσης “Ανοιχτές ...
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της MYTLINEOS, Ευ. Μυτιληναίος, συμμετείχε σήμερα στις εργασίες του συνεδρίου «Κύκλος Ιδεών, Η Καμπύλη της Μεταπολίτευσης» και συγκεκριμένα στην ...
Στη σύνοδο κορυφής Choose France Summit που διοργάνωσε ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν συμμετείχε o CEO της Sunlight, Λάμπρος Μπίσαλας.  Η σύνοδος,  που ...
Η Titan Cement International ανακοίνωσε την Πέμπτη το πρωί ότι προτίθεται να προχωρήσει σε εισαγωγή σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ της θυγατρικής του Ομίλου, ...
Τα αποτελέσματα 2023 ανακοίνωσε ο όμιλος Intracom. Στην νέα εταιρική του μορφή, καταγράφει: συγκεντρωτικά συνολικά εισοδήματα: € 38,3 εκατ., ισχυρή ρευστότητα € 162,8 εκατ., αξία συμμετοχών σε εισηγμένες (29/12/2023): ...
Η Coral Α.Ε. – Shell Licensee, έρχεται με δύο νέες προσφορές για το προσεχές διάστημα. Από το Σάββατο 27 Απριλίου και μέχρι το ...
Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη ανακοίνωσε ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την χρήση του 2023. Αναλυτικά, τα συνολικά έσοδα του Ομίλου για το 2023 διαμορφώθηκαν σε ...
Την έναρξη λειτουργίας στην Κύπρο της EKO Energy, που θα δραστηριοποιείται στον τομέα της προμήθειας πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, ανακοίνωσε η ...
Η Epsilon Net, μετά από ενημέρωση που είχε από τον βασικό της μέτοχο, ανακοίνωσε ότι υφίστανται διαπραγματεύσεις για στρατηγική συνεργασία με ξένο επενδυτή, οι οποίες ...
Tο ενδεχόμενο εισαγωγής των μετοχών της σε διεθνές χρηματιστήριο, συμπεριλαμβανομένου του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου, εντός των επόμενων 12-18 μηνών, εξετάζει η MYTILINEOS. Όπως αναφέρει η εταιρεία ...
Αύξηση 10% στα καθαρά κέρδη μετά από δικαιώματα μειοψηφίας ανακοίνωσε η MYTILINEOS Energy & Metals για το α' τρίμηνο του 2024, στα €158 εκατ. έναντι €143 ...
Η ΕΚΟ, η μεγαλύτερη εταιρεία εμπορίας καυσίμων στην Ελλάδα, στηρίζει και φέτος την οικογένεια και τους πελάτες της, με μια μεγάλη προσφορά στα ...