Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΕΣΕΕ
Ταύτιση με τη στρατηγική της EuroCommerce
Πέμπτη, 22/03/2018

Συμφώνησε με τους τέσσερις προτεινόμενους στρατηγικούς στόχους της EuroCommerce για την περίοδο  2019-2021, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης,  κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του ΔΣ της οργάνωσης, στις Βρυξέλλες (21-22 Μαρτίου). Όπως εξηγεί ο κ.Κορκίδης, οι τρεις πρώτοι προσανατολίζονται στις δράσεις του λόμπι, τόσο «αμυντικές» όσο και «επιθετικές». Ο τέταρτος, ενώ περιέχει νομοθετικούς και πολιτικούς στόχους, αποσκοπεί στην τοποθέτηση του λιανικού εμπορίου θετικά στην ευρωπαϊκή οικονομία και κοινωνία. Οι τέσσερις πυλώνες είναι οι ακόλουθοι: 1. Ετοιμότητα για την οικονομία δεδομένων “data economy”, 2. Θέσπιση σαφών κανόνων για τον θεμιτό ανταγωνισμό, 3. Αγώνας για το ανοικτό εμπόριο εντός και εκτός της ΕΕ, 4. Δέσμευση για βιώσιμη διαβίωση - άνθρωποι, προϊόντα, πλανήτης, παραγωγοί. Εκπροσωπώντας το ελληνικό εμπόριο, ο κ.Κορκίδης, προέβη σε σχολιασμό, με e-mail προς όλα τα μέλη του ΔΣ της EuroCommerce και για τα τέσσερα θέματα, αντιστοίχως, ήτοι:

-Η ΕΣΕΕ είναι πολύ δραστήρια στην αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με την επερχόμενη εφαρμογή της GDPR και τη βασική συμμόρφωση. Ωστόσο, λόγω της αργής προσαρμογής της σχετικής εθνικής νομοθεσίας, οι ΜμΕ φοβούνται ότι δεν θα έχουν αρκετό χρόνο για να προετοιμαστούν για όλες τις διατάξεις που πρέπει να συμμορφωθούν. Τελικά το όλο θέμα για τις ΜμΕ επιχειρήσεις κατώ των 259 εργαζομένων περιορίζεται σε μία θέση ενός “υπευθύνου δεδομένων”. Μας ενδιαφέρει πολύ να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις των μεγάλων δεδομένων και να δημιουργήσουμε ένα έξυπνο επιχειρηματικό περιβάλλον για τις ΜμΕ.

-Η πρόσβαση στη χρηματοδότηση, οι φορολογικοί συντελεστές, η ευκολία λειτουργίας των επιχειρήσεων, κλπ, θα πρέπει να είναι κορυφαίες προτεραιότητες, εξασφαλίζοντας τη σωστή μεταχείριση για όλες τις επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους (μικρό, μικρό κλπ). Κάθε επαχθής κανονισμός πρέπει να καταργηθεί, ενώ οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ενθαρρύνονται να είναι εξωστρεφείς με όλα τα μέσα. Επιπλέον, ένα οριστικό και ενιαίο σύστημα ΦΠΑ θα πρέπει να βασίζεται στην αρχή της φορολογίας στη χώρα προορισμού των εμπορευμάτων, σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές της ευρωπαϊκής κοινότητας.

-Οι ΜμΕ χαρακτηρίζονται ως ο πυλώνας της εγχώριας οικονομίας, αλλά είναι υποχρεωμένοι να αντιμετωπίζουν υψηλότερες προκλήσεις και κινδύνους όταν προσπαθούν να εξάγουν. Με το να είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες όσον αφορά την ευρωπαϊκή οικονομική ανάπτυξη, πρέπει να αναζητήσουμε ιδιαίτερη μέριμνα για τις ΜμΕ του εμπορίου στην προσπάθειά τους να ξεπεράσουν τα προβλήματα και τους φραγμούς που αφορούν τις δραστηριότητές τους στο εξωτερικό.

-Σε έρευνα της ΕΣΕΕ, καταγράφονται όλες οι επιχειρηματικές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα σε μεγάλους δρόμους μεγάλων πόλεων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη χωρική διάσταση των κλεισίματα καταστημάτων και στην εμφάνιση παρόμοιων επιχειρήσεων. Οι τελευταίες δημιουργούν μεμονωμένες τομεακές αγορές στα κέντρα της πόλης, σχηματίζοντας τον ειδικό χαρακτήρα της περιοχής. Αυτή η πρωτοβουλία παρακολούθησης και αποτύπωση των αλλαγών όσον αφορά τη δομή και τη σύνθεση της Επιχειρηματικότητας κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, αποδείχθηκε εξαιρετικά χρήσιμη.  Σύμφωνα με τον κ.Κορκίδη, οι τέσσερις έξυπνοι παράγοντες για τα "ανοιχτά εμπορικά κέντρα" είναι η κινητικότητα, η ασφάλεια, η συνδεσιμότητα και η βιωσιμότητα.

Σε σχέση με την προσπάθεια ενίσχυσης της εκπροσώπησης του χονδρικού εμπορίου στη EuroCommerce, η ΕΣΕΕ υποστηρίζει πλήρως το σχέδιο και επίσης πιστεύει ότι αυτός είναι ο δρόμος για την επέκταση των μελών της σε περισσότερες συναφείς εμπορικές δραστηριότητες, όπως οι ευρωπαϊκές εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και οργανώσεις και μεγάλες εταιρείες logistics. Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ & του ΕΒΕΠ δήλωσε ότι είναι υπέρ της EuroCommerce να εγγράψει νέα μέλη με επιλεκτικό τρόπο και να μην απομονωθεί με αυστηρούς κανόνες εισόδου όπως σε ένα «British member club". Τελος ανέφερε ότι εφόσον στη EuroCommerce υπάρχουν πολλές οργανώσεις και εταιρείες από διαφορετικές χώρες σε διαφορετικά επίπεδα και μεγέθη, "φήμη" και επιτυχία για τη EuroCommerce θα είναι, καθώς πάει μπροστά να μην αφήσει κανέναν πίσω.

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ
Καταλύτης, για την πορεία της αγοράς, στο πρώτο τετράμηνο του 2018, ήταν οι εκπτώσεις του Φεβρουαρίου, σύμφωνα με την ...
Συνέδριο ΕΣΕΕ
Στο επίκεντρο της σύνθεσης των παραδοσιακών και καινοτόμων επιχειρηματικών πρακτικών τοποθέτησε το 4ο Συνέδριο της ΕΣΕΕ με θέμα «Μικρομεσαία ...
ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ
Σχεδόν ανεπαίσθητη είναι η μείωση του αριθμού των κλειστών επιχειρήσεων, ενώ, δεν ανοίγουν και νέες, σύμφωνα με την τελευταία ...
ΕΣΕΕ
«Δεν υπάρχει απλούστευση του κεκτημένου για την προστασία των καταναλωτών, ενώ αντίθετα δίνεται μεγάλη έμφαση στην επιβολή της ευρωπαϊκής ...
Το Βαρόμετρο της ΕΣΕΕ
Το ΙΝΕΜΥ πραγματοποιώντας την εξαμηνιαία έρευνα του λιανικού εμπορίου, διαμόρφωσε για δεύτερη φορά και το Βαρόμετρο του Λιανικού Εμπορίου ...
ΕΣΕΕ
Μία κλαδική σύμβαση δεν σημαίνει αυτόματα και αύξηση των μισθών, ούτε η επεκτασιμότητα δημιουργεί προβλήματα στον κλάδο του εμπορίου. ...
ΕΣΕΕ
Σχεδόν απαρατήρητη πέρασε, η φετινή περίοδος των εκπτώσεων, για το κλάδο του λιανικού εμπορίου και μάλλον αδιάφορα για τους ...
Βασίλης Κορκίδης
Σε ενδεχόμενο «ατύχημα» στις αγορές, δεν θα υπάρχει δίχτυ ασφαλείας και η Ελλάδα θα κληθεί να διαχειριστεί το βάρος των επιλογών ...
ΕΣΕΕ
Πολλοί θέλουν, αλλά λίγοι μπορούν να ενταχθούν στη ρύθμιση των 120 δόσεων για οφειλές έως 50.000 ευρώ στο δημόσιο ...
cypgastech.jpg
Βασίλης Κορκίδης
Με αφορμή την Πανευρωπαϊκή συνδιάσκεψη με θέμα «Το μέλλον της Εργασίας : η Οπτική των Συνδικάτων» που διοργανώνει η ΓΣΕΕ στην επέτειο της ...
ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ
Καταλύτης, για την πορεία της αγοράς, στο πρώτο τετράμηνο του 2018, ήταν οι εκπτώσεις του Φεβρουαρίου, σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση του Ινστιτούτου ...
ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ
Σχεδόν ανεπαίσθητη είναι η μείωση του αριθμού των κλειστών επιχειρήσεων, ενώ, δεν ανοίγουν και νέες, σύμφωνα με την τελευταία εξαμηνιαία έρευνα του Ινστιτούτου ...
Πάσχα
Η εντατικοποίηση των ελέγχων ενόψει των εορτών του Πάσχα, καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εμπορική δραστηριότητα συζητήθηκαν σε ευρεία σύσκεψη που ...
Το Βαρόμετρο της ΕΣΕΕ
Το ΙΝΕΜΥ πραγματοποιώντας την εξαμηνιαία έρευνα του λιανικού εμπορίου, διαμόρφωσε για δεύτερη φορά και το Βαρόμετρο του Λιανικού Εμπορίου για το β’ εξάμηνο ...
Εμπορικά καταστήματα
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πώλησης Ελλάδος ανακοινώνει αναλυτικά το ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων των επιχειρήσεων –μελών του για τη περίοδο των εορτών Πάσχα ...
Καταστήματα
Η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Αττικής, Όμορων Νομών και Νήσων Αιγαίου ανακοινώνει προς το καταναλωτικό κοινό, το κατά πλειοψηφία προτεινόμενο πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των ...
Έμποροι
Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) ενημερώνει τον εμπορικό κόσμο για τις κατηγορίες επιχειρήσεων που εντάσσονται στους επιπλέον 58 κλάδους που υποχρεούνται ...
ΕΣΕΕ
«Η ΕΣΕΕ υποστήριζε ανέκαθεν το Σχέδιο Δράσης του 2016 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τα μέτρα που περιγράφονται σε αυτό για τη διευκόλυνση της ...
Κορκίδης-Αυλωνίτης
Πρέπει να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο που θα αποτελεί την αναγκαία εθνική πολιτική της Χώρας μας για τις ΜμΕ, όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη, ...
ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ
Στο φετινό τεύχος της Έκθεσης Ελληνικού Εμπορίου του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, περιλαμβάνεται ως «Ειδικό Θέμα» η χωρική κινητικότητα των εμπορικών επιχειρήσεων. Τα σχετικά στοιχεία προέκυψαν ...
Ι. Δραγασάκης
"Διαρκής πίεση χρειάζεται προς το τραπεζικό σύστημα για τη διασφάλιση συνθηκών ισότιμης πρόσβασης στη χρηματοδότηση, αλλά χρειάζονται και ειδικά χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα, ...