Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΕΣΕΕ
Ταύτιση με τη στρατηγική της EuroCommerce
Πέμπτη, 22/03/2018

Συμφώνησε με τους τέσσερις προτεινόμενους στρατηγικούς στόχους της EuroCommerce για την περίοδο  2019-2021, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης,  κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του ΔΣ της οργάνωσης, στις Βρυξέλλες (21-22 Μαρτίου). Όπως εξηγεί ο κ.Κορκίδης, οι τρεις πρώτοι προσανατολίζονται στις δράσεις του λόμπι, τόσο «αμυντικές» όσο και «επιθετικές». Ο τέταρτος, ενώ περιέχει νομοθετικούς και πολιτικούς στόχους, αποσκοπεί στην τοποθέτηση του λιανικού εμπορίου θετικά στην ευρωπαϊκή οικονομία και κοινωνία. Οι τέσσερις πυλώνες είναι οι ακόλουθοι: 1. Ετοιμότητα για την οικονομία δεδομένων “data economy”, 2. Θέσπιση σαφών κανόνων για τον θεμιτό ανταγωνισμό, 3. Αγώνας για το ανοικτό εμπόριο εντός και εκτός της ΕΕ, 4. Δέσμευση για βιώσιμη διαβίωση - άνθρωποι, προϊόντα, πλανήτης, παραγωγοί. Εκπροσωπώντας το ελληνικό εμπόριο, ο κ.Κορκίδης, προέβη σε σχολιασμό, με e-mail προς όλα τα μέλη του ΔΣ της EuroCommerce και για τα τέσσερα θέματα, αντιστοίχως, ήτοι:

-Η ΕΣΕΕ είναι πολύ δραστήρια στην αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με την επερχόμενη εφαρμογή της GDPR και τη βασική συμμόρφωση. Ωστόσο, λόγω της αργής προσαρμογής της σχετικής εθνικής νομοθεσίας, οι ΜμΕ φοβούνται ότι δεν θα έχουν αρκετό χρόνο για να προετοιμαστούν για όλες τις διατάξεις που πρέπει να συμμορφωθούν. Τελικά το όλο θέμα για τις ΜμΕ επιχειρήσεις κατώ των 259 εργαζομένων περιορίζεται σε μία θέση ενός “υπευθύνου δεδομένων”. Μας ενδιαφέρει πολύ να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις των μεγάλων δεδομένων και να δημιουργήσουμε ένα έξυπνο επιχειρηματικό περιβάλλον για τις ΜμΕ.

-Η πρόσβαση στη χρηματοδότηση, οι φορολογικοί συντελεστές, η ευκολία λειτουργίας των επιχειρήσεων, κλπ, θα πρέπει να είναι κορυφαίες προτεραιότητες, εξασφαλίζοντας τη σωστή μεταχείριση για όλες τις επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους (μικρό, μικρό κλπ). Κάθε επαχθής κανονισμός πρέπει να καταργηθεί, ενώ οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ενθαρρύνονται να είναι εξωστρεφείς με όλα τα μέσα. Επιπλέον, ένα οριστικό και ενιαίο σύστημα ΦΠΑ θα πρέπει να βασίζεται στην αρχή της φορολογίας στη χώρα προορισμού των εμπορευμάτων, σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές της ευρωπαϊκής κοινότητας.

-Οι ΜμΕ χαρακτηρίζονται ως ο πυλώνας της εγχώριας οικονομίας, αλλά είναι υποχρεωμένοι να αντιμετωπίζουν υψηλότερες προκλήσεις και κινδύνους όταν προσπαθούν να εξάγουν. Με το να είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες όσον αφορά την ευρωπαϊκή οικονομική ανάπτυξη, πρέπει να αναζητήσουμε ιδιαίτερη μέριμνα για τις ΜμΕ του εμπορίου στην προσπάθειά τους να ξεπεράσουν τα προβλήματα και τους φραγμούς που αφορούν τις δραστηριότητές τους στο εξωτερικό.

-Σε έρευνα της ΕΣΕΕ, καταγράφονται όλες οι επιχειρηματικές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα σε μεγάλους δρόμους μεγάλων πόλεων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη χωρική διάσταση των κλεισίματα καταστημάτων και στην εμφάνιση παρόμοιων επιχειρήσεων. Οι τελευταίες δημιουργούν μεμονωμένες τομεακές αγορές στα κέντρα της πόλης, σχηματίζοντας τον ειδικό χαρακτήρα της περιοχής. Αυτή η πρωτοβουλία παρακολούθησης και αποτύπωση των αλλαγών όσον αφορά τη δομή και τη σύνθεση της Επιχειρηματικότητας κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, αποδείχθηκε εξαιρετικά χρήσιμη.  Σύμφωνα με τον κ.Κορκίδη, οι τέσσερις έξυπνοι παράγοντες για τα "ανοιχτά εμπορικά κέντρα" είναι η κινητικότητα, η ασφάλεια, η συνδεσιμότητα και η βιωσιμότητα.

Σε σχέση με την προσπάθεια ενίσχυσης της εκπροσώπησης του χονδρικού εμπορίου στη EuroCommerce, η ΕΣΕΕ υποστηρίζει πλήρως το σχέδιο και επίσης πιστεύει ότι αυτός είναι ο δρόμος για την επέκταση των μελών της σε περισσότερες συναφείς εμπορικές δραστηριότητες, όπως οι ευρωπαϊκές εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και οργανώσεις και μεγάλες εταιρείες logistics. Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ & του ΕΒΕΠ δήλωσε ότι είναι υπέρ της EuroCommerce να εγγράψει νέα μέλη με επιλεκτικό τρόπο και να μην απομονωθεί με αυστηρούς κανόνες εισόδου όπως σε ένα «British member club". Τελος ανέφερε ότι εφόσον στη EuroCommerce υπάρχουν πολλές οργανώσεις και εταιρείες από διαφορετικές χώρες σε διαφορετικά επίπεδα και μεγέθη, "φήμη" και επιτυχία για τη EuroCommerce θα είναι, καθώς πάει μπροστά να μην αφήσει κανέναν πίσω.

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Αγορά
Σε πολύ υψηλά επίπεδα παραμένει το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών ελεύθερων επαγγελματιών, αυτασφάλισης και εργοδοτικών και πρέπει να μειωθεί, ενώ, ...
Βαρόμετρο ΕΣΕΕ
Μάλλον σταθερή εικόνα παρατηρείται στο λιανικό εμπόριο, καθώς η τιμή του παρέμεινε ίδια σε ετήσια βάση (50,1 μονάδες για ...
ΕΣΕΕ
Παρά τις χιλιάδες μεταρρυθμίσεις και τις αλλαγές των τελευταίων ετών, μέχρι το 2020 δεν προβλέπεται καμία μεταβολή των βασικών ...
ΕΣΕΕ
Ο τουρισμός αποτελεί μια από τις «ατμομηχανές» της ελληνικής οικονομίας, ενώ ως η κατεξοχήν οικονομία της τελικής κατανάλωσης, εμφανίζει ...
ΕΣΕΕ
Την πάγια θέση της αναφορικά με την προστασία των ελληνικών εμπορικών σημάτων μετά την συμφωνία των Πρεσπών και την ...
Β.Κορκίδης
Tα 4,8 δις ευρώ έφτασαν, ήδη, oι ληξιπρόθεσμες οφειλές από φόρους στο α’ εξάμηνο του 2018 και ως εκ ...
ΕΣΕΕ
Ο Ιούλιος θα είναι «καυτός» μήνας για 250.000 επιχειρήσεις και 1.000.000 ελεύθερους επαγγελματίες, εκτιμά ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης ...
9 Ιουλίου-31 Αυγούστου
Με την ελπίδα να συμβάλουν στην αύξηση της αγοραστικής κίνησης και των εσόδων των εμπορικών επιχειρήσεων ξεκινούν τη Δευτέρα ...
Βασίλης Κορκίδης
Το μέλλον του Επιμελητηριακού Θεσμού και οι αναπτυξιακές προοπτικές, που μπορούν να προσδώσουν τα Επιμελητήρια στην ελληνική οικονομία, ο ...

CYPGASTECH 2018-300x250.jpg

Σκλαβενίτης
Aύξηση του κύκλου εργασιών πέτυχε ο Σκλαβενίτης το 2017, σε 2,5 δισ. ευρώ, με την εταιρεία Ι. & Σ. Σκλαβενίτης να καταγράφει κύκλο ...
Βαρόμετρο ΕΣΕΕ
Μάλλον σταθερή εικόνα παρατηρείται στο λιανικό εμπόριο, καθώς η τιμή του παρέμεινε ίδια σε ετήσια βάση (50,1 μονάδες για α’ εξάμηνο 2017 και ...
Όμιλος Olympia
Πληθαίνουν οι πληροφορίες που θέλουν την Media Markt να εξαγοράζεται και συγχωνεύεται με τον όμιλο Olympia, που, ως γνωστόν, έχει τα καταστήματα PUBLIC. Για τη Media Markt η ...
ΕΒΕΠ
Η Ελλάδα κατατάσσεται και φέτος στους πρωταθλητές υπερφορολόγησης των επιχειρήσεων και πρώτη χώρα στην Ευρωζώνη σε αναλογία φόρων προς το ΑΕΠ με 27%, ...
ΕΣΕΕ
Την πάγια θέση της αναφορικά με την προστασία των ελληνικών εμπορικών σημάτων μετά την συμφωνία των Πρεσπών και την εμπορική επωνυμία «Μακεδονία» για ...
Mίχαλος
Να καταργηθούν τα δημοτικά τέλη για τις επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες στα επιχειρηματικά πάρκα και τις αναγνωρισμένες άτυπες συγκεντρώσεις ζητά ο πρόεδρος της ...
9 Ιουλίου-31 Αυγούστου
Με την ελπίδα να συμβάλουν στην αύξηση της αγοραστικής κίνησης και των εσόδων των εμπορικών επιχειρήσεων ξεκινούν τη Δευτέρα 9 Ιουλίου και θα ...
Παραβατικότητα
Παραγγελία προς την Εισαγγελία Αθηνών και Πειραιώς, με την υπόμνηση της σημασίας του προβλήματος και τον τρόπο «ορθής άσκησης ποινικής δίωξης», έστειλε η ...
Η... αλλοπρόσαλη έκθεση του ΒΕΘ για το εμπόριο
Διαφορετική προσέγγιση δίνουν επιχειρήσεις και νοικοκυριά σε έρευνα που πραγματοποίησε το βιοτεχνικό επιμελητήριο της Θεσσαλονίκης το διήμερο 29 -30 Μαίου και σε ένα ...
Βασίλης Κορκίδης
Το μέλλον του Επιμελητηριακού Θεσμού και οι αναπτυξιακές προοπτικές, που μπορούν να προσδώσουν τα Επιμελητήρια στην ελληνική οικονομία, ο νέος θεσμός του Περιφερειακού ...
Βασίλης Κορκίδης
Με αφορμή την Πανευρωπαϊκή συνδιάσκεψη με θέμα «Το μέλλον της Εργασίας : η Οπτική των Συνδικάτων» που διοργανώνει η ΓΣΕΕ στην επέτειο της ...
ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ
Καταλύτης, για την πορεία της αγοράς, στο πρώτο τετράμηνο του 2018, ήταν οι εκπτώσεις του Φεβρουαρίου, σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση του Ινστιτούτου ...