Η σουηδική εταιρία δεν επαναπαύεται στις δάφνες που έχει επάξια κατακτήσει στον τομέα της ασφάλειας, καθώς παρουσιάζει ένα ακόμα νέο σύστημα αποφυγής ατυχημάτων. Η ερεύνα και η εξέλιξη του εν λόγω συστήματος ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ τα συμμετέχοντα μέλη πέρα από τη Volvo Cars και την AB Volvo (φορτηγά) είναι οι εταιρίες AF και HiQ, οι οποίες εκτιμούν τον κίνδυνο και την εξέλιξη των ειδικών αισθητήρων, η εταιρία Mecel που προμήθευσε τους αισθητήρες και το τεχνολογικό πανεπιστήμιο του Γκέτεμπορκ.
Το πρόγραμμα έχει τον τίτλο “The Not-Hit Car and Truck Project”, στόχος του οποίου είναι η πρόληψη σύγκρουσης μέσω ειδικών αισθητήρων που σκανάρουν σε εμβέλεια 360ο περιμετρικά του αυτοκινήτου, ανιχνεύοντας πιθανούς κινδύνους από διερχόμενα αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, πεζούς, ζώα και κτίρια. Οι αισθητήρες αυτοί τροφοδοτούν μία κεντρική μονάδα ελέγχου, η οποία επεξεργάζεται σήματα προερχόμενα από τελείως διαφορετικές μεταξύ τους τεχνολογίες (φωτογραφίες, video, Radar, Lidar, GPS κλπ.). Η καινοτομία του ωστόσο έγκειται στο γεγονός ότι σε συνδυασμό με τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και οδήγησης μπορεί να δράσει αυτοβούλως επεμβαίνοντας στο σύστημα διεύθυνσης, αλλάζοντας την κατεύθυνση του αυτοκινήτου.
Αναμφισβήτητα η Volvo πραγματοποιεί ακόμα ένα μεγάλο βήμα προς την υλοποίηση του οράματος της (Vison 2020), σύμφωνα με το οποίο μέχρι το 2020 θα έχει αναπτύξει το απαραίτητο τεχνολογικό υπόβαθρο, ώστε να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξει θανάσιμος ή σοβαρός τραυματισμός στους επιβαίνοντες των μοντέλων της.