Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο μέσος όρος ξεπερνάει τα 15,4 χρόνια
Γερασμένα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα
Πέμπτη, 14/06/2018

Στην 22η θέση μεταξύ 25 ευρωπαϊκών κρατών βρίσκεται η Ελλάδα, όπου σύμφωνα με τα στοιχεία ο μέσος όρος ηλικίας των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων είναι 15,4 έτη. 

Γερασμένος και ρυπογόνος  λοιπόν ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στη χώρα μας, που όπως δείχνουν τα στοιχεία υπάρχει ο κίνδυνος να αυξηθεί ο μέσος όρος που έχει σαν αποτέλεσμα δραματικές επιπτώσεις στην υγεία αλλά και στο περιβάλλον. 

Μάλιστα τα αυξημένα επίπεδα θορύβου από τα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά παλαιότερης τεχνολογίας, σε σχέση με νεότερα οχήματα, επιβαρύνουν τις ήδη «φορτωμένες» από ήχους και ρύπους πόλεις, καθιστώντας πολλές φορές την κατάσταση προβληματική για τους κατοίκους της.

Ο ΣΕΑΑ προτείνει μια σειρά μέτρων για τη μείωση των παλαιών οχημάτων όπως:

Αντικατάσταση του πράσινου δακτυλίου (μονά-ζυγά κλπ) με αυτοκόλλητο σήμα ελεύθερης εισόδου στο κέντρο των πόλεων, μέσω της έκδοσης ετήσιας κάρτας κόστους ανάλογου της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας του αυτοκινήτου (πχ. από 20 ως το πολύ 70 ευρώ ετησίως).

Κυμαινόμενα τέλη κυκλοφορίας, ανάλογα της ηλικίας των ελαφρών οχημάτων, με λογική επιβάρυνση για τα μεσαίας ηλικίας (10-15 ετών), αλλά και αποτρεπτικά για τα υπέργηρα οχήματα (20+ έτη).

Αυστηροί τεχνικοί έλεγχοι στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα και παροχή όλων των πληροφοριών του ιστορικού τους, ώστε να προστατεύεται ο καταναλωτής που λόγω της κρίσης έχει καταστεί πιο εύπιστος.

Έλεγχοι για τυχόν παράτυπες επισκευές, χωρίς εγγύηση. Έλεγχοι στο δρόμο για αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, χαλασμένα εξαρτήματα (ελαστικά, φώτα κλπ).

Στον πίνακα που ακολουθεί η μέση ηλικία των επιβατικών στόλων ανά κράτος μέλος:

Λουξεμβούργο-6,2 έτη

Βέλγιο-7,7 έτη

Αγγλία-8,5 έτη

Δανία-8,5 έτη

Γερμανία-8,9 έτη

………………………

20. Εσθονία-15,1 έτη

21. Ρουμανία-15,3 έτη

22. Ελλάδα-15,4 έτη

23. Λετονία-16,3 έτη

24. Λιθουανία-16,7 έτη

25. Πολωνία-17,2 έτη 

περισσότερα:

https://www.motori.gr/newsarticle/auto-news/gerasmena-ta-aytokinita-stin-ellada-o-mesos-oros-kykloforias-xepernaei-ta-154

 
 
Η TOYOTA Hellas είναι ο επίσημος συνεργάτης της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, αλλά και της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής για την πραγματοποίηση της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας ...
Η :Dribe, η καινοτόμα συνδρομητική υπηρεσία οχημάτων έφτασε στην Ελλάδα και αλλάζει τα δεδομένα της κινητικότητας: Για πρώτη φορά έχουμε την ελευθερία να ...
Η ZES, ως ένας από τους κορυφαίους διαχειριστές σημείων φόρτισης (CPO) της Τουρκίας, και η electrip  ανακοίνωσαν συνεργασία με την Hubject, τον μεγαλύτερο ...
Με την παρουσίαση της νέας γενιάς CR-V και των ολοκαίνουργιων ZR-V και e:Ny1, η Honda στην Ελλάδα παρουσιάζει το νέο προωθητικό πρόγραμμα "Honda ...
Το νέο σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης City Advance Riding Techniques από το κορυφαίο σχολείο οδήγησης μοτοσυκλέτας CALIFORNIA SUPERBIKE SCHOOL είναι γεγονός! Μετά από 11 ...
Η nrg, ανακοινώνει τη διάθεση του Starcharge Nova 360, του ισχυρότερου ταχυφορτιστή στη χώρα. Μια επαναστατική προσθήκη στο δίκτυο incharge, που σηματοδοτεί ένα ...
Η συνεργασία μεταξύ του Ομίλου Σφακιανάκη και της BYD αντικατοπτρίζει το όραμα αειφορίας και των δύο εταιρειών. Η BYD είναι παγκοσμίως γνωστή για ...
H MG επιστρέφει στις ρίζες της, με το νέο Cyberster, το οποίο τιμά το παρελθόν της μάρκας στα roadster αμαξώματα. Για πρώτη φορά η ...
Τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024» στην Ευρώπη, κατέκτησε το νέο Renault Scenic. Η κάλπη ανέδειξε το μεγάλο φετινό νικητή του θεσμού, ενώ η ...
H Jeep ανακοίνωσε ακόμα μια προσθήκη στη γκάμα του Avenger, το οποίο ήδη προσφέρεται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, βενζινοκίνητο και ήπιο υβριδικό. Ως γνήσιο τέκνο ...
Τον Μάιο του 2022, η Mercedes ανακοίνωσε τα πλάνα της για μία νέα υπερπολυτελή σειρά μοντέλων, με την ονομασία Mythos. Σύμφωνα με τους Γερμανούς το ...
Μέχρι το τέλος της δεκαετίας
Λόγω της μετατόπισης των αυτοκινητοβιομηχανιών προς την ηλεκτροκινηση, σταδιακά θα μειωθούν οι θέσεις των εργαζόμενων στις εταιρείες που προμηθεύουν με εξαρτήματα και αλλά ...