Στην 22η θέση μεταξύ 25 ευρωπαϊκών κρατών βρίσκεται η Ελλάδα, όπου σύμφωνα με τα στοιχεία ο μέσος όρος ηλικίας των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων είναι 15,4 έτη.
Γερασμένος και ρυπογόνος λοιπόν ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στη χώρα μας, που όπως δείχνουν τα στοιχεία υπάρχει ο κίνδυνος να αυξηθεί ο μέσος όρος που έχει σαν αποτέλεσμα δραματικές επιπτώσεις στην υγεία αλλά και στο περιβάλλον.
Μάλιστα τα αυξημένα επίπεδα θορύβου από τα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά παλαιότερης τεχνολογίας, σε σχέση με νεότερα οχήματα, επιβαρύνουν τις ήδη «φορτωμένες» από ήχους και ρύπους πόλεις, καθιστώντας πολλές φορές την κατάσταση προβληματική για τους κατοίκους της.
Ο ΣΕΑΑ προτείνει μια σειρά μέτρων για τη μείωση των παλαιών οχημάτων όπως:
Αντικατάσταση του πράσινου δακτυλίου (μονά-ζυγά κλπ) με αυτοκόλλητο σήμα ελεύθερης εισόδου στο κέντρο των πόλεων, μέσω της έκδοσης ετήσιας κάρτας κόστους ανάλογου της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας του αυτοκινήτου (πχ. από 20 ως το πολύ 70 ευρώ ετησίως).
Κυμαινόμενα τέλη κυκλοφορίας, ανάλογα της ηλικίας των ελαφρών οχημάτων, με λογική επιβάρυνση για τα μεσαίας ηλικίας (10-15 ετών), αλλά και αποτρεπτικά για τα υπέργηρα οχήματα (20+ έτη).
Αυστηροί τεχνικοί έλεγχοι στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα και παροχή όλων των πληροφοριών του ιστορικού τους, ώστε να προστατεύεται ο καταναλωτής που λόγω της κρίσης έχει καταστεί πιο εύπιστος.
Έλεγχοι για τυχόν παράτυπες επισκευές, χωρίς εγγύηση. Έλεγχοι στο δρόμο για αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, χαλασμένα εξαρτήματα (ελαστικά, φώτα κλπ).
Στον πίνακα που ακολουθεί η μέση ηλικία των επιβατικών στόλων ανά κράτος μέλος:
Λουξεμβούργο-6,2 έτη
Βέλγιο-7,7 έτη
Αγγλία-8,5 έτη
Δανία-8,5 έτη
Γερμανία-8,9 έτη
………………………
20. Εσθονία-15,1 έτη
21. Ρουμανία-15,3 έτη
22. Ελλάδα-15,4 έτη
23. Λετονία-16,3 έτη
24. Λιθουανία-16,7 έτη
25. Πολωνία-17,2 έτη