Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Fraport
Mεγάλες οι προκλήσεις για την Ελληνική αγορά
Δευτέρα, 30/07/2018

Εκτενή συνέντευξη παραχώρησαν στη γερμανική οικονομική επιθεώρηση Wirtschaftswoche ο επικεφαλής της Fraport Στέφαν Σούλτε και ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Αλεξάντερ Τσινέλ, μεταδίδει η Deutsche Welle.

Το μεγαλύτερο μέρος αφορά στη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα, τα οποία ανέλαβε η γερμανική εταιρία το 2017. Η Fraport ξεκίνησε άμεσα με την ανακαίνιση των αεροδρομίων, που όμως δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Πότε θα δουν επιτέλους οι επιβάτες μεγάλες βελτιώσεις;

«Δυστυχώς χρειάζεται χρόνος μέχρι να γίνουν αντιληπτές οι αλλαγές, ειδικώς όταν απαιτούνται εκτεταμένα έργα ή ακόμη και νέες κατασκευές», απαντά ο Αλεξάντερ Τσινέλ. «Ωστόσο όποιος βρέθηκε τις τελευταίες μέρες στα αεροδρόμιά μας, όπως εγώ, βλέπει ότι καταφέραμε αρκετά μέσα σε λίγο χρόνο. Παντού ανακαινίστηκαν οι τουαλέτες, εν μέρει μάλιστα σε καλύτερα επίπεδα από αεροδρόμια που έχουν καλύτερη αξιολόγηση. Στο πλαίσιο αυτό καθαρίσαμε εξονυχιστικά τους τερματικούς σταθμούς και βελτιώσαμε παντού τους σταθμούς Check-in καθώς και τα σημεία ελέγχου και ασφαλείας. Γι' αυτό αναμορφώσαμε το εσωτερικό των terminal, προκειμένου να δημιουργήσουμε περισσότερο χώρο για χώρους αναμονής καθώς και καταστήματα και εστιατόρια. Ωστόσο πολλά ήταν σε άσχημη κατάσταση και, όσο κι αν θέλαμε, δεν μπορούσαμε να τα καταφέρουμε σε ένα χρόνο».

Ερωτηθείς γιατί οι επιβάτες, για παράδειγμα στη Θεσσαλονίκη συνεχίζουν να μεταφέρουν οι ίδιοι τις αποσκευές τους στα σημεία ελέγχου αποσκευών αντί να τα παραδίδουν στα σημεία Check-in, όπως συμβαίνει στα περισσότερα αεροδρόμια του κόσμου, ο κ. Τσινέλ απαντά ότι μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι αυτό θα έχει αλλάξει στα περισσότερα αεροδρόμια.

Ο επικεφαλής της Fraport Στέφαν Σούλτε

Σε ερώτηση εάν τους είχε αποθαρρύνει το γεγονός ότι ορισμένα από τα αεροδρόμια βαθμολογούνται συχνά ως τα χειρότερα του κόσμου, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece απαντά, «αντιθέτως, αυτό λειτουργεί περισσότερο ως κίνητρο για μας. Το δυνατό μας σημείο είναι να βελτιώνουμε ένα μέτριο ή και κακό αεροδρόμιο. Όταν το ζητούμενο είναι να βελτιώσεις ένα τέλειο αεροδρόμιο και να αυξήσεις την κερδοφορία του, τότε η προστιθέμενη αξία μας είναι περιορισμένη».

Ο Στέφαν Σούλτε από την πλευρά του υποστηρίζει ότι στην Ελλάδα υπήρχαν μεγάλα περιθώρια για να γίνουν βελτιώσεις και για να αξιοποιήσει η εταιρία την τεχνογνωσία της. «Τα τελευταία πέντε χρόνια είδαμε πολλά αεροδρόμια. Ωστόσο σε κανένα πρότζεκτ οι προκλήσεις δεν ήταν τόσο μεγάλες και παράλληλα η χώρα και το περιβάλλον τόσο ελκυστικά όσο στην Ελλάδα. Η Ελλάδα έχει τεράστιες δυνατότητες στον τουρισμό, η χώρα προσφέρει μεγάλη πολιτιστική και φυσική πολυμορφία, οι άνθρωποι είναι εγκάρδιοι και φιλόξενοι. Είμαστε βαθιά πεπεισμένοι ότι η Ελλάδα έχει μπροστά της μεγάλο μέλλον ως μια από τις σημαντικότερες τουριστικές αγορές του κόσμου».

Ο επικεφαλής της Fraport υποστηρίζει ότι η διαχείριση των 14 ελληνικών αεροδρομίων δεν αποφέρει βραχυπρόθεσμο κέρδος στη Fraport. «Εξαιτίας των τελών παραχώρησης και των πρόσθετων τελών, τα επόμενα χρόνια θα ωφεληθεί κυρίως το ελληνικό κράτος». Για τους μετόχους της Fraport, οι μεγάλες και μακροπρόθεσμες αυτές επενδύσεις κάνουν απόσβεση μετά από 15 χρόνια, όπως λέει.

Εάν ο σχεδιασμός είναι τόσο μακροπρόθεσμος, όσο υποστηρίζει, τότε γιατί προχώρησε η Fraport σε κατακόρυφη αύξηση των ενοικίων; Φέραμε τα ενοίκια στα επίπεδα της αγοράς, απαντά ο κ. Τσινέλ, προσθέτοντας ότι εάν τα ενοίκια ήταν όντως τόσο υψηλά, δεν θα υπήρχαν εκατοντάδες προσφορές από επιχειρήσεις.

Πάντως και παρότι η εταιρία σημειώνει καταρχήν απώλειες, με τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις να φτάνουν συνολικά τα 415 εκατομμύρια ευρώ -100 εκατ. ευρώ περισσότερα από τον αρχικό σχεδιασμό-, η διοίκηση της εταιρίας είναι απολύτως ικανοποιημένη. «Η απόφαση να αναλάβουμε τα αεροδρόμια στην Ελλάδα», επισημαίνει ο κ. Σούλτε, «είναι μέχρι και σήμερα 100% σωστή. Τα πρόσθετα έξοδα δεν μας αιφνιδίασαν. Εξαιτίας των πολλών επενδύσεων θα έχουμε την τρέχουσα και την επόμενη χρονιά απώλειες. Τα αποτελέσματα όμως είναι καλύτερα από τα αναμενόμενα και έτσι ήδη το 2020 θα μπορούσε να υπάρξει κέρδος».

Συναφείς αναρτήσεις
Σύμφωνα με την έρευνα της KPMG Global Industrial Manufacturing CEO Outlook σε 175 CEOs των βιομηχανικών κατασκευών παγκοσμίως, η ...
Νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος-Ενέργειας
Σύντομα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος-Ενέργειας που θα εξασφαλίζει στην ΕΔΕΥΕΠ, την Ελληνική Διαχειριστική Εταιρία ...
Στην Αιτωλοακαρνανία
Tην ολοκλήρωση 39 νέων έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) στην Ευρώπη - συμπεριλαμβανομένου και του πρώτου ηλιακού έργου κοινής ...
Απρόβλεπτος παράγοντας οι καταστροφές στην Θεσσαλία
Μέσο ρυθμό ανάπτυξης 2,4% προβλέπει το ΚΕΠΕ για το 2023. Στην ανάλυσή του σημειώνει ότι στην παρούσα συγκυρία η ...
Σε 4,3% από 5,2% στην Ευρώπη
Κατά 2,4% αυξήθηκαν οι τιμές καταναλωτή στη χώρα μας αυτόν τον μήνα ετησίως, σε εναρμονισμένη βάση για να μπορούν να συγκριθούν ...
Με +1,9% η ευρωζώνη
Όπως αποτυπώνεται στους εθνικούς λογαριασμούς της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), η ελληνική οικονομία, μετά το ισχυρό σοκ του πρώτου ...
Οι τρεις λόγοι
Σε ΒΒΒ-, επίπεδα investment grade, αναβάθμισε την αξιολόγηση του ελληνικού αξιόχρεου η Scope Ratings, διατηρώντας σταθερό outlook.  Πρόκειται για τον δεύτερο ...
Πέρασε τροπολογία από το Κογκρέσο
Τη διερεύνηση των δυνατοτήτων που υπάρχουν για την επέκταση της αμερικανικής στρατιωτικής παρουσίας στην Ελλάδα, με ιδιαίτερη έμφαση στα νησιά, ...
Σε 5,3% στην Ευρώπη
Στο 5,3% αναμένεται να έχει διαμορφωθεί ο ετήσιος πληθωρισμός της ζώνης του ευρώ τον Ιούλιο, από 5,5% τον Ιούνιο ...
 
 
Η AEGEAN ανακοινώνει τα οικονομικά και λειτουργικά αποτελέσματα του Έτους 2023, καταγράφοντας ισχυρή δυναμική ανάπτυξης των μεγεθών δραστηριότητας και της λειτουργικής κερδοφορίας. Ο ενοποιημένος ...
Την Τετάρτη, 7/2 το ντεμπούτο της εισαγωής στο Χ.Α.
Η «EUROBANK Α.Ε.» ως Από Κοινού Συντονιστής και Σύμβουλος Εισαγωγής και οι «ALPHA BANK Α.Ε.», «ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.» και «ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ...
Τη δημιουργία μίας αγοράς δύο ταχυτήτων στις δημοπρασίες Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG)  και τις υπηρεσίες αεριοποίησης και το υψηλό κόστος για τους χρήστες, ...
Tι θα γίνει με τα warrants του Δημοσίου
Με απαρτία μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά πραγματοποιείται αυτή την ώρα η ετήσια τακτική γ.σ. της Aegean, επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον της αγοράς μετά την ...
Στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Ανοδος καταγράφεται στη διακίνηση επιβατών και των πτήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και του 2019, σύμφωνα  με την Υπηρεσία Πολιτικής ...
Αύξηση 72% στο ά 3μηνο
Η AEGEAN ανακοινώνει τα βασικά οικονομικά και λειτουργικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου 2023, καταγράφοντας σημαντική βελτίωση μεγεθών. Συγκεκριμένα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών παρουσιάζεται ...
Σε συνεργασία με την CAE
Η AEGEAN, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ελλάδας και η CAE, η κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως στον κλάδο της αεροπορικής εκπαίδευσης για πιλότους και ...
Επανήλθε πλήρως στα προ πανδημίας επίπεδα
Η AEGEAN ανακοινώνει τα οικονομικά και λειτουργικά αποτελέσματα του Έτους 2022, καταγράφοντας υψηλές επιδόσεις μετά από δύο χρόνια ζημιών λόγω της πανδημίας. Ο ενοποιημένος ...
Κέρδη για πρώτη φορά από την έναρξη της κρίσης
Στα επίπεδα του 2019 θα είναι το τρίτο τρίμηνο του 2022 ανέφερε πριν από λίγο ο Πρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχης Βασιλάκης, μιλώντας ...
Λόγω αύξησης στις τιμές των καυσίμων
Τα ναύλα του ενός και των δέκα ευρώ, σήμα κατατεθέν της Ryanair, δεν θα τα δουν οι πελάτες της για «σειρά ετών» λόγω της ...
Μετέφερε 1,5 εκατ. επιβάτες
Η AEGEAN ανακοινώνει τα βασικά οικονομικά και λειτουργικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου 2022, καταγράφοντας σημαντική αύξηση στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών, ο οποίος ανήλθε ...
Emirates
Η κάρτα επιβίβασης της Emirates είναι κάτι περισσότερο από ένα ταξιδιωτικό έγγραφο ή ένα ταξιδιωτικό αναμνηστικό, καθώς αποτελείτο «κλειδί» για τις καλύτερες προσφορές ...