To 80% των προπαρασκευαστικών εργασιών για τον ελληνο-βουλγαρικό αγωγό αερίου IGB έχει ολοκληρωθεί, πράγμα που επιτρέπει την έναρξη κατασκευής του έργου πριν το τέλος της χρονιάς, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Trend.
Στόχος παραμένει ο αγωγός να έχει κατασκευαστεί ως το τέλος του 2020 και να μπορέσει να λειτουργήσει συνδυαστικά με τον αγωγό ΤΑΡ, με τον οποίο έχουν ήδη υπογραφεί βασικές συμφωνίες συνεργασίας.
Ο αγωγός ΤΑΡ, Transadriatic Pipeline, ο οποίος ξεκινά από τα ελληνο-τουρκικά σύνορα θα μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαιτζάν στην Ιταλία μέσω Ελλάδας και Αλβανίας. Η κατασκευή του βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με προγραμματισμό να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το 2020.
Ο ΤΑΡ θα συνδέεται με τον IGB επί ελληνικού εδάφους, ενώ ο ελληνο-βουλγαρικός αγωγός θα συνδέεται και με τον κεντρικό αγωγό του ΔΕΣΦΑ.
Ας σημειωθεί ότι στο μετοχικό κεφάλαιο της κοινοπραξίας ICGB μετέχει με 50% η εταιρία Poseidon (50-50 ΔΕΠΑ και ιταλική Edison) και κατά 50% το κρατικό ενεργειακό χαρτοφυλάκιο της Βουλγαρίας, ΒΕΗ.
Πρόσφατα η BEH υπόγραψε Μνημόνιο Κατανόησης με την Ευρωπαική Τράπεζα Επενδύσεων για τη χορήγηση προτιμησιακής δανειακής χρηματοδότησης, ύψους 110 εκατ. ευρώ με εγγυήσεις του βουλγαρικού δημοσίου.
Ο αγωγός μήκους 182 χλμ θα συνδέει την Κομοτηνή με τη Στάρα Ζαγόρα, της Βουλγαρίας και το αρχικό δυναμικό μεταφοράς φθάνει τα 3 δισ.κμ αερίου ετησίως, στην κατεύθυνση από την Ελλάδα στη Βουλγαρία. Ανάλογα με το ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί και το δυναμικό των διασυνδέσεων με τις γειτονικές χώρες, η μεταφορική ικανότητα μπορεί να αυξηθεί στα 5 δισ κμ, επιτρέποντας και την αντίστροφη ροή του αερίου από τη Βουλγαρία προς την Ελλάδα, με την προσθήκη ενός σταθμού συμπίεσης.
Το συνολικό κόστος του έργου τοποθετείται στα 220 εκατ. ευρώ.