Τα περασμένα Χριστούγεννα, την επομένη της καταστροφικής πυρκαγιάς που κατέστρεψε το εργοστάσιο της ΚΡΙ ΚΡΙ, ο ισχυρός άνδρας της Παναγιώτης Τσινάβος δήλωνε μπροστά στις κάμερες ότι θα ξαναχτίσει το εργοστάσιό του. Όπερ και εγένετο 7 μήνες μήνες αργότερα και συγκεκριμένα στις 13 Αυγούστου, το νέο εργοστάσιο της εταιρείας σε χρόνο ρεκόρ, με διπλάσια σε σχέση με πριν την πυρκαγιά δυναμικότητα, έβαλε μπροστά τις μηχανές του.
Το κόστος της ανακατασκευής της μονάδας γιαουρτιού έφτασε τα 20 εκατ. ευρώ, που καλύφθηκε σχεδόν κατά το ήμισυ (10,5 εκατ. από την αποζημίωση της ασφάλειας) και το υπόλοιπο από τα κεφάλαια της εταιρείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η επένδυση έχει ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο προκειμένου να λάβει 30 επιχορήγηση, χωρίς ωστόσο, όπως ανέφερε ο κ. Τσινάβος να έχει λάβει ούτε την προκαταβολή της ενίσχυσης. Η εταιρεία πάντως διεκδικεί δικαστικά από την ασφαλιστική εταιρεία 4 εκατ. ευρώ, ενώ έχει εγκριθεί από την Alpha Bank ομολογιακό δάνειο ύψους 6 εκατ. ευρώ. Το νέο εργοστάσιο διαθέτει πέντε γραμμές παραγωγής ενώ μες στον επόμενο μήνα θα προστεθεί και έκτη, η οποία θα δώσει τη δυνατότητα στην εταιρεία ενίσχυσης του χαρτοφυλακίου της με γιαούρτια με φρούτα κ.α. Η εταιρεία εκτιμά ότι η επένδυση θα αποσβεστεί σε περίπου 2,5 χρόνια. Το νέο εργοστάσιο έχει δυναμικότητα παραγωγής 200 τόνων ημερησίως και με μικρές παρεμβάσεις μπορεί να φτάσει ακόμη και τους 300 τόνους. Στην πλήρη ανάπτυξή του θα απασχολεί περί τους 100 εργαζόμενους, ενώ συνολικά η εταιρεία, η οποία διαθέτει και εργοστάσιο παγωτού απασχολεί 307 εργαζόμενους και 200 συνεργάτες στο δίκτυο διανομής.
Πλέον η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, με το νέο εργοστάσιό της να δουλεύει στο φούλ, επιδιώκει όχι μόνο να κερδίσει το χαμένο έδαφος αλλά και να πρωταγωνιστήσει στη Βρετανική αγορά όπου η αξία του ελληνικού γιαουρτιού αγγίζει πλέον τα 300 εκατ. ευρώ, δηλαδή όσο είναι και η αξία του στην Ελλάδα. Ήδη η Κρι-Κρι έχει παρουσία στη Γηραιά Αλβιώνα μέσω τηςς βρετανικής αλυσίδας Waitrose, ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα ξεκινά συνεργασία με τρεις εκ των μεγαλύτερων αγγλικών αλυσίδων σούπερ-μάρκετ προκειμένου να παράγει για αυτές ελληνικό γιαούρτι ιδιωτικής ετικέτας.
Στο πλαίσιο του προσανατολισμού της Κρι-Κρι στην ευρωπαϊκή αγορά, η εταιρεία θα τοποθετήσει το επόμενο διάστημα επώνυμα γιαούρτια με το σήμα "yogood" σε μεγάλη βελγική αλυσίδα σούπερ-μάρκετ, ενώ ήδη εξάγει τα προϊόντα της στην Γερμανία, την Ολλανδία, τη Δανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, αλλά και το Ιράκ. Πριν το ρωσικό εμπάργκο τα προϊόντα της Κρι-Κρι είχαν δειγματισθεί με επιτυχία και στη μεγαλύτερη ρωσική αλυσίδα, όμως οι εξελίξεις ανέτρεψαν τη στρατηγική επέκτασής της στη ρωσική αγορά. Η αμερικανική αγορά, πάντως, δεν περιλαμβάνεται στους στόχους της Κρι-Κρι, όπως διευκρίνισε, ερωτηθείς σχετικά χθες ο κ. Τσινάβος. "Δεν μας ενδιαφέρει η αμερικανική αγορά. Η μεγάλη ευκαιρία είναι η Ευρώπη", τόνισε χαρακτηριστικά. Στο διάστημα 2009-2013 η μέση ετήσια αύξηση των εξαγωγών της Κρι-Κρι ήταν 32%. Οι εξαγωγές γιαουρτιού αντιστοιχούν στο 23% του συνόλου των πωλήσεων της εταιρείας στη δραστηριότητα του γιαουρτιού.
Σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, όπου η Κρι Κρι έχει αυξήσει το μερίδιό της στο γιαούρτι από μόλις 4% το 2008 σε 11,5% το 2013, είναι η ενίσχυση της παρουσίας της πανελλαδικά. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία παράγει πλέον γιαούρτι από γάλα ημέρας, σχέδιο που επιτυγχάνεται καθώς οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στον δεύτερο στην Ελλάδα -μετά τη Θεσσαλονίκη- νομό σε παραγωγή αγελαδινού γάλακτος. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ευρύτερη περιοχή των Σερρών η παραγωγή γάλακτος ανέρχεται σε 292.858 τόνους.