«Εμείς προχωρούμε κανονικά στην ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Αττικής. Ως τις 10 Δεκεμβρίου θα έχει οριστικοποιηθεί η μετοχική σύνθεση της “Αριάδνης”, της εταιρίας - φορέα του έργου και εντός του πρώτου τριμήνου 2019 θα προκηρυχθεί το έργο”. Αυτό ήταν το μήνυμα …προς πολλούς αποδέκτες, τόσο του υπουργού Περιβάλλοντος - Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη όσο και του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΑΔΜΗΕ Μανούσου Μανουσάκη από τα Χανιά, όπου υπογράφηκε χθες η σύμβαση εκτέλεσης του έργου της λεγόμενης μικρής ηλεκτρικής διασύνδεσης Πελοποννήσου -Κρήτης.
Ερωτώμενος για το ζήτημα που έχει δημουργηθεί με τον Euroasia Interconnector, ο υπουργός ήταν σαφής: “’Οπως γνωρίζετε μέχρι 10 Δεκεμβρίου θα οριστικοποιηθεί η μετοχική σύνθεση της «Αριάδνης», στην οποία έχει την επιλογή μέχρι 39% να συμμετέχει ο EuroAsia.” είπε και πρόσθεσε ότι “σε κάθε περίπτωση η «Αριάδνη» θα προχωρήσει. Με βάση τους προγραμματισμούς το έργο της μεγάλης διασύνδεσης θα είναι έτοιμο για προκήρυξη το πρώτο τρίμηνο του 2019. Εεμείς προχωράμε κανονικά στη μεγάλη διασύνδεση με βάση το πρόγραμμα που έχει βγάλει η ΡΑΕ”
Σε ανάλογο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του κ. Μανουσάκη για το θέμα: «H προκήρυξη για τη μεγάλη διασύνδεση θα γίνει σίγουρα μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019, ώστε να έχουμε ολοκληρώσει το έργο έγκαιρα” είπε και τόνισε ότι “η συμμετοχή τού EuroAsia Interconnector εξαρτάται από την οικονομική του δυνατότητα να συμμετέχει στο έργο. Αυτή είναι η γραμμή του ΑΔΜΗΕ από την αρχή, απ’ όταν ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις. Δεν έχει αλλάξει καθόλου». Πρόσθεσε δε, ότι κατά τη γνώμη του, διασφαλίζοντας την υλοποίηση των έργων, ουσιαστικά δίνεται κάθε κίνητρο στην Κομισιόν να δώσει τη μικρή απαραίτητη παράταση που χρειάζεται , ώστε η Κρήτη να είναι ενεργειακά ασφαλής κατά το μεταβατικό διάστημα, το οποίο θα είναι πάρα πολύ μικρό.
Η διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2020, ενώ η μεγάλη διασύνδεση Κρήτης- Αττικής υπολογίζεται να είναι έτοιμη το 2022-23, με την προϋπόθεση βέβαια ότι το έργο θα ξεκινήσει και θα υλοποιηθεί εντός χρονοδιαγράμματος.
Ερωτώμενος ο υπουργός για το ενδεχόμενο ενεργειακό πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίσει η Κρήτη, λόγω της υποχρεωτικής απόσυρσης σειράς παλαιών πετρελαϊκών μονάδων το 2020, είπε ότι για το μεταβατικό διάστημα μέχρι να λειτουργήσει η μεγάλη διασύνδεση, το υπουργείο συζητά με τη ΡΑΕ δύο ή τρία εναλλακτικά σενάρια. για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του νησιού “Νομίζω θα επιλεγεί ένα από αυτά και δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα», δήλωσε ο κ. Σταθάκης.
Ο υπουργός υπογράμμισε επίσης ότι με τη λειτουργία των διασυνδέσεων θα εξοικονομηθούν μεγάλα ποσά από τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας, που πληρώνουν όλοι οι καταναλωτές με τους λογαριασμούς ρεύματος.
Η γραμμή Πελοποννήσου -Κρήτης υπολογίζεται ότι θα εξασφαλίσει τη μεταφορά ηλεκτρισμού από τους σταθμούς της Μεγαλόπολης στο νησί, σε ποσότητα ικανή να καλύψει περίπου το 1/3 των αναγκών της Κρήτης
Ο κ. Σταθάκης πρόσθεσε ακόμα ότι η σύμβαση για τη γραμμή Κρήτης- Αττικής εμπεριέχει πολύ αυστηρές ρήτρες για την έγκαιρη υλοποίησή της, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι το χρονοδιάγραμμα θα τηρηθεί.