Τελικά η πιθανότητα ενός άτακτου Brexit δημιουργεί περισσότερα προβλήματα και πονοκέφαλο στις αγορές απ’ όσο αναμενόταν αρχικά. Η Γερμανία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομίας της χθες, ανακοίνωσε επιβράδυνση το 2019 κατά 1,6%, όταν ανέμενε ανάπτυξη σχεδόν 2,5%. Ο πανευρωπαϊκός Stoxx 600 σημειώνει πτώση 1,06% στις 345,70 μονάδες με όλους τους κλάδους και τους μεγαλύτερους δείκτες σε αρνητικό πρόσημο. Ο βρετανικός FTSE100 χάνει 0,97%, στη Φρανκφούρτη ο DAX υποχωρεί κατά 1,32%, στο Παρίσι ο CAC40 στο -1,15%, ο ιταλικός FTSE MIB -1,310%, ενώ ο ΙΒΕΧ35 στη Μαδρίτη υποχωρεί κατά 1,32%.
Ο ευρωπαϊκός κλάδος αυτοκινήτου, που συνδέεται άμεσα με τον εμπορικό πόλεμο, λόγω του έντονα εξαγωγικού του χαρακτήρα - σημειώνει τις μεγαλύτερες απώλειες με πτώση άνω του 2,6%.Οι αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen, Renault και Fiat Chrysler σημείωσαν πτώση 8,1% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Νοέμβριο καθώς η εισαγωγή των αυστηρότερων ελέγχων για τις εκπομπές ρύπων εξακολουθούν να επηρεάζουν τη ζήτηση. Οι μετοχές των Plastic Omnium, Renault και Faurecia διαπραγματεύονται με απώλειες άνω του 3%.
Σε μεμονωμένες μετοχές, η γερμανική Scout24 σημειώνει τη μεγαλύτερη άνοδο, κάνοντας άλμα 17% μετά την ανακοίνωση ότι διερευνά μια πώληση που μπορεί να οδηγήσει στην ιδιωτικοποίηση της με τίμημα άνω των 5 δισ. ευρώ. Η βρετανική GVC Holdings επίσης σημειώνει άνοδο ενισχυόμενη κατά 10% καθώς οι αναλυτές της Citi χαρακτήρισαν την επικείμενη ψηφοφορία για τα τερματικά στοιχημάτων σταθερής απόδοσης (FOBT) ως "σημαντικό θετικό καταλύτη" για τη μετοχή. Η ψήφιση στο Ουεστμίνστερ έχει προγραμματιστεί για την επόμενη εβδομάδα.
Χρηματιστήριο
Ο Γενικός Δείκτης καταγράφει πτώση 1,05% στις 641,65 μονάδες, ενώ ο τζίρος είναι στα 2,16 εκατ. ευρώ και ο όγκος στα 1,2 εκατ. τεμάχια. Πτώση 1,07% καταγράφει και ο FTSE 25, στις 1.689,33 μονάδες, ενώ ο τραπεζικός δείκτης σημειώνει απώλειες 2,07% στις 459,58 μονάδες.
Η αγορά δεν έχει να αντιμετωπίσει μόνο την έλλειψη καταλυτών, αλλά και την έλλειψη χαρτοφυλακίων που θα μπορούσαν να κινήσουν το ενδιαφέρον έστω και των βραχυπρόθεσμων κινήσεων. Και το αίσθημα αυτών που ασχολούνται συστηματικά με την ελληνική αγορά είναι άκρως αρνητικό, αφού βλέπουν το ΧΑ να έχει μετατραπεί σε μια περιφερειακή αγορά μέσου όρους τζίρου μεταξύ 30-40 εκατ. ευρώ.