Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Περίεργο δημοσίευμα της Handelsblatt με αναφορές και στον... Ωνάση
Γιατί οι Γερμανοί ασχολούνται με την μεταφορά του LNG από Έλληνες εφοπλιστές;
Παρασκευή, 04/01/2019

Στη μεγάλη άνοδο του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) επενδύουν οι Ελληνες εφοπλιστές, αποκτώντας  πλοία μεταφοράς LNG., σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt

«Οι συνεχιστές του μεγιστάνα εφοπλιστή Ωνάση επενδύουν δισεκατομμύρια σε τάνκερ μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Ειδικοί του κλάδου προειδοποιούν για υπερπροσφορά στην ικανότητα μεταφοράς, αλλά οι Έλληνες θέλουν να είναι προετοιμασμένοι», γράφει Handelsblatt, σημειώνοντας ότι από τις 65 παραγγελίες πλοίων μεταφοράς LNG, οι 33 προέρχονται από την Ελλάδα.

Δύο ημέρες πριν τελειώσει το 2018, το τάνκερ Maria Energy του εφοπλιστικού ομίλου «Τσάκος» κατέπλευσε στο νησάκι του Πειραιά, Ρεβυθούσα, όπου βρίσκεται ο τερματικός σταθμός LNG, μεταφέροντας για πρώτη φορά υγροποιημένο φυσικό αέριο από το Τέξας (ΗΠΑ) στην Ελλάδα όγκου 150.000 κ.μ.
 

Ενδιαφέρον εκδηλώνεται και από άλλες ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες, όπως η Gaslog του Πέτρου Λιβανού, η οποία παρήγγειλε πριν τα Χριστούγεννα δύο τάνκερ στη Samsung Heavy Industries, συνολικού κόστους 378 εκατ. δολ., με ικανότητα μεταφοράς 178.000 κ.μ. Η ίδια εταιρία είχε παραγγείλει δύο ακόμα LNG τάνκερ τον Αύγουστο. Ο Λιβανός έχει κλείσει ήδη συμβόλαια μεταφοράς LNGαπό το Texas, με τον αμερικανικό ενεργειακό όμιλο Cheniere, για τα τάνκερ που θα παραδοθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2021, σύμφωνα με το δημοσίευμα, το οποίο ακόμα υπενθυμίζει ότι ο Πήτερ Λιβανός και η εταιρία του μετέχουν με 20% στο εγχείρημα για την κατασκευή πλωτού τερματικού σταθμού αερίου FSRU στην Αλεξανδρούπολη

Στόχος των Ελλήνων εφοπλιστών είναι να επωφεληθούν από την μεγάλη άνοδο του υγροποιημένου φυσικού αερίου. 

Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει καράβια αξίας 8,9 δισ. ευρώ το 2018 και τα 2/3 αφορούν τάνκερ μεταφοράς φυσικού αερίου.  Η επιτυχία τους εξασφαλίζεται από το αλάνθαστο ένστικτό τους για την τάση στις μεταφορές των φορτηγών πλοίων., αναφέρει το δημοσίευμα, επισημαίνοντας ότι οι Ελληνες εφοπλιστές διαθέτουν το μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως και ελέγχουν τον 1/5 του παγκόσμιου τονάζ, όντας μπροστά από την Ιαπωνία, την Κίνα και τη Γερμανία στην κατάταξη.

Ξεχωριστή αναφορά κάνει η Handelsblatt στον Αριστοτέλη Ωνάση και στην ιστορία του ελληνικού εφοπλισμού. Μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, οι Έλληνες εφοπλιστές Λιβανός, Νιάρχος, Λαιμός και Λάτσης κυριάρχησαν διεθνώς στη μεταφορά πετρελαίου με τα τάνκερ τους. 

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, «βασιλιάς των τάνκερ», θεωρείται ότι διέσωσε τη γερμανική εφοπλιστική βιομηχανία, με παραγγελίες, μεταπολεμικά, 18 πλοίων σε Βρέμη, Κίελο και Αμβούργο. Η καθέλκυση του τάνκερ «Τίνα Ωνάση» το 1953 στο Αμβούργο, του μεγαλύτερου τάνκερ της εποχής, πραγματοποιήθηκε ενώπιον 100.000 θεατών. 

Το πετρέλαιο ήταν προσοδοφόρο για τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι έχουν πλέον στραφεί στη μεταφορά LNG. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο έχει καταστήσει πιο ευέλικτο το εμπόριο και τη μεταφορά φυσικού αερίου, διότι οι χώρες που το λαμβάνουν δεν εξαρτώνται από αγωγούς και προμηθευτές.

Το 2018, οι Έλληνες εφοπλιστές έδωσαν έμφαση στο υγροποιημένο φυσικό αέριο. 

Η Gaslog του Π. Λιβανού διαθέτει 26 LNG τάνκερ, ενώ εννέα ακόμα βρίσκονται υπό κατασκευή. 

Η TMS Cardiff Gas του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου έχει κάνει οκτώ παραγγελίες τάνκερ σε δύο ναυπηγεία. 

Ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης έχει παραγγείλει τέσσερα LNG τάνκερ. 

Η εφοπλιστική οικογένεια Αγγελικούση έχει παραγγείλει δύο τάνκερ αξίας 370 εκατ. δολ. στο κορεάτικο ναυπηγείο Daewoo. Με την παραγγελία αυτή, τα LNG τάνκερ της οικογένειας ανέρχονται στα 37 συνολικά, με τα 27 να βρίσκονται ήδη σε χρήση και τα 10 υπό κατασκευή. Ο εφοπλιστικός όμιλος Αγγελικούσης μάλιστα κατέχει την πρώτη θέση, ελέγχοντας 125 πλοία με ικανότητα μεταφοράς 24 εκατ. τόνους νεκρού βάρους (DWT), όπως αναφέρεται.
Οι Έλληνες εφοπλιστές περιμένουν καλές αποδόσεις από τις επενδύσεις τους σε LNG τάνκερ. Καθώς η ζήτηση αυξάνεται, οι τιμές charter αυξάνονται ταυτόχρονα.

Κατάρ, ΗΠΑ, Αίγυπτος, Αλγερία και Αυστραλία βασίζονται στο LNG για τις εξαγωγές τους σε φυσικό αέριο. Οι μεγαλύτερες χώρες-αποδέκτες είναι η Ιαπωνία, η Ν. Κορέα και η Κίνα. Η Κίνα, συγκεκριμένα, εισήγαγε τους 11 μήνες του 2018 48 εκ. τόνους LNG- αύξηση 44% σε σύγκριση με πέρυσι.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, βρίσκονται 100 τάνκερ υπό κατασκευή και πολλοί ειδικοί προειδοποιούν ήδη για υπερπροσφορά. 

Αν και οι Γερμανοί είναι επιφυλακτικοί στις παραγγελίες, οι Έλληνες εφοπλιστές το βλέπουν διαφορετικά. Ειδικοί στον Πειραιά εκτιμούν ότι στις αρχές του 2020 θα υπάρξει μεν υπερπροσφορά, όμως η ανάπτυξη του παγκόσμιου δικτύου τερματικών σταθμών, από το 2023 θα αυξήσει τη ζήτηση και οι εφοπλιστές στον Πειραιά θέλουν να είναι προετοιμασμένοι. 

Σημαντική αύξηση του LNG στην παγκόσμια κατανάλωση φυσικού αερίου 

Το LNG αντιστοιχεί σήμερα στο 10% της παγκόσμιας κατανάλωσης φυσικού αερίου, αλλά από το 2035 θα αντιστοιχεί στο μισό της παγκόσμιας μεταφοράς φυσικού αερίου, σύμφωνα με εκτίμηση της BP.

Για χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, οι οποίες διαθέτουν καλό δίκτυο αγωγών και σύνδεση με χώρες παραγωγούς, όπως η Γερμανία με τον αγωγό Nord Stream, το σχετικά ακριβό LNG ίσως δεν παίζει μεγάλο ρόλο μέχρι στιγμής. Η Γερμανία, άλλωστε, δεν διαθέτει τερματικό σταθμό LNG, αν και ο Υπ. Οικονομίας Πέτερ Αλτμάιερ έχει εκφραστεί υπέρ της κατασκευής μιας τέτοιας υποδομής. 

Οι ΗΠΑ, από την πλευρά τους, πιέζουν τη Γερμανία να κάνει άνοιγμα στο LNG. Μελλοντικά, δεν θα μπορέσει να αποφύγει τη δημιουργία δικών της τερματικών σταθμών, καθώς το LNG θα αποκτήσει όλο και μεγαλύτερη σημασία στην εμπορική ναυτιλία με στόχο την αντικατάσταση του ρυπογόνου πετρελαίου. To «Aida Nova» είναι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που χρησιμοποιεί ως καύσιμο LNG αντίdiesel.


Για τις περιφερειακές χώρες, όπως η Ελλάδα, το LNG αποκτά μεγαλύτερη σημασία, τονίζει η γερμανική εφημερίδα και καταλήγει, αναφέροντας  ότι  εκτός από τον ήδη εν ενεργεία τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας, στην Αλεξανδρούπολη βρίσκεται υπό κατασκευή νέος τερματικός σταθμός LNG. Ο σταθμός αυτός θα μπορούσε να συντελέσει στην ανεξαρτησία των χωρών της Αν. Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο. Για το λόγο αυτό, το έργο προωθείται από την ΕΕ και στηρίζεται πολιτικά από τις ΗΠΑ. Η Βουλγαρία έχει ήδη εκφράσει σχετικό ενδιαφέρον. Εξάλλου, στο εν λόγω εγχείρημα συμμετέχει με ποσοστό 20% η εταιρεία Gaslog του Π. Λιβανού. Ο εφοπλιστής μπορεί να αναμένει διπλά κέρδη σε στεριά και θάλασσα με την αναμενόμενη άνοδο του υγροποιημένου φυσικού αερίου.

 

Συναφείς αναρτήσεις
Ο ΔΕΣΦΑ υποστήριξε τη διήμερη εκδήλωση υψηλού επιπέδου που συνδιοργάνωσαν στην Αθήνα το Φόρουμ Φυσικού Αερίου Ανατολικής Μεσογείου (EMGF)  ...
Σχέδιο δημοπρασιών, μηνιαίων, τριμηνιαίων, ημερήσιων και ενδοημερησιων για την κατανομή της μεταφορικής ικανότητας φυσικού αερίου στα σημεία εισόδου του  ...
Συνάντηση εργασίας πραγματοποίησε ο ΔΕΣΦΑ στην Αθήνα, την Τετάρτη 22 Μαΐου, με τη συμμετοχή των Διαχειριστών των εμπλεκόμενων και ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη ...
Εμπόδια στις εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), κυρίως μέσω της απαγόρευσης επανεξαγωγής LNG  από ευρωπαϊκά λιμάνια,  επιχειρεί να ...
Στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει την εμπορική λειτουργία  στις 30 Απριλίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, έχει εισέλθει η πλωτή ...
Σε δέσμη παρεμβάσεων για την οριστική διευθέτηση των εκκρεμοτήτων που σχετίζονται με την ΛΑΡΚΟ, με γνώμονα την ανάγκη να ...
Την Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2024, ο ΔΕΣΦΑ φιλοξένησε στις εγκαταστάσεις του στη Ρεβυθούσα θεωρητική άσκηση ετοιμότητας υπό τον συντονισμό ...
 
 
Η Ελλάδα βγαίνει από την απομόνωση  της πολυετούς κρίσης και όλοι ενδιαφέρονται για το πώς πάμε στην Ελλάδα, είπε δίνοντας συγχαρητήρια στην Κεφαλαιαγοράς ...
Η Keppel DC REIT και η MYTILINEOS Energy & Metals (RIC: MYTr.AT, Bloomberg: MYTIL.GA, ADR: MYTHY US) (MYTILINEOS) υπέγραψαν δύο μακροπρόθεσμα συμβόλαια πώλησης ...
Την ανάγκη να ληφθούν άμεσα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις κυβερνήσεις συγκεκριμένες αποφάσεις για την έρευνα και ανάπτυξη τοπικών κοιτασμάτων, προκειμενου να ...
Ο ΔΕΣΦΑ υποστήριξε τη διήμερη εκδήλωση υψηλού επιπέδου που συνδιοργάνωσαν στην Αθήνα το Φόρουμ Φυσικού Αερίου Ανατολικής Μεσογείου (EMGF)  και το ελληνικό Υπουργείο ...
Πσκέτο παρεμβάσεων στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού για τη καλύτερη διαχείριση της υπερπροσφοράς ρεύματος από ΑΠΕ τις μεσημεριανές ώρες  αλλά και του ενεργειακού κόστους ...
Τη δυνατότητα μεταφοράς  διοξειδίου του άνθρακα στην Αίγυπτο και την εκεί αποθήκευσή του εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος- Ενέργειας Στενότερη, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις  ...
Η Principia, στο πλαίσιο δράσεων στις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιείται, ολοκλήρωσε το πρόγραμμα «Ενεργειακή Φτώχεια - Εντοπισμός και αντιμετώπιση ενεργειακών αναγκών», που υλοποίησε ...
Εσοδα 2,979 δισ. ευρώ κατέγραψε το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς ο όμιλος της Μότορ Όιλ σύμφωνα με τις λογιστικές καταστάσεις. Το αντίστοιχο διάστημα του ...
Παρατείνεται έως τα μέσα Ιουλίου, κατόπιν αιτήματος των υποψηφίων, η 2η φάση του διαγωνισμού για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού ...
Σχέδιο δημοπρασιών, μηνιαίων, τριμηνιαίων, ημερήσιων και ενδοημερησιων για την κατανομή της μεταφορικής ικανότητας φυσικού αερίου στα σημεία εισόδου του  Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Αερίου ...
Ως ο μήνας της πλεονάζουσας προσφοράς ηλεκτρισμού από ΑΠΕ, των μεγάλων περικοπών παραγωγής πράσινης ενέργειας, της μειωμένης ζήτησης και των εξαγωγών ρεύματος  επί ...
Πάνω από 3 δισ. ευρώ θα επενδύσει ο όμιλος Mytilineos τα επόμενα τέσσερα χρόνια σε έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην Ιταλία, σύμφωνα με ...