Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Συνέδριο Shopper ID Conference
Η κρίση άλλαξε την αγοραστική συμπεριφορά των πελατών των σούπερ μάρκετ
Η τιμή είναι πιο το ισχυρό κριτήριο επιλογής καταστήματος στην Ελλάδα από ό,τι στην υπόλοιπη Ευρώπη
Πέμπτη, 23/10/2014

Η τιμή είναι πιο το ισχυρό κριτήριο επιλογής καταστήματος στην Ελλάδα από ό,τι στην υπόλοιπη Ευρώπη (στοιχεία IRI), 6 στους 10 Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν πως θα ξοδεύουν λιγότερα σε κάθε επίσκεψη για αγορές στο μέλλον (έρευνα Nielsen), ενώ τη φετινή χρονιά οι 7 μεγάλες αλυσίδες συγκεντρώνουν τα 9 από τα 10 ευρώ της αγοράς (στοιχεία Nielsen). Αυτή είναι επιγραμματικά η «εικόνα» που έχει διαμορφωθεί στην αγορά των σούπερ μάρκετ αλλά και στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών την περίοδο της κρίσης, τάση η οποία παγιώνεται. Την ίδια ώρα το 1/3 όσων κάνουν αγορές online έχουν αγοράσει τουλάχιστον ένα προϊόν σούπερ μάρκετ (στοιχεία διεθνούς έρευνας dunnhumby), όσοι «ακολουθούν» ένα σούπερ μάρκετ στα social media είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από αυτό online (έρευνα ΙΕΛΚΑ) ενώ ανασχετικό ρόλο στην πραγματοποίηση αγορών online είναι η ασφάλεια χρήσης πιστωτικής κάρτας, και η ανησυχία για τη διατήρηση της ποιότητας των φρέσκων προϊόντων κατά τη μεταφορά τους (έρευνα Pollfish).

Τα στοιχεία αυτά παρουσιάστηκαν στο συνέδριο Shopper ID Conference, το οποίο διοργανώθηκε την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου στο Maroussi Plaza από το περιοδικό σελφ σέρβις της Boussias Communications και ήταν αφιερωμένο στο προφίλ του Έλληνα καταναλωτή/αγοραστή στην εποχή της κρίσης αλλά και των νέων καναλιών αγοράς. Εκπρόσωποι των σημαντικότερων εταιρειών διερεύνησης των καταναλωτικών τάσεων (Παύλος Λαουτάρης, Νικόλας Σκάρος, IRI, Βασίλης Φιλίππου, Nielsen), ακαδημαϊκοί μελετητές των νέων συνθηκών στην ελληνική αγορά λιανεμπορίου, από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Καθηγητές Γεώργιος Πανηγυράκης, Γεώργιος Μπάλτας, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κατερίνα Πραματάρη, Υποψήφιος Διδάκτορας Σταύρος Λουνής), το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (Λευτέρης Κιοσές, ΙΕΛΚΑ), αλλά και ερευνητές εταιρειών εξειδικευμένων στη μελέτη των διεθνών εξελίξεων (Ben Miller, IGD, Jason Nathan, dunnhumby), μοιράστηκαν με το κοινό πολύτιμη γνώση, απαραίτητη για τη δημιουργία των μελλοντικών στρατηγικών πλάνων. Δύο νέα εργαλεία έρευνας παρουσιάστηκαν στο συνέδριο από την start-up εταιρεία Pollfish (Ζήσης Μπέλλας) και από τον Alki Manias (InContext Solutions), αντιπρόεδρο Ευρώπης της εταιρείας που πραγματοποιεί web έρευνες σε 3-D περιβάλλον. Οι εργασίες του συνεδρίου ολοκληρώθηκαν με την παρουσίαση του τρόπου προσέγγισης των αλλαγών της αγοραστικής συμπεριφοράς των πελατών του σούπερ μάρκετ από εταιρείες του κλάδου. Συγκεκριμένα, οι Γιώργος Κανταρτζής (Δ. Μασούτης ΑΕ),  Αγγελική Βορρίση (Arla Foods Hellas) και Βικεντία Φάππα (The Connectors), ανάλυσαν την εφαρμογή Category Management μέσω Clustering σε καταστήματα της αλυσίδας, ο  Δρ. Ιωάννης Μηνά Ασλανίδης (Εμμετρωπία), μίλησε για την βραβευμένη (σελφ σέρβις Excellence Awards 2014) εφαρμογή Eye Tracking στην αλυσίδα Χαλκιαδάκης, και ο  Κώστας Κουδούνας (ΑΒ Βασιλόπουλος), έδειξε πώς η αλυσίδα μετατρέπει τα στοιχεία για τη διαφοροποίηση της αγοραστικής συμπεριφοράς ανάλογα με την περιοχή, σε στρατηγικές κινήσεις αυξημένης αποτελεσματικότητας.

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
«Έχουμε μείωση του πληθωρισμού των τροφίμων κατά, περίπου, 40%, δηλαδή από το 8,3 % που ήταν έχει φτάσει κοντά στο 5%, βεβαίως δεν ...
Tη σημαντική μείωση που κατέγραψαν οι οικιακοί λογαριασμοί ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου το δεύτερο εξάμηνο του 2023 υπογραμμίζει η ...
Στα προ της ενεργειακής κρίσης επίπεδα επέστρεψαν τα τιμολόγια λιανικής του ρεύματος τον Μάρτιο, με δύο από τα “πράσινα¨τιμιλόγια ...
Έως και 15-20% είναι οι μειώσεις τιμών σε πολλά προϊόντα, με βάση όσα ανέφερε, μιλώντας στον Real fm, ο ...
"Μέχρι στιγμής έχουν μειωθεί οι τιμές σε 3.900 βασικά προϊόντα για κάθε νοικοκυριό. Ήδη διαπιστώσαμε ότι και στο βρεφικό ...
Ενδιαφέρον προκαλούν τα πρόσφατα στοιχεία για την εξέλιξη των τιμών ενοικίασης και πώλησης κατοικιών και επαγγελματικών ακινήτων στον Πειραιά ...
Χονδρική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας
Σημαντική πτώση, της τάξης του 15% καταγράφει για σήμερα η μέση τιμή χονδρικής του ηλεκτρισμού, ενώ πτωτική τροχιά ακολουθούν ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, παρουσίασε σήμερα, Τετάρτη 10 Ιανουαρίου, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον ...
Κώστας Σκρέκας
Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας προανήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό. "Έχουμε μία σειρά παρεμβάσεων, ...
 
 
Η Boutari, μια από τις κορυφαίες οινοποιίες της χώρας, σας προσκαλεί να ανακαλύψετε τον μαγικό κόσμο του κρασιού στο πλαίσιο της εκδήλωσης “Ανοιχτές ...
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της MYTLINEOS, Ευ. Μυτιληναίος, συμμετείχε σήμερα στις εργασίες του συνεδρίου «Κύκλος Ιδεών, Η Καμπύλη της Μεταπολίτευσης» και συγκεκριμένα στην ...
Στη σύνοδο κορυφής Choose France Summit που διοργάνωσε ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν συμμετείχε o CEO της Sunlight, Λάμπρος Μπίσαλας.  Η σύνοδος,  που ...
Η Titan Cement International ανακοίνωσε την Πέμπτη το πρωί ότι προτίθεται να προχωρήσει σε εισαγωγή σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ της θυγατρικής του Ομίλου, ...
Τα αποτελέσματα 2023 ανακοίνωσε ο όμιλος Intracom. Στην νέα εταιρική του μορφή, καταγράφει: συγκεντρωτικά συνολικά εισοδήματα: € 38,3 εκατ., ισχυρή ρευστότητα € 162,8 εκατ., αξία συμμετοχών σε εισηγμένες (29/12/2023): ...
Η Coral Α.Ε. – Shell Licensee, έρχεται με δύο νέες προσφορές για το προσεχές διάστημα. Από το Σάββατο 27 Απριλίου και μέχρι το ...
Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη ανακοίνωσε ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την χρήση του 2023. Αναλυτικά, τα συνολικά έσοδα του Ομίλου για το 2023 διαμορφώθηκαν σε ...
Την έναρξη λειτουργίας στην Κύπρο της EKO Energy, που θα δραστηριοποιείται στον τομέα της προμήθειας πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, ανακοίνωσε η ...
Η Epsilon Net, μετά από ενημέρωση που είχε από τον βασικό της μέτοχο, ανακοίνωσε ότι υφίστανται διαπραγματεύσεις για στρατηγική συνεργασία με ξένο επενδυτή, οι οποίες ...
Tο ενδεχόμενο εισαγωγής των μετοχών της σε διεθνές χρηματιστήριο, συμπεριλαμβανομένου του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου, εντός των επόμενων 12-18 μηνών, εξετάζει η MYTILINEOS. Όπως αναφέρει η εταιρεία ...
Αύξηση 10% στα καθαρά κέρδη μετά από δικαιώματα μειοψηφίας ανακοίνωσε η MYTILINEOS Energy & Metals για το α' τρίμηνο του 2024, στα €158 εκατ. έναντι €143 ...
Η ΕΚΟ, η μεγαλύτερη εταιρεία εμπορίας καυσίμων στην Ελλάδα, στηρίζει και φέτος την οικογένεια και τους πελάτες της, με μια μεγάλη προσφορά στα ...