Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΙΕΛΚΑ
Στα 300 εκατ. ευρώ το όφελος του καταναλωτή από τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ
Τετάρτη, 13/03/2019

α στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2019, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη τη χώρα, δείχνουν ότι οι Έλληνες στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα, κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από τη στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 12%. Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 300 ευρώ ετησίως.

Οπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, η αξία αυτή είναι σταθερή σε ετήσια βάση την τελευταία 5ετία με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014, εξαιτίας της μείωσης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου, η οποία εκτιμάται σε περίπου 4% την εξεταζόμενη 5ετία.

Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 1.500 ευρώ για την εξεταζόμενη περίοδο, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 5 χρόνια ξεπερνά τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ.

Το 89% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι 7 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών τους και 1 στους 5 τουλάχιστον 20%.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις. Το 71% των ερωτώμενων τη χρονιά που πέρασε (2018) αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2017), ενώ το 66% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για το 56% του κοινού οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σούπερ μάρκετ που θα επισκεφθούν, στοιχείο που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις στο κομμάτι των προσφορών.

Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 56% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί πως μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές του, εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων. Άλλωστε, ένα μειοψηφικό αλλά σημαντικό ποσοστό 44% δηλώνει ότι αναβάλλει τις αγορές του μέχρι να βρει την κατάλληλη προσφορά στα είδη που επιθυμεί να αγοράσει.

Συναφείς αναρτήσεις
Τουρκία
Η τουρκική οικονομία συρρικνώθηκε κατά 2,5% στο πρώτο τρίμηνο, ενδυναμώνοντας την διολίσθηση της στην ύφεση εξαιτίας της πτώσης της λίρας, της υποχώρησης της εσωτερικής ...
Κ. Μητσοτάκης
Το στόχο της Ν.Δ.να υπάρχει ένας μόνιμος μηχανισμός στήριξης των πιο αδύναμων συνταξιούχων ανέδειξε ο πρόεδρος του κόμματος, κ. ...
Τιτάν
Στα €363 εκ., διαμορφώθηκε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου Τιτάν κατά το α' τρίμηνο του 2019,  παρουσιάζοντας αύξηση 12% σε σύγκριση με ...
Μόνο... βενζίνη δεν πούλαγε
Καμπάνα σε πρατήριο υγρών καυσίμων στον Γέρακα 1,16 εκατ. ευρώ επέβαλε η ΑΑΔΕ. Ο έλεγχος του τελεωνείου και τι ...
Ημερομηνίες κρίσιμες
  Την αυλαία των ευρωεκλογών σηκώνει αύριο Πέμπτη 23 Μαΐου η Βρετανία, όπου μέχρι πριν από δύο μήνες -λόγω του ...
TtE
Σε 1,5 δισ. ευρώ, μεγαλύτερο κατά 352 εκατ. ευρώ σε σχέση με εκείνο του Μαρτίου του 2018, διαμορφώθηκε το ...
Μητσοτάκης
«Ευθύνη μου είναι να ενώσω τον ελληνικό λαό, όχι να τον διχάσω. Διότι το δίλημμα δεν είναι “ή εμείς ...
ΥΠΟΙΚ
Αν και η ρύθμιση των 120 δόσεων της εφορίας έχει αναρτηθεί στο Taxis, αλλά δεν είναι ακόμα έτοιμη προς λειτουργία εξαιτίας ...
OOΣΑ
H ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας αναμένεται να διατηρήσει τη δυναμική της, με το ΑΕΠ (Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν) της χώρας ...

ΕΒΕΠ
Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και του Ε.Β.Ε.Π κ. Βασίλης Κορκίδης, αποτιμώντας την αγοραστική κίνηση κατά την πασχαλινή περίοδο και με την ευκαιρία ...
Λιανεμπόριο
Ιδιαίτερα κινητικός είναι ο Έλληνας καταναλωτής και επιλέγει να αγοράσει τρόφιμα από πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης με πολλές και συχνές επισκέψεις. Κύριο κανάλι ...
EΛΣTAT
Η συνολική αξία των εξαγωγών τον Ιανουάριο 2019 ανήλθε στο ποσό των 2.502,2 εκατ. ευρώ έναντι 2.541,3 εκατ. ευρώ κατά τον ίδιο μήνα του 2018, ...
Μίχαλος
Ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, ερωτηθείς από δημοσιογράφο για τα προβλήματα που ενδέχεται να ανακύψουν στις επιχειρήσεις και ...
ΑΒ
Στην επανάκτηση της πρώτης θέσης στο οργανωμένο λιανεμπόριο, προσβλέπει η «ΑΒ Βασιλόπουλος», η οποία μετά την απόκτηση της «Μαρινόπουλος» από τις «Ελληνικές Υπεραγορές ...
Εξαγωγές
Το «φράγμα» των 30 δισ. ευρώ έσπασαν οι ελληνικές εξαγωγές στο ενδεκάμηνο του 2018, με νέα μεγάλη άνοδο της τάξης του 17,6% και ...
Κορκίδης
«Λυπάμαι που με οριακή πλειοψηφία του Δ΄Τμήματος του ΣτΕ, κρίθηκε συνταγματική η λειτουργία των καταστημάτων κατά τις Κυριακές, παρά την αντίθετη εισήγηση του ...
ΓΕΜΗ
"Μετά από οκτώ δύσκολα χρόνια, τα χειρότερα για την ελληνική οικονομία φαίνεται να βρίσκονται πίσω μας, γεγονός, άλλωστε, που πιστοποιούν και τα στοιχεία ...
Μίχαλος
Με την ευκαιρία του Νέου Έτους, ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος δήλωσε πως «το 2019 είναι η χρονιά που πρέπει ...
Κορκίδης-Προβλέψεις
Σχετική αισιοδοξία σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς  εκφράζουν παράγοντες της εγχώριας αγοράς. Το εορταστικό συνεχές ωράριο που ...
Ένα μήνυμα ενότητας του εμπορικού κόσμου έστειλε ο νέος Πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Γιώργος Καρανίκας, αμέσως μετά την εκλογή του ...
Φουρλής
Ο Όμιλος Fourlis το εννεάμηνο του 2018 παρουσίασε πωλήσεις € 325,8 εκατ., έναντι € 313,7 εκατ. το εννεάμηνο του 2017 αυξημένες κατά 3,8%, ...