Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΙΕΛΚΑ
Στα 300 εκατ. ευρώ το όφελος του καταναλωτή από τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ
Τετάρτη, 13/03/2019

α στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2019, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη τη χώρα, δείχνουν ότι οι Έλληνες στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα, κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από τη στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 12%. Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 300 ευρώ ετησίως.

Οπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, η αξία αυτή είναι σταθερή σε ετήσια βάση την τελευταία 5ετία με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014, εξαιτίας της μείωσης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου, η οποία εκτιμάται σε περίπου 4% την εξεταζόμενη 5ετία.

Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 1.500 ευρώ για την εξεταζόμενη περίοδο, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 5 χρόνια ξεπερνά τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ.

Το 89% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι 7 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών τους και 1 στους 5 τουλάχιστον 20%.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις. Το 71% των ερωτώμενων τη χρονιά που πέρασε (2018) αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2017), ενώ το 66% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για το 56% του κοινού οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σούπερ μάρκετ που θα επισκεφθούν, στοιχείο που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις στο κομμάτι των προσφορών.

Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 56% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί πως μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές του, εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων. Άλλωστε, ένα μειοψηφικό αλλά σημαντικό ποσοστό 44% δηλώνει ότι αναβάλλει τις αγορές του μέχρι να βρει την κατάλληλη προσφορά στα είδη που επιθυμεί να αγοράσει.

Συναφείς αναρτήσεις
Σταϊκούρας
Η Ελλάδα θα διαπραγματευτεί νέους δημοσιονομικούς στόχους με τους πιστωτές της στην ευρωζώνη, καθώς η κρίση του κορωνοϊού οδηγεί ...
Σταϊκούρας
Για ένα συνεκτικό, ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό σχέδιο για την επόμενη ημέρα μίλησε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, σημειώνοντας πως το ...
Yπουργείο Επενδύσεων
Υπεγράφη σήμερα, Πέμπτη 28 Μαΐου, από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Ιδιωτικών Επενδύσεων και ...
Τουρκία
Η Τουρκία μόλις που συνερχόταν από την πρώτη της ύφεση σε δέκα χρόνια, όταν την χτύπησε η πανδημία του νέου κορωνοϊού. ...
Σκέρτσος
Η χώρα μας θα μπορούσε να απαλλαχθεί από την υποχρέωση να επιτύχει αυστηρούς δημοσιονομικούς στόχους που συνδέονται με προηγούμενα ...
Επανεκκίνηση οικονομίας
208 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα και μέχρι το τέλος Ιουνίου ρίχνει η κυβέρνηση στην αγορά και την οικονομία για ...
Σταϊκούρας
Στα χαρακτηριστικά της κρατικής βοήθειας προς τις επιχειρήσεις και τους πολίτες για τη δεύτερη φάση της αντιμετώπισης των συνεπειών ...
ΣΕΒ
Η επιτυχής αντιμετώπιση της κρίσης του κορωνοϊού μέχρι σήμερα έχει τονώσει τις προσδοκίες των πολιτών ότι η σταδιακή άρση ...
ΕΛΣΤΑΤ
Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε τα τριμηνιαία στοιχεία για τους μη Χρηματοοικονομικούς Λογαριασμούς της Γενικής Κυβέρνησης για το 4o Τρίμηνο ...

Τεύχος 19

ΙΚΕΑ
Το νέο πρόγραμμα δόσεων χωρίς κάρτα «Δάνειο στη στιγμή» παρουσίασε η ΙΚΕΑ. Με τη νέα υπηρεσία πληρωμών, οι πελάτες της ΙΚΕΑ έχουν τώρα ...
Έμποροι
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών επισημαίνει με επιστολή του προς τους συναρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών Χ. Σταϊκούρα και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων Ι. Βρούτση, την ...
Κραυγή αγωνίας
Μία στις 7 επιχειρήσεις (περίπου 100.000) ενδέχεται να κλείσουν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, όπως προκύπτει από τα βασικά ευρήματα έκτακτης έρευνας του Ινστιτούτου ...
Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι από Πέμπτη 26.03.2020 ...
Με υπουργική απόφαση
Το δικαίωμα λειτουργίας τις Κυριακές στο διάστημα Μαΐου-Οκτωβρίου τόσο στο εμπορικό κέντρο Smart Park όσο και στο εκπτωτικό χωριό McArthourGlen δίνει απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Α. ...
Έμποροι
Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την καθιερωμένη περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς 2019. Παραδοσιακά ...
Κοροϊδία οι εκπτώσεις της Black Friday
Το 90,3% των προϊόντων που πουλήθηκαν την εβδομάδα της Black Friday, αγοράστηκε σε παρόμοια τιμή, το 1,2% αγοράστηκε ακριβότερα και μόλις το 8,5% πουλήθηκε με έκπτωση. Αυτό ...
Σκλαβενίτης
Απολύτως κατηγορηματικά διαψεύδεται, από έγκυρες πηγές της οικογένειας Σκλαβενίτη, σημερινό δημοσίευμα του ηλεκτρονικού Τύπου, σύμφωνα με το οποίο η αλυσίδα Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη πρόκειται να ...
ΕΒΕΠ
Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και του Ε.Β.Ε.Π κ. Βασίλης Κορκίδης, αποτιμώντας την αγοραστική κίνηση κατά την πασχαλινή περίοδο και με την ευκαιρία ...
Λιανεμπόριο
Ιδιαίτερα κινητικός είναι ο Έλληνας καταναλωτής και επιλέγει να αγοράσει τρόφιμα από πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης με πολλές και συχνές επισκέψεις. Κύριο κανάλι ...
EΛΣTAT
Η συνολική αξία των εξαγωγών τον Ιανουάριο 2019 ανήλθε στο ποσό των 2.502,2 εκατ. ευρώ έναντι 2.541,3 εκατ. ευρώ κατά τον ίδιο μήνα του 2018, ...
Μίχαλος
Ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, ερωτηθείς από δημοσιογράφο για τα προβλήματα που ενδέχεται να ανακύψουν στις επιχειρήσεις και ...

motori.gr