Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΙΕΛΚΑ
Στα 300 εκατ. ευρώ το όφελος του καταναλωτή από τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ
Τετάρτη, 13/03/2019

α στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2019, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη τη χώρα, δείχνουν ότι οι Έλληνες στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα, κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από τη στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 12%. Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 300 ευρώ ετησίως.

Οπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, η αξία αυτή είναι σταθερή σε ετήσια βάση την τελευταία 5ετία με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014, εξαιτίας της μείωσης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου, η οποία εκτιμάται σε περίπου 4% την εξεταζόμενη 5ετία.

Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 1.500 ευρώ για την εξεταζόμενη περίοδο, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 5 χρόνια ξεπερνά τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ.

Το 89% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι 7 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών τους και 1 στους 5 τουλάχιστον 20%.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις. Το 71% των ερωτώμενων τη χρονιά που πέρασε (2018) αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2017), ενώ το 66% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για το 56% του κοινού οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σούπερ μάρκετ που θα επισκεφθούν, στοιχείο που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις στο κομμάτι των προσφορών.

Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 56% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί πως μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές του, εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων. Άλλωστε, ένα μειοψηφικό αλλά σημαντικό ποσοστό 44% δηλώνει ότι αναβάλλει τις αγορές του μέχρι να βρει την κατάλληλη προσφορά στα είδη που επιθυμεί να αγοράσει.

Συναφείς αναρτήσεις
Ερντογάν
«Στοχοποιούν εμένα και τη χώρα μου» ήταν η απάντηση του Τούρκου προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στο μανιφέστο του 28χρονου ...
Εργάνη
Με επίδοση-ρεκόρ από το 2001 σε ό,τι αφορά την «καθαρή» δημιουργία θέσεων εργασίας ολοκληρώθηκε ο Φεβρουάριος σύμφωνα με τα ...
Παπανάτσιου
Δύο ακόμα κατηγορίες πολιτών εξαιρούνται από την υποχρέωση χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής για το χτίσιμο του αφορολόγητου ορίου, σύμφωνα ...
Προϋπολογισμός
Πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 823 εκατ. ευρώ, έναντι στόχου για πρωτογενές έλλειμμα 196 εκατ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 2,695 δισ. ...
Μπλοκάκια
Νέες, διαφορετικές ταχύτητες για τα μπλοκάκια, τα γνωστά δελτία παροχής υπηρεσιών. Για παράδειγμα όσοι έχουν έως δύο εργοδότες, αντιμετωπίζονται ως οιωνοί ...
Πετρέλαιο
Το πετρέλαιο σημείωσε κέρδη μετά την υπέρβαση των 58 δολαρίων το βαρέλι για πρώτη φορά φέτος, καθώς τα μειωμένα ...
Τρολάρισμα της ΕΤΕ στην Κομισιόν
Την εκτίμησή της για άνοδο του ΑΕΠ κατά 2%, με ενίσχυση της ιδιωτικής κατανάλωσης και των επενδύσεων, η οποία ...
Ανεργία
Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοινώνει τα αποτελέσματα της Έρευνας Εργατικού Δυναμικού για το Δ' τρίμηνο του 2018. Αναλυτικά, κατά ...
Tσίπρας
«Βρισκόμαστε σε ένα ιστορικό σταυροδρόμι για το μέλλον της χώρας. Τα δύσκολα χρόνια έχουν μείνει πίσω μας. Το μεγάλο ...
helpe_ypotrofies_2019_300x250_v02.gif
300x250.gif
BUSINESS-ENERGY_FEBRURY_02-1.jpg
EΛΣTAT
Η συνολική αξία των εξαγωγών τον Ιανουάριο 2019 ανήλθε στο ποσό των 2.502,2 εκατ. ευρώ έναντι 2.541,3 εκατ. ευρώ κατά τον ίδιο μήνα του 2018, ...
Μίχαλος
Ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, ερωτηθείς από δημοσιογράφο για τα προβλήματα που ενδέχεται να ανακύψουν στις επιχειρήσεις και ...
ΑΒ
Στην επανάκτηση της πρώτης θέσης στο οργανωμένο λιανεμπόριο, προσβλέπει η «ΑΒ Βασιλόπουλος», η οποία μετά την απόκτηση της «Μαρινόπουλος» από τις «Ελληνικές Υπεραγορές ...
Εξαγωγές
Το «φράγμα» των 30 δισ. ευρώ έσπασαν οι ελληνικές εξαγωγές στο ενδεκάμηνο του 2018, με νέα μεγάλη άνοδο της τάξης του 17,6% και ...
Κορκίδης
«Λυπάμαι που με οριακή πλειοψηφία του Δ΄Τμήματος του ΣτΕ, κρίθηκε συνταγματική η λειτουργία των καταστημάτων κατά τις Κυριακές, παρά την αντίθετη εισήγηση του ...
ΓΕΜΗ
"Μετά από οκτώ δύσκολα χρόνια, τα χειρότερα για την ελληνική οικονομία φαίνεται να βρίσκονται πίσω μας, γεγονός, άλλωστε, που πιστοποιούν και τα στοιχεία ...
Μίχαλος
Με την ευκαιρία του Νέου Έτους, ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος δήλωσε πως «το 2019 είναι η χρονιά που πρέπει ...
Κορκίδης-Προβλέψεις
Σχετική αισιοδοξία σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς  εκφράζουν παράγοντες της εγχώριας αγοράς. Το εορταστικό συνεχές ωράριο που ...
Ένα μήνυμα ενότητας του εμπορικού κόσμου έστειλε ο νέος Πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Γιώργος Καρανίκας, αμέσως μετά την εκλογή του ...
Φουρλής
Ο Όμιλος Fourlis το εννεάμηνο του 2018 παρουσίασε πωλήσεις € 325,8 εκατ., έναντι € 313,7 εκατ. το εννεάμηνο του 2017 αυξημένες κατά 3,8%, ...
ΕΣΕΕ
Η Εκλογική Γενική Συνέλευση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας συνέρχεται, την Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2018,  για την ανάδειξη νέων Οργάνων Διοίκησης.  Σύμφωνα ...
Σκλαβενίτης
Aύξηση του κύκλου εργασιών πέτυχε ο Σκλαβενίτης το 2017, σε 2,5 δισ. ευρώ, με την εταιρεία Ι. & Σ. Σκλαβενίτης να καταγράφει κύκλο ...