Επενδύσεις ύψους 315 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη υποδομών και την προμήθεια εξοπλισμού στην πενταετία 2015-2019 προβλέπει το επιχειρησιακό σχέδιο (business plan), που παρέλαβε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ AE). Την ίδια στιγμή, ο ΟΛΘ διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως μηδενικό δανεισμό και 80 εκατ. ευρώ αποθεματικά.
Όπως ανακοίνωσε σε εκπροσώπους του Τύπου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Στέλιος Αγγελούδης, οι επενδύσεις επιβάλλεται να υλοποιηθούν ανεξάρτητα από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού. Ο ίδιος ανέφερε ότι «η φετινή χρήση εξελίχθηκε ιδιαίτερα ευνοϊκά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς αυξήθηκε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και η προσέλευση κρουαζιερόπλοιων». Ο κ. Αγγελούδης εξέφρασε την αισιοδοξία του, ότι τα μεγέθη μπορούν να κινηθούν ακόμα καλύτερα, σε όλους τους τομείς, καθώς και στην κρουαζιέρα, όπως αποδεικνύεται από τις συμφωνίες που έχουν υπογραφεί μέχρι σήμερα. Φέτος, προσδέθηκαν στις προβλήτες του ΟΛΘ 29 κρουαζιερόπλοια, περιμένοντας το 30ο να φθάσει τις προσεχείς ημέρες. Υπολογίζεται ότι το 2014, το λιμάνι προσέγγισαν πάνω από 20.000 επιβάτες, όταν πέρυσι, ήταν 18 πλοία με 14.500 επιβάτες.
Όπως ειπώθηκε σχετικά, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 11,8% στο εννεάμηνο, ενώ στο σύνολο της χρήσης, ο όγκος των διακινούμενων κοντέινερς αναμένεται να φτάσει στα 350.000 TEUs (σ.σ. μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων), καταγράφοντας έτσι μία αύξηση της τάξης του 8% σε σχέση με το 2013.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ και συγκεκριμένα στη δεύτερη φάση, έχουν προκριθεί οκτώ όμιλοι και κοινοπραξίες. Πρόκειται για την APM Terminals, τη μεγαλύτερη εταιρεία στον τομέα διαχείρισης τερματικών σταθμών σε λιμάνια στον κόσμο, μέλος του Maersk Group, την επενδυτική εταιρεία, τη βραζιλιάνικη Duferco Particiption Holding SA με έδρα την Ελβετία που δραστηριοποιείται στο εμπόριο μετάλλων, τον διαχειριστή τερματικών σταθμών International Container Terminal Services με έδρα στις Φιλιππίνες, τον ιαπωνικό όμιλο Mitsui & Co που έχει δραστηριότητες σε πολλούς βιομηχανικούς κλάδους, την P&O Steam Navigation Company με έδρα τη Βρετανία στην οποία μετέχει η Dubai Ports, την Russian Railways JSC σε συνεργασία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Yilport Holding, θυγατρική εταιρεία του τουρκικού ομίλου Yildirim Group.