Ο κόσμος των επιχειρήσεων είναι γεμάτος από ιστορίες όπου δύο εταιρείες συνεργάζονται ή ακόμα και συγχωνεύονται ώστε να βγουν και οι δύο κερδισμένες πετυχαίνοντας η κάθε μία τους δικούς της στόχους.
Η προκειμένη περίπτωση δεν αποτελεί εξαίρεση αφού με την πώληση του 50% της Smart από την Daimler στην κινεζική Geely, βγαίνουν όλοι κερδισμένοι.
Εδώ και αρκετό καιρό υπήρχαν έντονες φήμες για τη Smart σύμφωνα με τις οποίες το μέλλον της ήταν δυσοίωνο λόγω του μεγάλου κόστους των αυτοκινήτων της και των ζημιών που προκαλεί επί σειρά ετών στα οικονομικά της Daimler.
Οι Γερμανοί, λοιπόν, έπρεπε να επιλέξουν αν θα συνεχίσουν να χάνουν λεφτά, αν θα διακόψουν τη λειτουργία της εταιρείας ή θα βρουν κάποιον συνεργάτη προκειμένου να μοιραστούν τα βάρη.
Από την άλλη η Geely είχε πραγματοποιήσει πριν από μερικούς μήνες μία πολύ επιθετική εξαγορά μετοχών της Daimler στην οποία δαπάνησε 7 δισεκατομμύρια ευρώ για να αποκτήσει το 9.69% της εταιρείας. Στόχος της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας της οποίας ηγείται ο Λι Σουφού, ήταν να συνάψει κάποιου είδους συνεργασία με τους Γερμανούς ώστε να αποκτήσει τεχνογνωσία πάνω σα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τελικά οι ανάγκες των δύο πλευρών συναντήθηκαν και ικανοποιήθηκαν αμφότερες με την εξαγορά του 50% της Smart από τους Κινέζους. Με αυτόν τον τρόπο η Daimler βρήκε κάποιον που θα τη βοηθήσει να μειώσει τις ζημιές και από την άλλη, με τη Smart να κάνει τη μετάβαση σε αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα, η Geely θα μπορεί να πάρει πολύτιμες γνώσεις πάνω στην ηλεκτροκίνηση.