Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen
Αύξηση του Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στην Ελλάδα για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο
Φτάνοντας συνολικά τις 56 μονάδες, ακολουθώντας την τάση του Παγκόσμιου δείκτη ο οποίος βελτιώνεται αργά, αλλά σταθερά
Δευτέρα, 03/11/2014

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen για το τρίτο τρίμηνο του 2014, ο παγκόσμιος δείκτης διαμορφώθηκε στις 98 μονάδες, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία τα τελευταία 2,5 χρόνια και επιστρέφοντας στα προ ύφεσης επίπεδά του.

Άνοδος του δείκτη σημειώθηκε σε όλες τις περιφέρειες, ωστόσο στην Βόρεια Αμερική ο δείκτης βελτιώθηκε σημαντικά κατά 4 μονάδες φτάνοντας συνολικά τις 107. Στα ίδια επίπεδα σκοράρει και η περιοχή της Ασίας-Ωκεανίας, η κατ’ εξοχήν πιο αισιόδοξη περιοχή παγκοσμίως, ενώ η ισοβαθμία αυτή είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία της μέτρησης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης από την Nielsen (από το 2005).

Όσον αφορά στην Ελλάδα, ο δείκτης αυξήθηκε κατά 1 μονάδα φτάνοντας τις 56, καθώς μειώθηκε οριακά η πολύ αρνητική αντίληψη των Ελλήνων σχετικά με τα οικονομικά τους, καθώς και με την δυνατότητά τους να ξοδεύουν. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εύρημα είναι το γεγονός ότι οι άντρες, καθώς και ο νεότερος πληθυσμός της χώρας φαίνεται να είναι περισσότερο αισιόδοξοι.

Παρ’ όλα αυτά, περισσότεροι Έλληνες, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, θεωρούν ότι η χώρα είναι σε  ύφεση, καθώς και ότι θα παραμείνει τουλάχιστον για τον επόμενο χρόνο. Ταυτόχρονα, η εργασιακή ασφάλεια εξακολουθεί και παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία του πληθυσμού σε ποσοστό 47%, το οποίο μάλιστα αυξήθηκε κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2014, ενώ ακολουθούν ως ανησυχίες η ευρύτερη οικονομία, τα χρέη και η υγεία.

Στην ερώτηση πού διαθέτουν τα χρήματα, που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων (30%), έπειτα από πολύ καιρό, μας δηλώνει ότι αποταμιεύει. Ωστόσο, ένα εξίσου μεγάλο ποσοστό (28%) εξακολουθεί να δηλώνει ότι το ξοδεύει για την κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ποσοστό το οποίο μειώθηκε σε σχέση με το ποσοστό του δεύτερου τριμήνου του 2014 κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες. Ταυτόχρονα, 3 στους 10 εξακολουθούν να δηλώνουν ότι δεν έχουν καθόλου διαθέσιμο εισόδημα.

Σε κάθε περίπτωση, γεγονός παραμένει ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι αυτοί που έχουν αλλάξει τις αγοραστικές τους συνήθειες, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο Ευρωπαίο, σε ποσοστό 77%. Η πλειοψηφία αυτών δηλώνουν ότι, προκειμένου να περιορίσουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους έχουν στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (71%), ενώ επίσης έχουν περιορίσει την διασκέδαση εκτός του σπιτιού σε ποσοστό 70%. Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι 6 στους 10 έχουν περιορίσει τα γεύματα εκτός σπιτιού, ενώ κατά πάσα πιθανότητα το 40% αυτών θα συνεχίσουν να το πράττουν ακόμη και έπειτα και από το πέρας της κρίσης.

Σημειώνεται ότι για την Ευρώπη, ο δείκτης αυξήθηκε κατά 1 μονάδα, φτάνοντας τις 78 μονάδες, οι οποίες και αποτελούν την υψηλότερη μέτρηση των 4 τελευταίων ετών. Ο δείκτης αυξήθηκε στις 21 από τις 32 Ευρωπαϊκές χώρες, που λαμβάνουν μέρος στην μέτρηση, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να σημειώνονται στην Σλοβενία (58) και την Σουηδία (90), κατά 8 και 7 ποσοστιαίες μονάδες αντίστοιχα.  Ωστόσο, η Ευρώπη παραμένει η πιο «απαισιόδοξη» περιφέρεια, καθώς οι 9 από τις 10 πιο απαισιόδοξες χώρες παγκοσμίως είναι Ευρωπαϊκές, με την Ιταλία, την Κροατία και την Σερβία να βρίσκονται τελευταίες στην κατάταξη.

Συναφείς αναρτήσεις
Στην Ελλάδα
Νέα υποχώρηση του δείκτη οικονομικού κλίματος, από επιδείνωση προσδοκιών στους περισσότερους τομείς, κυρίως στις Κατασκευές, και περαιτέρω εξασθένιση της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης, ...
ΙΟΒΕ
Υποχώρηση κατέγραψε τον Μάρτιο ο δείκτης οικονομικού κλίματος, στις 109,4 μονάδες, έναντι 113,2 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, ως συνέπεια ...
Nielsen
Το 2018 υπήρξε αδιαμφισβήτητα μια χρονιά, όπου οι κύριοι μακροοικονομικοί δείκτες της Ελληνικής οικονομίας παρουσίασαν βελτίωση, ενώ με βάση ...
ΙΟΒΕ
Ακόμα και το think tank των βιομηχάνων του ΣΕΒ, το ΙΟΒΕ (Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών) στην μηνιαία ανασκόπησή ...
Νielsen
Το ίδιο αισιόδοξοι με το δεύτερο εξάμηνο του 2017 είναι οι Ελληνες καταναλωτές και στο πρώτο τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με ...
ΙΟΒΕ
Επτά στους δέκα Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι "μόλις τα βγάζουν πέρα", σύμφωνα με την Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας του Ιδρύματος ...
ΕΣΕΕ
«Δεν υπάρχει απλούστευση του κεκτημένου για την προστασία των καταναλωτών, ενώ αντίθετα δίνεται μεγάλη έμφαση στην επιβολή της ευρωπαϊκής ...
Nielsen
Σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen στην Ελλάδα ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης ανέρχεται στις 60 μονάδες παρουσιάζοντας ...
IOBE
Ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος ενισχύεται σημαντικά τον Ιούλιο, καθώς φθάνει στις 98,2 (από 94) μονάδες, στο υψηλότερο μάλιστα επίπεδο από ...
 
 
Τη μείωση κατά 50% των προμηθειών στις συναλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω τερματικών POS προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση που περιλαμβάνεται σε τροπολογία του Υπουργείου ...
Σε μια σειρά από επίκαιρα ζητήματα φορολογίας αναφέρθηκε αναλυτικά ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Χάρης Θεοχάρης, επ' ευκαιρία συνέντευξής του στην ...
Η επιλογή της Κυβέρνησης το 2021 να διευρύνει τον ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ, συστήνοντας τη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, δικαιώνεται μέρα με την μέρα, ...
Άνοιξε το βιβλίο προσφορών για το νέο 30ετές ομόλογο, τον δεύτερο τίτλο τέτοιας διάρκειας που έχει εκδοθεί από το 2021, και που αποτελεί ...
Νομοθετική ρύθμιση που θα μειώνει κατά 50% τις χρεώσεις των τραπεζών στα POS προανήγγειλε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στην τηλεόραση ...
Στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΒ στις 22/4, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΣΕΒ, κ. Δημήτρης  Παπαλεξόπουλος και ο Πρόεδρος της Εκτελεστικής ...
Υψηλότερο του στόχου ήταν το πρωτογενές πλεόνασμα στα τέλη του 2023 σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της EΛΣΤΑΤ. Σύμφωνα με τα στοιχεία το πρωτογενές ...
H επίτευξη της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης της χημικής βιομηχανίας και συγχρόνως η υποστήριξη της ανταγωνιστικότητάς της όπως και η ανάπτυξή της ως ...
Έντονη βελτίωση καταγράφουν οι επιχειρηματικές προσδοκίες στη βιομηχανία, σύμφωνα με τον μηνιαίο δελτίο του ΙΟΒΕ, λόγω της σημαντικής ενίσχυσης των προβλέψεων για την ...
Αυξητικές τάσεις παρουσίασε η εξέλιξη του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων όλων των κλάδων δραστηριότητας της οικονομίας τον τον Φεβρουάριο. Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, γα το ...
Χθες η ΕΛΣΤΑΤ δημοσίευσε στοιχεία για την οικονομική ανισότητα και φτώχεια. Το 2022, έτος αναφοράς στο οποίο αναφέρονται τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ήταν ...
Οι νέοι κανόνες οικονομικής διακυβέρνησης της ΕΕ, που τίθενται από φέτος σε ισχύ, αποτελούν θετική εξέλιξη για την Ελλάδα, καθώς ικανοποιούν διαχρονικές επιδιώξεις ...