«Είναι παρελθόν οι ζημιές. Δεν υπάρχουν ζημιές», τόνισε με έμφαση ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ κ. Αλ. Εξάρχου, ερωτηθείς για την κατάσταση των έργων στα Βαλκάνια και στη Μ. Ανατολή.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτές στο βάθος 10ετίας ανέρχονταν στα 200 εκατ. ευρώ στη βόρεια γειτονιά της Ελλάδας και σε άλλα 200 εκατ. ευρώ ήταν και στη Μέση Ανατολή. Όπως υποστήριξε, «τις ζημιές τις εγγράψαμε στο παρελθόν στους ισολογισμούς και πλέον δεν υπάρχουν», προβλέποντας μάλιστα για το 2019 «επιστροφή στην κερδοφορία για την ΑΚΤΩΡ».
Ενδιαφέρον είχαν οι περιγραφές των προβλημάτων που αντιμετώπιζαν οι δραστηριότητες της εταιρείας: «Προσπαθήσαμε να ρίξουμε το βάρος εκεί που η ΑΚΤΩΡ είχε πρόβλημα. Στα Βαλκάνια επαναφέραμε τη φήμη της εταιρείας. Για παράδειγμα στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας το καταφέραμε τελειώνοντας στους χρόνους που ζητούσε ο πελάτης τον δρόμο Α3. Ένας δρόμος μόλις 3 χλμ. στο κέντρο της πόλης και παρέμενε ανολοκλήρωτος για χρόνια. Κι ενώ μπορούσαμε να πάρουμε παράταση δύο με δυόμισι χρόνια, βάσει της σύμβασης, εμείς δεν το κάναμε, τον παραδώσαμε τον δρόμο».
Το βασικό πρόβλημα που διαπίστωσε η διοίκηση, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, ήταν «οι σχέσεις της ΑΚΤΩΡ με τους πελάτες της. Δεν υπήρχε επαφή με αυτούς, ενώ καταγράφηκαν οργανωτικά αλλά και προβλήματα συμβατικής διαχείρισης των έργων».
Όπως αφηγήθηκε, «οι πελάτες μας στα Βαλκάνια δεν γνώριζαν ποια είναι η κεντρική διοίκηση. Αντίθετα στην Ελλάδα οι κατασκευαστικές εργασίες ήταν κερδοφόρες, γιατί η διοίκηση ήταν πάνω από αυτές. Στη Ρουμανία, ο αρμόδιος υπουργός δεν γνώριζε κανέναν από τη διοίκηση της εταιρείας. Τα έργα μας στη χώρα είχαν εικόνα εγκατάλειψης τον Αύγουστο του 2018, όταν ανέλαβα», σημείωσε ο Αλ. Εξάρχου.
Η ολοκλήρωση του «Α3» στο Βουκουρέστι άλλαξε συνολικά την εικόνα και πλέον η εταιρεία μπορεί να ολοκληρώσει και τα υπόλοιπα έργα στη χώρα. Σημειωτέον ότι η ΑΚΤΩΡ στη Ρουμανία είχε πέντε έργα συνολικής αξίας 700 εκατ. ευρώ.
Οι δηλώσεις έγιναν από την επίσκεψη της διοίκησης στο Κατάρ.