Η μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού μπορεί να είναι μικρή και να πραγματοποιείται με αργούς ρυθμούς, που υπολείπονται κατά πολύ των στόχων που έχουν τεθεί, όμως οι ιδιώτες πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας επενδύουν στο άνοιγμα της αγοράς και η μία μετά την άλλη, οι εταιρίες προμήθειας ανοίγουν τα δικά τους καταστήματα, απευθυνόμενες στον τελικό καταναλωτή.
Στόχος τους είναι να αποκτήσουν μία πιο προσωπική επαφή με τον πελάτη και τον “πείσουν” για το “πακέτο”, που προσφέρουν, κτίζοντας ταυτόχρονα μία πιο απτή, ισχυρή και αναγνωρίσιμη εικόνα στην αγορά, την οποία μέχρι σήμερα είχαν προσεγγίσει είτε με διαφήμιση, είτε με τηλεφωνική επικοινωνία με υποψήφιους πελάτες, είτε μέσω δικτύου καταστημάτων τρίτων εταιριών. Το target group φαίνεται να είναι τα νοικοκυριά και οι μικρές επιχειρήσεις/επαγγελματίες στη Χαμηλή Τάση, μία ομάδα καταναλωτών, στην οποία μέχρι σήμερα η διείσδυση των ιδιωτικών εταιριών παροχής ηλεκτρικής ενέργειας είναι η πιο περιορισμένη, όπως δείχνουν τα στοιχεία.
Τελευταία η στρατηγική των εταιριών δείχνει να αλλάζει, με τις εταιρίες προμήθειας να επιχειρούν μέσω του ανοίγματος καταστημάτων να προσφέρουν οι ίδιες προσωπική πληροφόρηση και εξυπηρέτηση στους πελάτες τους, παλαιούς και υποψήφιους.
Η Ήρων, θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, από τις πρώτες ιδιωτικές εταιρίες στον χώρο εγκαινίασε πριν λίγες εβδομάδες στη Λεωφόρο Κηφισίας 140, το πρώτο της κατάστημα στην Αθήνα και το τρίτο πανελλαδικά, αφού ήδη διαθέτει δύο καταστήματα στη Θήβα και στο Ηράκλειο της Κρήτης, ενώ μέσα στους επόμενους 12 μήνες σχεδιάζει να ανοίξει 15 καταστήματα σε όλη τη χώρα. Τον Απρίλιο το μερίδιο της “Ήρων”, που μαζί με την Protergia και την Elpedison κατέχουν τις τρεις πρώτες θέσεις στη λιανική ανάμεσα στους ιδιώτες παρόχους (δηλαδή εκτός ΔΕΗ) διαμορφώθηκε στο 4,79%. Στη Θεσσαλονίκη τον Μάιο, η Elpedison, με μερίδιο αγοράς 3,83%, εγκαινίασε το δικό της κατάστημα στην Τσιμισκή, στην πλατεία Ναυααρίνου, ενώ διαθέτει ήδη ένα κατάστημα στην Κηφισιά, επί της Λεωφόρου Κηφισίας και προωθεί την ανάπτυξή shop in shop καταστήματα σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ.
Η Protergia, του ομίλου Μυτιληναίου, διαθέτει τρία δικά της καταστήματα, ένα στη Θεσσαλονίκη επί της οδού Μητροπόλεως 53, ένα στη Νέα Ερυθραία, Λ. Κηφισίας 373 και το τρίτο στο Νέο Ηράκλειο Αττικής, στην Μαρίνου Αντύπα 11. Το μερίδιο της Protergia ανήλθε στο 4,82% τον Απρίλιο.
Πριν λίγες ημέρες, η ZeniΘ εταιρεία προμήθειας φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού που ανήκει στην ιταλική Eni, εγκαινίασε το νέο της κατάστημα στην Αττική, στο κέντρο της Κηφισιάς, στην οδό Κασσαβέτη 4 . Η ΖενίΘ έχει ήδη τρία καταστήματα στη Θεσσαλονίκη και από ένα στους τέσσερις νομούς της Θεσσαλίας.
Η Φυσικό Αέριο Αττικής, που δραστηριοποιείται και στον ηλεκτρισμό, πρόσφατα εγκαινίασε κατάστημα στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου 113 στη Λάρισα, ενώ λειτουργεί καταστήματα στην Αθήνα, στη Λ. Κηφισίας 108 και στην Καλαμαριά της Θεσσαλονίκης.
Στις 27 Ιουνίου η WATT+VOLT εγκαινιάζει το νέο της κατάστημα στο Χαλάνδρι, στη Λεωφόρο Πεντέλης 33, ενώ στο πρόγραμμά της είναι να ανοίξει τέσσερα ακόμα καταστήματα, που θα προστεθούν στα 20, που ήδη λειτουργούν σε 18 πόλεις της Ελλάδος. Η Volton, μετά το κατάστημά της στην Αθήνα επί της Λεωφόρου Συγγρού, ετοιμάζεται να ανοίξει νέο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, ενώ η Volterra δίνει ήδη το παρών σε επτά πόλεις. Η KEN του Ομίλου Καράντζη διαθέτει 29 καταστήματα σε διάφορες πόλεις, ενώ η NRG, του ομίλου της Motor Oil, προωθεί προς το παρόν τα “πακέτα” λιανικής στον ηλεκτρισμό και το φυσικό αέριο, μέσω του δικτύου των πρατηρίων καυσίμων του μητρικού ομίλου.