Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Motor Oil
Σχεδιάζει πλωτό σταθμό υγροποιημένου LNG στους Αγίους Θεοδώρους
Δευτέρα, 16/09/2019

Πλωτό σταθμό  αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων, σχεδιάζει η εταιρία Διώρυγα Gas, 100% θυγατρική της Motor Oil, διαβλέποντας τις προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς LNG, όχι μόνον για την Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη.

Οι αδειοδοτικές διαδικασίες έχουν ήδη ξεκινήσει, αφού η επένδυση έχει ενταχθεί στο Μητρώο Χρηστών του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου μετά από σχετική απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.

Αναφερόμενος στον πρώτο πλωτό σταθμό LNG της Νότιας Ελλάδας, ο επικεφαλής της Μονάδας Φυσικού Αερίου της Motor Oil Νίκος Σάτρας περιέγραψε το έργο σε ημερίδα της ΡΑΕ για το φυσικό αέριο. Το FSRU της Διώρυγας θα διαθέτει δεξαμενή χωρητικότητας 135.000 -170.000 m3, ενώ η μέγιστη ικανότητα αεριοποίησης του σταθμού θα είναι 470.000 Nm3/h, πράγμα που του δίνει τη δυνατότητα να διακινεί σε ετήσια βάση 2,6 bcm φυσικού αερίου.

Σήμερα η συνολική δυναμικότητα της ελληνικής αγοράς είναι περίπου 5 bcm

Το FSRU της Διώρυγας θα εγκατασταθεί σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. Νοτιοδυτικά από τα Διυλιστήρια Motor Oil της Κορίνθου και θα συνδεθεί με το δίκτυο του ΔΕΣΦΑ μέσω υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού μήκους περίπου 2 χλμ.

Όπως δήλωσε ο κ. Σάτρας το έργο θα συμβάλλει στην ασφάλεια εφοδιασμού τόσο της Ελλάδας όσο και της Ευρώπης, αποτελώντας μία ακόμη πύλη εισόδου αερίου τόσο  για την ελληνική αγορά όσο και τις ευρωπαϊκές αγορές και κυρίως για τις αγορές της ΝΑ Ευρώπης.

Το FSRU της Διώρυγας είναι προσαρμοσμένο στους ευρωπαϊκούς στόχους της ενεργειακής βιωσιμότητας και της μείωσης των εκπομπών ρύπων, μέσω της μεγαλύτερης χρήσης LNG για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και παράλληλα ενισχύει τον ανταγωνισμό. Λόγω της εγγύτητας με το σταθμό της Ρεβυθούσας, το FSRU της Διώρυγας μπορεί να  διευκολύνει τις διπλές εκφορτώσεις, συμβάλλοντας  στην αποσυμφόρηση του υφιστάμενου τερματικού σταθμού, ενώ λόγω της γεωγραφικής του  θέσης συνεισφέρει στην τεχνική σταθερότητα του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Αερίου, καθώς οι μεγαλύτεροι καταναλωτές αερίου βρίσκονται στο Νότο (80% της ελληνικής ζήτησης αερίου προέρχεται από το Νότο της χώρας). Συγχρόνως δημιουργεί ευνοϊκές προϋποθέσεις για την επέκταση της χρήσης φυσικού αερίου στην Πάτρα και τη Δυτική Ελλάδα

Ο όμιλος της Motor Oil δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στην προμήθεια φυσικού αερίου προς μεγάλους εμπορικούς και βιομηχανικούς καταναλωτές, με μερίδιο αγοράς που υπερβαίνει το 10%.

Συναφείς αναρτήσεις
Στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει την εμπορική λειτουργία  στις 30 Απριλίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, έχει εισέλθει η πλωτή ...
Mε ταχείς ρυθμούς αυξήθηκε η συνεισφορά των ΑΠΕ στα οικονομικά αποτελέσματα  της Motor Oil το 2023, μία ιδιαίτερη χρονιά ...
H συνεργασία της ΔΕΗ με τον όμιλο της Motor Oil προχωρά, καθώς η “ΔΕΗ Ανανεώσιμες” (ΔΕΗΑΝ) και η Unagi, ...
Ο Κύκλος Δηλώσεων Συμμετοχής ολοκληρώθηκε και το “Ready for Work @ Engineering” ξεκινά! Ένα Πρόγραμμα Απασχολησιμότητας των γυναικών που υλοποιείται στο πλαίσιο του ...
Πραγματοποιήθηκε σήμερα η Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Ομίλου Motor Oil με αντικείμενο την επικύρωση της συμφωνίας εξαγοράς του 25% του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΝΕΜΟΣ RES, από την MORE, ...
To ρωσικό αέριο και ειδικά το υγροποιημένο (LNG) εξακολουθεί να αποτελεί βασική πηγή προμήθειας για τις χώρες της ΕΕ, ...
Τον βηματισμό της προσπαθεί να ξεναβρεί η Tellurian, που είναι ο ένας  από τους δύο μεγαλύτερους εξαγωγείς υγροποιημένου αερίου ...
Mε τις δεξαμενές υγροποιημένου αερίου (LNG) στη Ρεβυθούσα, να είναι σχεδόν γεμάτες, σε ποσοστό άνω του 95%, ξεκινά ο Δεκέμβριος, ...
Σε αναβάθμιση της τιμής-στόχου και σε σύσταση αγοράς  για τις μετοχές της HelleniQ Energy  και της Motor Oil προχώρησε ...
 
 
Eντονη κριτική στην εισήγηση του ΑΔΜΗΕ για τον τρόπο εισαγωγής των “15λεπτων προϊόντων” στην Αγορά Εξισορρόπησης ασκούν οι μεγάλες καθετοποιημένες εταιρίες ηλεκτρισμού, καθώς ανησυχούν ...
Σε σημαντική αύξηση  των τελών χρήσης του δικτύου  διανομής φυσικού αερίου  οδηγεί το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δικτύου Διανομής της enaon EDA (πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών),  ...
Την κατασκευή ενός νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη, ξεκινά o όμιλος Intrakat για λογαριασμό του Ομίλου ΔΕΗ, ...
Πλωτό φωτοβολταϊκό σταθμό, ισχύος 115,88 MW στη λίμνη των Κρεμαστών, στην Αιτωλοακαρνανία  ετοιμάζεται να εγκαταστήσει η γερμανική εταιρία BayWa r.e, και ήδη η ...
Σοβαρά προβλήματα με την τυποποίηση των μακροχρόνιων, συνήθως δεκαετών, συμβάσεων προμήθειας ηλεκτρισμού από ΑΠΕ, των γνωστών πράσινων ΡΡΑ φαίνεται ότι αντιμετωπίζει ο Ευρωπαίος ...
Η  Βιοχάλκο και ο Τιτάνας υπέγραψαν τελικώς την κοινή δήλωση κατανάλωσης για τα  δύο PPAs με τη ΔΕΗ, πράγμα που ανοίγει το δρόμο ...
Η ανεξέλεγκτη διείσδυση των ΑΠΕ και ειδικά των φωτοβολταϊκών  με τα τεράστια προβλήματα που προκαλεί, όπως ο “κανιβαλισμός της αγοράς” με τις αρνητικές ...
Ποσό της τάξης των 130 εκατ. ευρώ υπέρ του ήδη προβληματικού Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) φέρεται έτοιμος  να διεκδικήσει ο ΔΑΠΕΕΠ από τις ...
Η πορεία μας προς το 2030 είναι σαφής: Η Πράξη για τις Κρίσιμες Πρώτες Ύλες θέτει φιλόδοξους, αλλά ζωτικούς στόχους ώστε να επιτευχθεί ...
Σύντομα, το πιθανότερο πριν το Πάσχα αναμένεται να εκδοθεί η υπουργική απόφαση για το net billing, το νέο τρόπο αποζημίωσης των οικιακών φωτοβολταϊκών ...
Στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει την εμπορική λειτουργία  στις 30 Απριλίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, έχει εισέλθει η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης ...
Η νορβηγική εταιρία Moreld Ocean Wind AS και η ελληνική Lykomitros Steel SA υπέγραψαν Μνημόνιο Συνργασίας (MOU) για την ανάπτυξη πλωτών υπεράκτιων αιολικά ...