Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υπουργείο Ενέργειας
Επτά δράσεις για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης
Πέμπτη, 19/09/2019

Τον οδικό χάρτη της κυβέρνησης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης –που στηρίζεται σε επτά συγκεκριμένες δράσεις- ανέλυσε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, κατά την ομιλία της στο Συνέδριο Connected Cars 2019 στις 18 Σεπτεμβρίου.

Η κ. Σδούκου επεσήμανε ότι η Ελλάδα βρίσκεται πίσω σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όσον αφορά στην στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Όπως είπε, «Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ), η παγκόσμια αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχει ανοδική τάση την τελευταία πενταετία. Αντιθέτως, στην ελληνική αγορά η διείσδυση των εν λόγω οχημάτων δεν έχει ξεπεράσει το 0,23%. Παρά την ανάκαμψη των πωλήσεων ΙΧ στη χώρα το 2018, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων δεν είχαν αντίστοιχη άνοδο».

Αναφέρθηκε επίσης σε παραδείγματα ευρωπαϊκών πόλεων-προτύπων στις καθαρές μεταφορές και στην ηλεκτροκίνηση όπως η Μαδρίτη (που έχει απαγορεύσει όλα τα συμβατικά ΙΧ στο κέντρο της πόλης) και η Λισαβόνα (που διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και το 39% του δημοτικού στόλου είναι ηλεκτρικά), καθώς και στους φιλόδοξους εθνικούς στόχους που έχουν θέσει  για την ηλεκτροκίνηση χώρες όπως η Νορβηγία και η Ολλανδία.

«Η χώρα μας βρίσκεται ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο», σημείωσε η κ. Σδούκου, αναδεικνύοντας ως βασικά προβλήματα την ανεπαρκή ενημέρωση των καταναλωτών, την μεγάλη έλλειψη υποδομών φόρτισης, τις υψηλές τιμές απόκτησης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, καθώς και την ανυπαρξία καθαρού εθνικού σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση. 

Όπως είπε  χαρακτηριστικά,  «Από τη μια, το Εθνικό Σχέδιο Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς των εναλλακτικών καυσίμων που εκπονήθηκε το 2017 προβλέπει  15.000 επιβατικά ηλεκτροκίνητα οχήματα  το 2030. Από την άλλη,  το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που συνέταξε η προηγούμενη κυβέρνηση το 2018 θέτει ως στόχο το 10% των επιβατικών ΙΧ που θα κυκλοφορούν το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητα. Εάν υποθέσουμε δηλαδή  ότι το 2030 θα κυκλοφορούν  6 εκατ. επιβατικά ΙΧ (με δεδομένο ότι σήμερα κυκλοφορούν περί τα 5,6 εκατ.) αυτό σημαίνει 600.000 ηλεκτροκίνητα ΙΧ. Άρα  θα πρέπει να πωλούνται  50.000 αυτοκίνητα τον χρόνο για τα επόμενα 11 χρόνια, ενώ πέρυσι πουλήθηκαν μόλις 315 ηλεκτροκίνητα ΙΧ !

Στόχος της κυβέρνησης είναι η προώθηση των καθαρών μεταφορών και ο περιορισμός των εκπομπών καυσαερίων, η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στους τομείς της οικονομίας που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση και η περαιτέρω ανάπτυξη των ΑΠΕ και των συστημάτων αποθήκευσης που σχετίζονται με υποδομές ηλεκτροκίνησης. Απαιτείται λοιπόν από εμάς να ενεργήσουμε άμεσα και να επικεντρωθούμε σε συγκεκριμένες δράσεις:

1.Αναθεώρηση του στόχου του ΕΣΕΚ για το 2030 ώστε αυτός να είναι ρεαλιστικός, βασιζόμενος στα εθνικά και τα διεθνή χαρακτηριστικά της αγοράς  ηλεκτροκίνητων οχημάτων

2. Εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδίου για την Ανάπτυξη της Ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα για το 2030 που θα μπορεί να αναθεωρείται δυναμικά ανάλογα με τον βαθμό επίτευξης των στόχων.

3. Έκδοση άμεσα Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τη λειτουργία των Φορέων Εκμετάλλευσης των Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων που θα ρυθμίσει την αγορά ηλεκτροκίνησης,  προκρίνοντας το «ανταγωνιστικό» μοντέλο ανάπτυξης δημόσιων  υποδομών επαναφόρτισης, με σαφή καθορισμό ρόλων: Του ιδιοκτήτη της υποδομής επαναφόρτισης, του φορέα εκμετάλλευσης των υποδομών, του παρόχου υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης, του φορέα διεκπεραίωσης συναλλαγών και του φορέα σωρευτικής εκπροσώπησης φορτίου ηλεκτροκίνητων οχημάτων 

4.Ταχεία ενσωμάτωση της κοινοτικής Οδηγίας 2018/44/ΕΕ για τα κτίρια, όπου γίνεται υποχρεωτική η υποδομή για εγκατάσταση σταθμών φόρτισης στα κτίρια και της Οδηγίας 2019/944/ΕΕ για την εσωτερική αγορά ηλεκτρισμού, στο σκέλος που αφορά την ένταξη της ηλεκτροκίνησης στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

5.Θέσπιση των κατάλληλων κινήτρων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών για να επιτευχθούν οι εθνικοί στόχοι. Τα κίνητρα θα αφορούν στους ιδιώτες, τις επιχειρήσεις, τους επαγγελματίες και θα αφορούν στην αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων αλλά και στην ανάπτυξη δικτύου υποδομών. Ιδιαίτερη στόχευση θα υπάρξει σε επαγγελματικές ομάδες όπως  τα ταξί και τα  εταιρικά αυτοκίνητα

6.Αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων (ΕΣΠΑ, Πράσινο Ταμείο, Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων)

7. Υποστήριξη του έργου άλλων Υπουργείων για την έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων και Τεχνικών Οδηγιών που αφορούν εξειδικευμένα θέματα εγκατάστασης και εκπαίδευσης εξοπλισμού ηλεκτροκίνησης.

«Όπως δήλωσε και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ, το Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση θα έχει ειδική πρόνοια για τη  χωροθέτηση των σταθμών για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Η αρχή θα γίνει από τον στόλο των αστικών λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης: Μεγάλο μέρος των νέων λεωφορείων τους θα είναι ηλεκτροκίνητα. Ανέδειξε έτσι την ηλεκτροκίνηση  ως μια από τις πρώτες προτεραιότητες της νέας κυβέρνησης», κατέληξε η κ. Σδούκου.

Συναφείς αναρτήσεις
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Εντός της εβδομάδας αναμένεται η έκδοση της υπουργικής απόφασης που θα εξειδικεύει τις διαδικασίες για την  υποβολή της αίτησης ...
Στουρνάρας
Η ελληνική οικονομία αναμένεται να δεχθεί μεγάλη ώθηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, τονίζει ο επικεφαλής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης ...
Ηλεκτροκίνηση
Την έναρξη του προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση, ακόμα και αν δεν έχει αρχίσει να λειτουργεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα «Κινούμαι ...
Blink
Το δίκτυο φόρτισης και οι τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, που αναπτύσσει η Blink σε ολόκληρη την Ελλάδα παρουσιαστήκαν στην ειδική εκδήλωση, ...
Mε αφορμή την έκθεση της ΗSBC
Σύσταση από την HSBC στους επενδυτές να εστιάσουν σε μετοχές που έχουν ισχυρούς ισολογισμούς Προς τα κάτω αναθεωρήθηκε από τoν ...
Νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση
Σειρά κινήτρων (οικολογικό μπόνους, φοροαπαλλαγές κ.α.) τα οποία οδηγούν σε μεσοσταθμική μείωση 25% της τιμής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και ...
Μεγάλο ενδιαφέρον από τις εταιρίες ηλεκτρισμού για την ηλεκτροκίνηση
Tη δημιουργία συνθηκών πραγματικού ανταγωνισμού στα σημεία φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ζητούν οι ιδιωτικές εταιρίες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, διεκδικώντας ...
Χατζηδάκης
Σε δημόσια διαβούλευση αναρτάται το σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς Ηλεκτροκίνησης». ...
Ανδρέας Σιάμισιης
Στην ηλεκτροκίνηση περνούν και τα Ελληνικά Πετρέλαια, τα οποία ήδη σχεδιάζουν  ειδική επιχειρησιακή ομάδα, που θα λειτουργήσει σύντομα, προκειμένου ...

Τεύχος 19

Seat
Τη θέση του γενικού διευθυντή της Seat, αναλαμβάνει ο Αντρέας Χριστοφορίδης. Ο Αντρέας Χριστοφορίδης αναλαμβάνει μαζί με τις Hyundai-Kia και τη Seat, την τρίτη εταιρία του ομίλου ...
Ο οίκος βελτιώσεων Μansory στη Γερμανία, Βαυαρία, γιορτάζοντας τα 30 χρόνια ετοίμασε μια ειδική έκδοση της  Lamborghini Aventador SVJ, που την ονομάζει Cabrera. Άγρια ...
Ράλι Ακρόπολις
Η Ελλάδα και οι Ειδικές Διαδρομές της βρίσκονται και πάλι στο κέντρο του ενδιαφέροντος. Όχι όπως τις ξέραμε κατά το παρελθόν, αλλά μέσω μιας ...
Στις 18 Ιουνίου του 1995 η McLaren F1 GTR με No 59 και οδηγούς τους Τζέι Τζέι Λέιτο, Γιανίκ Νταλμάς, Μασανορί Σεκίγια συμπληρώνοντας ...
Tesla
Ανοδο 150% σημείωσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων Tesla στην Κίνα τον Μάιο. Ταξινομήθηκαν συνολικά 11.565 οχήματα από τις 4.633 μονάδες τον Απρίλιο. Σύμφωνα με τα ...
ΣΕΑΑ
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον μήνα Μάιο, έχουν ως εξής: Ο δείκτης στα ...
Μέχρι του ποσού των 5.500 ευρώ θα φθάνει το κίνητρο αγοράς ηλεκτρικού ΙΧ το οποίο θα αντιστοιχεί περίπου στο 15% της λιανικής τιμής ...
Κίνητρα 100 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός
Με 100 εκατ. ευρώ και για 18 μήνες επιδοτεί  η κυβέρνηση την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου.  Όπως ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, το ...
Vespa-Piaggio
Η Vespa της Piaggio είναι μια και μοναδική, που από το 1946 δίνει το δικό της στυλ στους δρόμους και όπως και να ...
Toyota Celica
Το coupe μοντέλο της Toyota συμπλήρωσε ιστορία 50 χρόνων στους δρόμους του πλανήτη, από τον Δεκέμβριο του 1970 όπου και αποκαλύφθηκε η πρώτη ...
Η νέα GLB έρχεται για να συμπληρώσει το κενό μεταξύ της μικρότερης GLA και της μεγαλύτερης GLC. Για την GLB το μήκος/πλάτος/ύψος είναι 4.634 ...
Skoda
Η Skoda αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά του καινούργιου αυτοκινήτου μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας Mycarnow@Kosmocar!, εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια στην κάθε συναλλαγή. Πληκτρολογήστε λοιπόν ...

motori.gr