Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υπουργείο Ενέργειας
Επτά δράσεις για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης
Πέμπτη, 19/09/2019

Τον οδικό χάρτη της κυβέρνησης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης –που στηρίζεται σε επτά συγκεκριμένες δράσεις- ανέλυσε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, κατά την ομιλία της στο Συνέδριο Connected Cars 2019 στις 18 Σεπτεμβρίου.

Η κ. Σδούκου επεσήμανε ότι η Ελλάδα βρίσκεται πίσω σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όσον αφορά στην στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Όπως είπε, «Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ), η παγκόσμια αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχει ανοδική τάση την τελευταία πενταετία. Αντιθέτως, στην ελληνική αγορά η διείσδυση των εν λόγω οχημάτων δεν έχει ξεπεράσει το 0,23%. Παρά την ανάκαμψη των πωλήσεων ΙΧ στη χώρα το 2018, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων δεν είχαν αντίστοιχη άνοδο».

Αναφέρθηκε επίσης σε παραδείγματα ευρωπαϊκών πόλεων-προτύπων στις καθαρές μεταφορές και στην ηλεκτροκίνηση όπως η Μαδρίτη (που έχει απαγορεύσει όλα τα συμβατικά ΙΧ στο κέντρο της πόλης) και η Λισαβόνα (που διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και το 39% του δημοτικού στόλου είναι ηλεκτρικά), καθώς και στους φιλόδοξους εθνικούς στόχους που έχουν θέσει  για την ηλεκτροκίνηση χώρες όπως η Νορβηγία και η Ολλανδία.

«Η χώρα μας βρίσκεται ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο», σημείωσε η κ. Σδούκου, αναδεικνύοντας ως βασικά προβλήματα την ανεπαρκή ενημέρωση των καταναλωτών, την μεγάλη έλλειψη υποδομών φόρτισης, τις υψηλές τιμές απόκτησης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, καθώς και την ανυπαρξία καθαρού εθνικού σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση. 

Όπως είπε  χαρακτηριστικά,  «Από τη μια, το Εθνικό Σχέδιο Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς των εναλλακτικών καυσίμων που εκπονήθηκε το 2017 προβλέπει  15.000 επιβατικά ηλεκτροκίνητα οχήματα  το 2030. Από την άλλη,  το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που συνέταξε η προηγούμενη κυβέρνηση το 2018 θέτει ως στόχο το 10% των επιβατικών ΙΧ που θα κυκλοφορούν το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητα. Εάν υποθέσουμε δηλαδή  ότι το 2030 θα κυκλοφορούν  6 εκατ. επιβατικά ΙΧ (με δεδομένο ότι σήμερα κυκλοφορούν περί τα 5,6 εκατ.) αυτό σημαίνει 600.000 ηλεκτροκίνητα ΙΧ. Άρα  θα πρέπει να πωλούνται  50.000 αυτοκίνητα τον χρόνο για τα επόμενα 11 χρόνια, ενώ πέρυσι πουλήθηκαν μόλις 315 ηλεκτροκίνητα ΙΧ !

Στόχος της κυβέρνησης είναι η προώθηση των καθαρών μεταφορών και ο περιορισμός των εκπομπών καυσαερίων, η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στους τομείς της οικονομίας που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση και η περαιτέρω ανάπτυξη των ΑΠΕ και των συστημάτων αποθήκευσης που σχετίζονται με υποδομές ηλεκτροκίνησης. Απαιτείται λοιπόν από εμάς να ενεργήσουμε άμεσα και να επικεντρωθούμε σε συγκεκριμένες δράσεις:

1.Αναθεώρηση του στόχου του ΕΣΕΚ για το 2030 ώστε αυτός να είναι ρεαλιστικός, βασιζόμενος στα εθνικά και τα διεθνή χαρακτηριστικά της αγοράς  ηλεκτροκίνητων οχημάτων

2. Εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδίου για την Ανάπτυξη της Ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα για το 2030 που θα μπορεί να αναθεωρείται δυναμικά ανάλογα με τον βαθμό επίτευξης των στόχων.

3. Έκδοση άμεσα Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τη λειτουργία των Φορέων Εκμετάλλευσης των Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων που θα ρυθμίσει την αγορά ηλεκτροκίνησης,  προκρίνοντας το «ανταγωνιστικό» μοντέλο ανάπτυξης δημόσιων  υποδομών επαναφόρτισης, με σαφή καθορισμό ρόλων: Του ιδιοκτήτη της υποδομής επαναφόρτισης, του φορέα εκμετάλλευσης των υποδομών, του παρόχου υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης, του φορέα διεκπεραίωσης συναλλαγών και του φορέα σωρευτικής εκπροσώπησης φορτίου ηλεκτροκίνητων οχημάτων 

4.Ταχεία ενσωμάτωση της κοινοτικής Οδηγίας 2018/44/ΕΕ για τα κτίρια, όπου γίνεται υποχρεωτική η υποδομή για εγκατάσταση σταθμών φόρτισης στα κτίρια και της Οδηγίας 2019/944/ΕΕ για την εσωτερική αγορά ηλεκτρισμού, στο σκέλος που αφορά την ένταξη της ηλεκτροκίνησης στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

5.Θέσπιση των κατάλληλων κινήτρων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών για να επιτευχθούν οι εθνικοί στόχοι. Τα κίνητρα θα αφορούν στους ιδιώτες, τις επιχειρήσεις, τους επαγγελματίες και θα αφορούν στην αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων αλλά και στην ανάπτυξη δικτύου υποδομών. Ιδιαίτερη στόχευση θα υπάρξει σε επαγγελματικές ομάδες όπως  τα ταξί και τα  εταιρικά αυτοκίνητα

6.Αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων (ΕΣΠΑ, Πράσινο Ταμείο, Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων)

7. Υποστήριξη του έργου άλλων Υπουργείων για την έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων και Τεχνικών Οδηγιών που αφορούν εξειδικευμένα θέματα εγκατάστασης και εκπαίδευσης εξοπλισμού ηλεκτροκίνησης.

«Όπως δήλωσε και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ, το Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση θα έχει ειδική πρόνοια για τη  χωροθέτηση των σταθμών για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Η αρχή θα γίνει από τον στόλο των αστικών λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης: Μεγάλο μέρος των νέων λεωφορείων τους θα είναι ηλεκτροκίνητα. Ανέδειξε έτσι την ηλεκτροκίνηση  ως μια από τις πρώτες προτεραιότητες της νέας κυβέρνησης», κατέληξε η κ. Σδούκου.

Συναφείς αναρτήσεις
Με ρυθμό ανάπτυξης 2% ολοκλήρωσε το 2023 η ελληνική οικονομία, η οποία είδε το ΑΕΠ να παρουσιάζει αύξηση κατά ...
Η Ελληνικός Χρυσός, ως ενεργός εταιρικός πολίτης της τοπικής κοινωνίας της βορειοανατολικής Χαλκιδικής, συμβάλει διαχρονικά με δράσεις και έργα ...
Σε σχέση με το δ' 3μηνο του 2022
Ανοδικά συνέχισε να κινείται το ΑΕΠ το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Καταγράφεται ...
3ο Electric & Micro Mobility Forum
Η εταιρία Smart Press διοργανώνει το 3ο “Electric & Micro Mobility Forum”, με σκοπό να εξερευνήσει το μέλλον των Μεταφορών, οι οποίες ...
Mε στόχο τις βιώσιμες μεταφορές στη χώρα μας
Δημιουργούμε ένα συνεκτικό σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης σε όλους τους τομείς μεταφορών με στόχο τόσο τη ...
Αν και το υψηλό κόστος δανεισμού επηρεάζει την ανάπτυξη
Οι οικονομικές προοπτικές της Ευρώπης έχουν γίνει πιο αισιόδοξες τους τελευταίους μήνες, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ο εκτελεστικός βραχίονας ...
Τετραπλάσια της ευρωζώνης!
Ανάπτυξη πολύ υψηλότερα από κάθε άλλη επίσημη εκτίμηση προβλέπει για την Ελλάδα το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο σε έκθεσή του. ...
Με ρυθμό 5,9% αναπτύχθηκε η ελληνική οικονομία το 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν σε ...
Για το 2024 η Κομισιόν αναμένει ανάπτυξη 2,2% και πληθωρισμό 2,4% στην Ελλάδα
Ανεβάζει τον πήχυ για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας η Κομισιόν. Παράλληλα ο πληθωρισμός υπολογίζει ότι θα παραμείνει σε επίπεδα ...
 
 
Η TOYOTA Hellas είναι ο επίσημος συνεργάτης της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, αλλά και της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής για την πραγματοποίηση της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας ...
Η :Dribe, η καινοτόμα συνδρομητική υπηρεσία οχημάτων έφτασε στην Ελλάδα και αλλάζει τα δεδομένα της κινητικότητας: Για πρώτη φορά έχουμε την ελευθερία να ...
Η ZES, ως ένας από τους κορυφαίους διαχειριστές σημείων φόρτισης (CPO) της Τουρκίας, και η electrip  ανακοίνωσαν συνεργασία με την Hubject, τον μεγαλύτερο ...
Με την παρουσίαση της νέας γενιάς CR-V και των ολοκαίνουργιων ZR-V και e:Ny1, η Honda στην Ελλάδα παρουσιάζει το νέο προωθητικό πρόγραμμα "Honda ...
Το νέο σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης City Advance Riding Techniques από το κορυφαίο σχολείο οδήγησης μοτοσυκλέτας CALIFORNIA SUPERBIKE SCHOOL είναι γεγονός! Μετά από 11 ...
Η nrg, ανακοινώνει τη διάθεση του Starcharge Nova 360, του ισχυρότερου ταχυφορτιστή στη χώρα. Μια επαναστατική προσθήκη στο δίκτυο incharge, που σηματοδοτεί ένα ...
Η συνεργασία μεταξύ του Ομίλου Σφακιανάκη και της BYD αντικατοπτρίζει το όραμα αειφορίας και των δύο εταιρειών. Η BYD είναι παγκοσμίως γνωστή για ...
H MG επιστρέφει στις ρίζες της, με το νέο Cyberster, το οποίο τιμά το παρελθόν της μάρκας στα roadster αμαξώματα. Για πρώτη φορά η ...
Τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024» στην Ευρώπη, κατέκτησε το νέο Renault Scenic. Η κάλπη ανέδειξε το μεγάλο φετινό νικητή του θεσμού, ενώ η ...
H Jeep ανακοίνωσε ακόμα μια προσθήκη στη γκάμα του Avenger, το οποίο ήδη προσφέρεται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, βενζινοκίνητο και ήπιο υβριδικό. Ως γνήσιο τέκνο ...
Τον Μάιο του 2022, η Mercedes ανακοίνωσε τα πλάνα της για μία νέα υπερπολυτελή σειρά μοντέλων, με την ονομασία Mythos. Σύμφωνα με τους Γερμανούς το ...
Μέχρι το τέλος της δεκαετίας
Λόγω της μετατόπισης των αυτοκινητοβιομηχανιών προς την ηλεκτροκινηση, σταδιακά θα μειωθούν οι θέσεις των εργαζόμενων στις εταιρείες που προμηθεύουν με εξαρτήματα και αλλά ...