Πρεμιέρα στη λιανική αγορά φυσικού αερίου κάνει σήμερα η ΔΕΗ με συνδυαστικά πακέτα πώλησης ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου. Στο πλαίσιο αυτό σήμερα, Δευτέρα 14 Οκτωβρίου, αναμένεται να τρέξει η εταιρική διαφημιστική καμπάνια, που θα ενημερώνει το κοινό για τη δραστηριοποίηση της εταιρίας στο φυσικό αέριο και από την ερχόμενη εβδομάδα, η προϊοντική καμπάνια για τα πακέτα αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΔΕΗ στα πακέτα double play, που θα απευθύνονται σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις θα προσφέρει εκπτώσεις.
Στόχος του νέου εγχειρήματος της ΔΕΗ είναι να διαφοροποιήσει και να διευρύνει το προϊόν της, σε μία προσπάθεια αντιστάθμισης των απωλειών από τη μείωση του μεριδίου της στη λιανική ηλεκτρισμού και ανακοπής της τάσης φυγής των πελατών της μετά την πρόσφατη αύξηση τιμολογίων, αλλά και καλύτερης αξιοποίησης του δικτύου της.
Ας σημειωθεί ότι η McKinsey στο business plan για τη ΔΕΗ είχε προτείνει την είσοδο της εταιρίας ηλεκτρισμού στο φυσικό αέριο, ενώ σχετική προετοιμασία είχε κάνει και η προηγούμενη διοίκηση, η οποία προς το σκοπό αυτό είχε καταθέσει αίτηση στη ΡΑΕ για τη λήψη άδειας προμήθειας αερίου.
Αξιοποιώντας τη μεγάλη πελατειακή της βάση η ΔΕΗ εκτιμά ότι θα μπορούσε να αποσπάσει μερίδιο ως και 30% της λιανικής αγοράς αερίου, η οποία παρότι απελευθερώθηκε πλήρως από 1/1/2018 εξακολουθεί να μονοπωλείται από τις δύο πρώην ΕΠΑ Θεσσαλονίκης/Θεσσαλίας και Αττικής, τη Ζενίθ και την Αέριο Αττικής, αντίστοιχα με μερίδια 69% και 26% η δεύτερη, με βάση τα στοιχεία της ΡΑΕ για το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Η λιανική αγορά αερίου αριθμεί περί τους 500.000 καταναλωτές και απ’αυτούς οι 312.398 είναι πελάτες της Ζενίθ και οι 118.772 της “Αέριο Αττικής” . Την τρίτη θέση κατέχει η Mytilineos με 8.639 πελάτες και μερίδιο 2%, ακολουθούμενος από την Elpedison με 5.349 συνδέσεις και μερίδιο 1%, την NRG (την οποία έχει εξαγοράσει η Motor Oil) με 2.971 συνδέσεις και μερίδιο 1% και την Ηρων Θερμοηλεκτρική με 2.158 συνδέσεις και 1% μερίδιο.
Αξίζει να αναφερθεί τέλος ότι η ΔΕΗ έχει ήδη ανανεώσει το μείγμα του αερίου που χρησιμοποιεί, αγοράζοντας φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), σε μία προσπάθεια επίτευξης ένα πακέτου προμήθειας σε πιο ανταγωνιστικές τιμές, σε σχέση με το αέριο που προμηθεύεται από τη ΔΕΠΑ. Μάλιστα εντός του Νοεμβρίου αναμένεται το τρίτο φορτίο, από τη Mytilineos, μετά τα δύο πρώτα που προμηθεύτηκε με διεθνή διαγωνισμό από την Shell και την ΕΝΙ.