Tην ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος- Ενέργειας με τις ρυθμίσεις για τη ΔΕΗ και την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ, όπως ανέφεραν έγκυρες πηγές.
Στο σκέλος της ΔΕΗ οι νομοθετικές ρυθμίσεις που προωθεί το ΥΠΕΝ αποσκοπούν στη χειραφέτηση της από το δημόσιο λογιστικό όσον αφορά στις προσλήψεις και τις προμήθειες, ενώ για τη ΔΕΠΑ, το νομοσχέδιο προβλέπει τη διάσπασή της σε τρεις εταιρίες, Εμπορίας, Υποδομών (δίκτυα) και Διεθνών Δραστηριοτήτων. Στις δύο πρώτες το δημόσιο σκοπεύει να πουλήσει το σύνολο της μετοχικής του συμμετοχής, δηλαδή το 65% ,ενώ η τρίτη εταιρία που αφορά τις συμμετοχές της ΔΕΠΑ σε διεθνούς χαρακτήρα έργα όπως πχ ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός IGB, θα παραμείνει στο δημόσιο.
Αναλυτικότερα, για τη ΔΕΗ οι παρεμβάσεις θα αφορούν τόσο τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιεί τις προμήθειες, ώστε να μην διέπονται από τους δυσκίνητους και χρονοβόρους κανονισμούς του δημοσίου και να της επιτρέπουν να κινείται με ανταγωνιστικούς όρους. Σε σχέση με τις προσλήψεις, οι αλλαγές έρχονται να ικανοποιήσουν ένα χρόνιο αίτημα της ΔΕΗ να απαλλαγεί από τις ασφυκτικές διαδικασίες του ΑΣΕΠ, που συνεπάγονται μεγάλες καθυστερήσεις. Παράλληλα θα αντιμετωπιστεί και το θέμα των αμοιβών, καθώς με τα πλαφόν στη μισθοδοσία που ισχύουν σήμερα, η ΔΕΗ αδυνατεί να προσελκύσει στελέχη από την αγορά και να ανταποκριθεί σε νέες εξειδικευμένες ανάγκες όπως πχ η συμμετοχή της στο Χρηματιστήριο Ενέργειας που θα λειτουργήσει από τον Ιούνιο του 2020 κλπ
Το νέο σύστημα που θα αντικαταστήσει τις υφιστάμενες διαδικασίας θα περιέχει πάντως δικλείδες ασφαλείας για τη διαφάνεια και τον έλεγχο, όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Περιβάλλοντος- Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης
Για τη ΔΕΠΑ, στόχος είναι ως το τέλος του χρόνου το ΤΑΙΠΕΔ να έχει προκηρύξει τους δύο διαγωνισμούς για την πώληση του 65% τόσο της ΔΕΠΑ Εμπορίας όσο και της ΔΕΠΑ Υποδομών. Δεδομένου ότι ο πλήρης ιδιοκτησιακός διαχωρισμός των δραστηριοτήτων αποτελεί βασική προϋπόθεση, οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας δεν θα μπορούν να διεκδικήσουν και τη ΔΕΠΑ Υποδομών και αντίστροφα.
Τέλος, το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει και ορισμένες ρυθμίσεις για την επιτάχυνση της αδειοδότησης έργων ΑΠΕ, αν και η μεγάλη νομοθετική παρέμβαση για τις ΑΠΕ θα αποτελέσει αντικείμενο ξεχωριστού νομοσχεδίου που θα προωθηθεί στη Βουλή στις αρχές του 2020