Τη διάθεση του 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών, δηλαδή τόσο του μεριδίου 65% του δημοσίου μαζί με το 35% των ΕΛΠΕ, στο μοντέλο μίας συνεργασίας των δύο μετόχων όπως είχε συμβεί στην περίπτωση του ΔΕΣΦΑ, βλέπει δυνατή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας.
Οπως εξήγησε ο υφυπουργός Γεράσιμος Θωμάς το νομοσχέδιο προβλέπει τον πλήρη ιδιοκτησιακό διαχωρισμό της εμπορίας από τις υποδομές, που σημαίνει ότι τα ΕΛΠΕ δεν θα μπορέσουν να παραμείνουν μέτοχοι και στις δύο εταιρίες, τη ΔΕΠΑ Εμπορίας και τη ΔΕΠΑ Υποδομών, μετά τον μετασχημστισμό της σημερινής ΔΕΠΑ. Ετσι αν τα ΕΛΠΕ επιλέξουν να παραμείνουν στη ΔΕΠΑ Εμπορίας, θα πρέπει υποχρεωτικά να εκχωρήσουν το μερίδιό τους στις Υποδομές - και το αντίστροφο αν επιλέξουν να παραμείνουν στη ΔΕΠΑ Υποδομών, σενάριο μάλλον απίθανο, δεδομένου του ενδιαφέροντος που έχουν εκφράσει τα ΕΛΠΕ για την Εμπορία.
Το νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία της “ΔΕΠΑ Υποδομών” στην οποία θα υπαχθούν η ΔΕΔΑ, η ΕΔΑ Αττικής και η συμμετοχή στην ΕΔΑ Θεσσαλονίκης/Θεσσαλίας και της ΔΕΠΑ Διεθνη Εργα, με τις συμμετοχές στον ελληνοβουλγαρικό αγωγό (IGB) και σε άλλα διεθνή πρότζεκτ. Οι δραστηριότητες που απομένουν στη ΔΕΠΑ, δηλαδή επί της ουσίας τα συμβόλαια προμήθειας μαζί με την ΕΠΑ Αττικής θα αποτελέσουν την ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Το δημόσιο θα διαθέσει, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, το σύνολο της συμμετοχής του, δηλαδή το 65%, τόσο στη ΔΕΠΑ Υποδομών όσο και στη ΔΕΠΑ Εμπορίας, ενώ η ΔΕΠΑ Διεθνή Εργα παραμένει ως έχει (65% δημόσιο-35% ΕΛΠΕ) προς το παρόν τουλάχιστον.
Το νομοσχέδιο δεν περιέχει ειδική πρόβλεψη για τους εργαζόμενους στη ΔΕΠΑ
Οσον αφορά στις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης στόχος είναι το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει όσο το δυνατόν πιο σύντομα, προσλαμβάνοντας συμβούλους αλλα και αξιποιώντας τα στοιχεία που διαθέτει από τις διαδικασίες που είχαν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.