Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Έμποροι
Η Black Friday "έφαγε" τον τζίρο των καταστημάτων στις γιορτές
Πέμπτη, 09/01/2020

Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την καθιερωμένη περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς 2019. Παραδοσιακά ο τζίρος αυτής της περιόδου αντιστοιχεί σε σημαντικό ποσοστό του ετήσιου κύκλου εργασιών πολλών επιχειρήσεων.

Τα βασικά συμπεράσματα έχουν ως εξής:

-Σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι κινήθηκε ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για τις μισές επιχειρήσεις (49%), επίδοση παρόμοια με την αντίστοιχη έρευνα του 2018 (51%). Ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση και κυρίως το άλλο λιανικό (βιβλία, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια, καλλυντικά, άνθη-φυτά κ.ά.) , ενώ αυτός των τροφίμων ποτών είχε σχετικά τις μικρότερες απώλειες με τα super markets να καταγράφουν μικρή αύξηση (1,5%).

- Αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 17% των επιχειρήσεων. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό ενισχύεται στο 21%, για τις μεγαλύτερες, σε όρους τζίρου, επιχειρήσεις.

- Σε γενικές γραμμές, καλύτερες επιδόσεις σημείωσαν οι επιχειρήσεις σε Βόρεια Ελλάδα και Αττική ενώ αποθαρρυντική ήταν η εικόνα σε Κεντρική Ελλάδα και στα Νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη.

- Για περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις η περίοδος πριν από τα Χριστούγεννα ήταν καλύτερη από άποψη αγοραστικής κίνησης, ενώ σχεδόν τρεις στις δέκα σημείωσαν υψηλότερο τζίρο το διάστημα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

- Ανεξαρτήτως πωλήσεων, η κίνηση των πιο φθηνών προϊόντων παρέμεινε σταθερή στην προτίμηση των καταναλωτών (46%) ενώ ενισχύθηκε σημαντικά η πώληση των πιο ακριβών προϊόντων (12% έναντι 4% πέρυσι).

- Οι περισσότεροι επιχειρηματίες (79%) αναγκάστηκαν να καλύψουν οι ίδιοι το διευρυμένο ωράριο ενώ μόλις το 16% επέλεξαν να διευρύνουν το ωράριο των μισθωτών τους. Το εύρημα αυτό επαναλαμβάνεται με συνέπεια σε όλες τις σχετικές έρευνες (εορταστικές περίοδοι και λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές) με διογκούμενη μάλιστα τάση.

- Σχεδόν οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό ίδιο σε σχέση με πέρυσι.

- Τέλος, σημαντική μερίδα επιχειρήσεων (4/5) φαίνεται ότι κατάφεραν να καλύψουν τις φορολογικές υποχρεώσεις τους.

 

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η ημέρα της ΄΄Black Friday΄΄ θα διεξαχθεί αποκλειστικά και μόνο στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Το ...
Κοροϊδία οι εκπτώσεις της Black Friday
Το 90,3% των προϊόντων που πουλήθηκαν την εβδομάδα της Black Friday, αγοράστηκε σε παρόμοια τιμή, το 1,2% αγοράστηκε ακριβότερα και μόλις το ...
Η ηθική των προσφορών
Η καταναλωτική φρενίτιδα της «Μαύρης Παρασκευής», με τον κάπως παράδοξο για την ελληνική αντίληψη προσδιορισμό, έφερε αρκετό χρήμα στα ...
On line αγορές
Ένα νέο εκπτωτικό επταήμερο -αυτή τη φορά μόνο στην online αγορά- έρχεται να δελεάσει τους Έλληνες καταναλωτές. Στα πρότυπα της ...
Σάββας Ρομπόλης
Σύνταξη που θα φθάνει στα 500 ευρώ για όσους έχουν εργαστεί μέχρι 20 χρόνια προβλέπει ο σχεδιασμός των δανειστών ...
Παρέχεται από το Investing.com

Τεύχος 29

Μόλις 3% αύξηση των πωλήσεων
Κατά τον Μάιο έγινε ένα ακόμα βήμα με την άρση ορισμένων περιορισμών ως προς τη λειτουργία των καταστημάτων, ωστόσο, η εμπορική και επιχειρηματική ...
Στα 10,9 δισ. ευρώ ο τζίρος
Στο σύνολο των επιχειρήσεων του τομέα λιανικού εμπορίου, ο κύκλος εργασιών το πρώτο τρίμηνο 2021 ανήλθε σε 10,9 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 4,9% σε ...
Για επανεκκίνηση των επιχειρήσεων
Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης συναντήθηκε σήμερα, Δευτέρα 10 Μαΐου, με τον Πρόεδρο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (Ε.Σ.Ε.Ε.) ...
Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
Η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα (Hellenic Development Bank) ανακοινώνει ότι -σε συνεργασία με 10 εμπορικές τράπεζες και με χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, ...
Λιανεμπόριο
Συνεχίζεται και για τον μήνα Μάιο η ρύθμιση που προβλέπει πλήρη απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής ενοικίου για τις επιχειρήσεις στις οποίες εφαρμόζονται ...
Oι δραστηριότητες
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι, από αύριο, Σάββατο ...
ΕΛΣΤΑΤ
Πτώση τζίρου κατά 11,3% δείχνουν τα στοιχεία που συγκεντρώνει η ΕΛΣΤΑΤ για τον τομέα του λιανικού εμπορίου τον Φεβρουάριο. Τα στοιχεία προέρχονται από επιχειρήσεις ...
Έρευνα
Η εξαμηνιαία έρευνα οικονομικού κλίματος για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, η οποία διενεργείται συστηματικά από τον Μάιο του 2009, ...
Οι συνολικές απώλειες τζίρου, για το πρώτο τρίμηνο της νέας χρονιάς εκτιμώνται στο -11%
Μείωση κατά 31% παρουσίασαν οι πωλήσεις της μητρικής εταιρείας τον Μάρτιο του 2021 (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές) σε σχέση με τον ...
Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 2065-3-4-2021 ΚΥΑ (Β΄1308), αναστέλλεται η δραστηριότητα των εμπορικών καταστημάτων, στις ΠΕ της Θεσσαλονίκης, Αχαΐας και Κοζάνης. Στην ...
Υπουργείο Ανάπτυξης
Οι περιορισμοί στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, προκειμένου να συγκρατηθεί η διάδοση της πανδημίας COVID-19 προκάλεσαν σημαντική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, με αποτέλεσμα ...
ΓΣΕΒΕΕ
Στο πλαίσιο της διερεύνησης των επιπτώσεων της πανδημίας στην οικονομία και την κοινωνία στην χώρας μας, το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ διεξήγαγε διαδικτυακή έρευνα γνώμης ...