Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Έμποροι
Η Black Friday "έφαγε" τον τζίρο των καταστημάτων στις γιορτές
Πέμπτη, 09/01/2020

Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την καθιερωμένη περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς 2019. Παραδοσιακά ο τζίρος αυτής της περιόδου αντιστοιχεί σε σημαντικό ποσοστό του ετήσιου κύκλου εργασιών πολλών επιχειρήσεων.

Τα βασικά συμπεράσματα έχουν ως εξής:

-Σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι κινήθηκε ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για τις μισές επιχειρήσεις (49%), επίδοση παρόμοια με την αντίστοιχη έρευνα του 2018 (51%). Ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση και κυρίως το άλλο λιανικό (βιβλία, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια, καλλυντικά, άνθη-φυτά κ.ά.) , ενώ αυτός των τροφίμων ποτών είχε σχετικά τις μικρότερες απώλειες με τα super markets να καταγράφουν μικρή αύξηση (1,5%).

- Αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 17% των επιχειρήσεων. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό ενισχύεται στο 21%, για τις μεγαλύτερες, σε όρους τζίρου, επιχειρήσεις.

- Σε γενικές γραμμές, καλύτερες επιδόσεις σημείωσαν οι επιχειρήσεις σε Βόρεια Ελλάδα και Αττική ενώ αποθαρρυντική ήταν η εικόνα σε Κεντρική Ελλάδα και στα Νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη.

- Για περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις η περίοδος πριν από τα Χριστούγεννα ήταν καλύτερη από άποψη αγοραστικής κίνησης, ενώ σχεδόν τρεις στις δέκα σημείωσαν υψηλότερο τζίρο το διάστημα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

- Ανεξαρτήτως πωλήσεων, η κίνηση των πιο φθηνών προϊόντων παρέμεινε σταθερή στην προτίμηση των καταναλωτών (46%) ενώ ενισχύθηκε σημαντικά η πώληση των πιο ακριβών προϊόντων (12% έναντι 4% πέρυσι).

- Οι περισσότεροι επιχειρηματίες (79%) αναγκάστηκαν να καλύψουν οι ίδιοι το διευρυμένο ωράριο ενώ μόλις το 16% επέλεξαν να διευρύνουν το ωράριο των μισθωτών τους. Το εύρημα αυτό επαναλαμβάνεται με συνέπεια σε όλες τις σχετικές έρευνες (εορταστικές περίοδοι και λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές) με διογκούμενη μάλιστα τάση.

- Σχεδόν οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό ίδιο σε σχέση με πέρυσι.

- Τέλος, σημαντική μερίδα επιχειρήσεων (4/5) φαίνεται ότι κατάφεραν να καλύψουν τις φορολογικές υποχρεώσεις τους.

 

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η ημέρα της ΄΄Black Friday΄΄ θα διεξαχθεί αποκλειστικά και μόνο στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Το ...
Κοροϊδία οι εκπτώσεις της Black Friday
Το 90,3% των προϊόντων που πουλήθηκαν την εβδομάδα της Black Friday, αγοράστηκε σε παρόμοια τιμή, το 1,2% αγοράστηκε ακριβότερα και μόλις το ...
Η ηθική των προσφορών
Η καταναλωτική φρενίτιδα της «Μαύρης Παρασκευής», με τον κάπως παράδοξο για την ελληνική αντίληψη προσδιορισμό, έφερε αρκετό χρήμα στα ...
On line αγορές
Ένα νέο εκπτωτικό επταήμερο -αυτή τη φορά μόνο στην online αγορά- έρχεται να δελεάσει τους Έλληνες καταναλωτές. Στα πρότυπα της ...
Σάββας Ρομπόλης
Σύνταξη που θα φθάνει στα 500 ευρώ για όσους έχουν εργαστεί μέχρι 20 χρόνια προβλέπει ο σχεδιασμός των δανειστών ...

Τεύχος 23

Παπαθανάσης
Από την 1η Δεκεμβρίου σχεδιάζεται το άνοιγμα της αγοράς, αρχικά με το λιανεμπόριο και την εστίαση, τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης μιλώντας στον ...
EΛSTAT
Σημαντική βελτίωση εμφάνισε η εικόνα στο λιανικό εμπόριο τον Μάιο, με την άρση του lockdown, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τους Δείκτες ...
Koρκίδης
Σημαντική μείωση του τζίρου περιμένει για εφέτος το εμπόριο από τις θερινές εκπτώσεις στις αγορές της Αττικής. Στις εκτιμήσεις του για το θέμα ...
ΙΚΕΑ
Το νέο πρόγραμμα δόσεων χωρίς κάρτα «Δάνειο στη στιγμή» παρουσίασε η ΙΚΕΑ. Με τη νέα υπηρεσία πληρωμών, οι πελάτες της ΙΚΕΑ έχουν τώρα ...
Έμποροι
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών επισημαίνει με επιστολή του προς τους συναρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών Χ. Σταϊκούρα και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων Ι. Βρούτση, την ...
Κραυγή αγωνίας
Μία στις 7 επιχειρήσεις (περίπου 100.000) ενδέχεται να κλείσουν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, όπως προκύπτει από τα βασικά ευρήματα έκτακτης έρευνας του Ινστιτούτου ...
Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι από Πέμπτη 26.03.2020 ...
Με υπουργική απόφαση
Το δικαίωμα λειτουργίας τις Κυριακές στο διάστημα Μαΐου-Οκτωβρίου τόσο στο εμπορικό κέντρο Smart Park όσο και στο εκπτωτικό χωριό McArthourGlen δίνει απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Α. ...
Κοροϊδία οι εκπτώσεις της Black Friday
Το 90,3% των προϊόντων που πουλήθηκαν την εβδομάδα της Black Friday, αγοράστηκε σε παρόμοια τιμή, το 1,2% αγοράστηκε ακριβότερα και μόλις το 8,5% πουλήθηκε με έκπτωση. Αυτό ...
Σκλαβενίτης
Απολύτως κατηγορηματικά διαψεύδεται, από έγκυρες πηγές της οικογένειας Σκλαβενίτη, σημερινό δημοσίευμα του ηλεκτρονικού Τύπου, σύμφωνα με το οποίο η αλυσίδα Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη πρόκειται να ...
ΕΒΕΠ
Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και του Ε.Β.Ε.Π κ. Βασίλης Κορκίδης, αποτιμώντας την αγοραστική κίνηση κατά την πασχαλινή περίοδο και με την ευκαιρία ...
Λιανεμπόριο
Ιδιαίτερα κινητικός είναι ο Έλληνας καταναλωτής και επιλέγει να αγοράσει τρόφιμα από πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης με πολλές και συχνές επισκέψεις. Κύριο κανάλι ...

motori.gr