Tην εξαγορά ή τη ναύλωση τριών διαφορετικού τύπου σκαφών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ενός καθαρά μεταφορικού (carrier) και δύο πλωτών σταθμών αποθήκευσης, εκ των οποίων ο ένας με δυνατότητα επανεριοποίησης, εξετάζει ο ΔΕΣΦΑ. Στο πλαίσιο αυτό, μάλιστα έχει καλέσει τους ενδιαφερόμενους να συμμετέχουν σε δημόσια διαβούλευση, καταθέτοντας τις προτάσεις τους ως τις 20 Ιανουαρίου.
Η πρώτη πρόσκληση, σχετίζεται με την πρόθεση του ΔΕΣΦΑ να αποκτήσει μικρό LNG carrier για τη μεταφορά υγροποιημένου αερίου σε προορισμούς στη Μεσόγειο και οι άλλες δύο για ισάριθμα πλοία αποθήκευσης LNG, με ή χωρίς δυνατότητα επαναεριοποίησης.
Για το μικρό σκάφος μεταφοράς αερίου (LNGC) ο ΔΕΣΦΑ έχει απευθύνει πρόσκληση σε ενδιαφερόμενους προκειμένου να προσδιορίσει το δυναμικό της αγοράς.
Η δεύτερη πρόσκληση αφορά στη αγορά ή τη ναύλωση πλοίου αποθήκευσης LNG με ή χωρίς τη δυνατότητα επαναεριοποίησης (FSRU/FSU) το οποίο θα δέσει ο ΔΕΣΦΑ σε προβλήτα και η τρίτη αφορά στην αγορά ή την ναύλωση πλοίου αποθήκευσης LNG με δυνατότητα επαναεριοποίησης, το οποίο θα δέσει offshore.
Ας σημειωθεί ότι το δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, περιόδου 2020-2029, προβλέπει τη δημιουργία εγκαταστάσεων LNG (πλωτών ή μη) σε λιμάνια, τόσο για την τροφοδοσία τοπικών εγκαταστάσεων, όσο και για τα πλοία, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών κανονισμών που προβλέπουν τη χρήση φυσικού αερίου στα πλοία (πρώτα στην ακτοπλοϊα και σταδιακά και στα υπόλοιπα), προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι για το Κλίμα και τη μείωση των εκπομπών διοιξειδίου του άνθρακα. Σε πρώτη φάση μάλιστα εξετάζεται η δυνατότητα εγκατάστασης lNG στα λιμάνια της Πάτρας και του Ηρακλείου, στην Κρήτη.
Η δημόσια διαβούλευση για το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ λήγει την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2020, μετά την τελευταία παράταση που έδωσε η ΡΑΕ.