Η τρελή πορεία της Tesla δεν δείχνει κανένα σημάδι παύσης, καθώς ο κολοσσός του Έλον Μασκ παρέμεινε σε κερδοφόρα τροχιά για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, με κύριο ατού τις πωλήσεις των Model 3 και ανακοίνωσε ως σημείο καμπής το έτος 2019. Αν και δεν κατάφερε να σημειώσει κέρδη σε ετήσια βάση, τα αποτελέσματα ώθησαν τη μετοχή σε κέρδη 11% με την άνοδο να συνεχίζεται από τον Οκτώβριο.
Η εταιρεία της Silicon Valley ανακοίνωσε κέρδη 105 εκατ. δολαρίων για το τρίμηνο, με έσοδα ύψους 7,38 δισ. δολαρίων. Προσαρμοσμένα στα μην επαναλαμβανόμενα στοιχεία, τα κέρδη διαμορφώθηκαν στα 2,14 δολ. ανά μετοχή. Αυτοί οι αριθμοί είναι άνω των προβλέψεων αναλυτών, που έκαναν λόγο για κέρδη 1,72 δολάρια ανά μετοχή και έσοδα 7,02 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το περασμένο έτος "αποτέλεσε σημείο καμπής για την Tesla", ανέφερε ο Μασκ σε επιστολή προς τους επενδυτές. "Αποδείξαμε την ισχυρή οργανική ζήτηση για το Model 3, επιστρέψαμε στην κερδοφορία GAAP το 2019 και δημιούργησε 1,1 δισ. ελεύθερες ταμειακές ροές για το έτος. Επιτύχαμε ισχυρή παραγωγή μετρητών μέσω επίμονου ελέγχου του κόστους σε όλη την επιχείρηση".
Μετά από χρόνια ασταθών οικονομικών, μεγάλες αυξομειώσεις στις τιμές των μετοχών, ανεκπλήρωτες υποσχέσεις και τις μάχες με ασφαλιστικές και ρυθμιστικές αρχές, η εταιρεία μπορεί να παρουσιάζει σημάδια μιας πιο σταθερής επιχείρησης. Συγκεκριμένα, στοχεύει σε θετικά έσοδα βάσει GAAP, για μελλοντικά τρίμηνα και αναφέρει ότι η αύξηση του όγκου πωλήσεων και η παραγωγή μετρητών αποτελούν τον κύριο στόχο.
Η Tesla σκοπεύει να παραδώσει περισσότερα από 500.000 οχήματα φέτος, από 367.500 το 2019, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 295.000 Model 3, αξίας από περίπου 40.000 δολαρίων.
Σε μια ανακοίνωση-έκπληξη, είπε ότι η παραγωγή των Crossover Model Y ξεκίνησε αυτόν τον μήνα στο εργοστάσιο Fremont της Καλιφόρνια, νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί. Εν τω μεταξύ, το εργοστάσιο της Tesla στην Σανγκάη, το οποίο άνοιξε σε χρόνο-ρεκόρ τον Ιανουάριο, λειτουργεί "όπως αναμενόταν". Οι προετοιμασίες για την τρίτη μονάδα συναρμολόγησης οχημάτων, που πρόκειται να κατασκευαστεί, κοντά στο Βερολίνο, προχωρούν και οι αρχικές παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί για το 2021.
Αυτό μένει να αποδειχτεί, λόγω των αντιδράσεων στη Γερμανία στα σχέδια της Tesla να κόψει ένα μέρος των υφιστάμενων δασών.
"Η Tesla στάθηκε λίγο τυχερή στο γεγονός ότι η αγορά εξελίχθηκε γύρω της: απρογραμμάτιστα, το Model Y μπορεί να έρθει και ταιριάξει "γάντι" στη θέση των crossover EV στην αγορά", δήλωσε η Jessica Caldwell, εκτελεστική διευθύντρια βιομηχανίας στην Edmunds. "Έχει ένα πιο διάσημο εμπορικό σήμα από τα mainstream υβριδικά, αλλά έρχεται με πολύ μικρότερο κόστος από ό,τι ο υπόλοιπος ανταγωνισμός πολυτελείας".
Η κερδοφορία των μετοχών έχει επίσης αυξήσει τον πλούτο του Μασκ. Η Forbes εκτιμά την περιουσία του επιχειρηματία από τη Νότια Αφρική, σε 32,3 δισ. δολάρια.
Οι ζημία της Tesla, για το έτος, ήταν 862 εκατομμύρια δολάρια, με έσοδα ρεκόρ, ύψους 26 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μια δεκαετία μετά την αρχική δημόσια προσφορά, ποτέ δεν ανακοίνωσε κερδοφορία σε ετήσια βάση.