Τη στιγμή που οι αμερικανικές μετοχές σπάνε διαδοχικά ρεκόρ εν μέσω αισιοδοξίας ότι ο αντίκτυπος του κορωνοϊού στην παγκόσμια οικονομία θα είναι περιορισμένος, αναλυτές έχουν αρχίσει να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τη βιωσιμότητα του ράλι.
Για κάθε θετικό εταιρικό αποτέλεσμα υπάρχει και ένα λιγότερο καλό, που στέλνει προειδοποιητικά σινιάλα ότι το ξέσπασμα του ιού μπορεί να έχει συντριπτικές επιπτώσεις στην οικονομική παραγωγή και την επιχειρηματική δραστηριότητα.
Πίσω από τη σκιά του χρηματιστηριακού ράλι, ο χαλκός και οι καμπύλες των αποδόσεων των ομολόγων δημιουργούν φόβους για την ανάπτυξη.
«Σχεδόν κάθε πελάτης με τον οποίο μιλάμε, θέλει να αγοράσει στη βουτιά» γράφει σε σημείωμα ο Tobias Levkovich, υπεύθυνος στρατηγικής της Citigroup για τις μετοχές. «Και αυτό δεν είναι καθησυχαστικό».
Ο S&P 500 κινήθηκε υψηλότερα και την Πέμπτη, διευρύνοντας τα εβδομαδιαία κέρδη πάνω από το 3,5%, ενώ ο πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600 σκαρφάλωσε σε επίπεδο-ρεκόρ και οι μετοχές εκτινάχτηκαν στην Ασία.
Ωστόσο, η μάχη κατά του κορωνοϊού μπορεί να υποστεί πισωγύρισμα καθώς τα εργοστάσια θα αρχίσουν να ξανανοίγουν στην Κίνα τις επόμενες ημέρες και οι εργαζόμενοι θα έρχονται σε επαφή. Από την άλλη, αν τα εργοστάσια δεν ανοίξουν, ο οικονομικός αντίκτυπος θα αποδειχθεί πολύ πιο οξύς.
Στη Robeco, ο διαχειριστής χρήματος Jeroen Blokland βλέπει το ράλι με επιφυλακή. Υποστηρίζει ότι ακόμα δεν είναι η ώρα για να επιστρέψει κανείς ως αγοραστής. «Κάθε επενδυτής ψάχνει να δει πού θα είναι ο πάτος και θέλει να το βρει λίγο νωρίτερα από τον γείτονά του. Θέλουμε περαιτέρω διαβεβαιώσεις ότι η επιδημία θα περιοριστεί προτού κινηθούμε ξανά» πρόσθεσε.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, η Dassault Systems κατέδειξε ότι η απειλή είναι άμεση την Πέμπτη, προβλέποντας κέρδη κάτω των εκτιμήσεων και προβλήματα για τις βιομηχανίες, μεταξύ των οποίων και τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Λίγες ημέρες νωρίτερα, η BP είχε προειδοποιήσει ότι ο νέος κορωνοϊός μπορεί να εξαλείψει το ένα τρίτο της παγκόσμιας ζήτησης αργού φέτος. H Νike και η Adidas ανακοίνωσαν ότι κλείνουν καταστήματα στην Κίνα.
Οι επενδυτικές τράπεζες έχουν αρχίσει ήδη να υπολογίζουν τον πιθανό οικονομικό αντίκτυπο. Το σοκ μπορεί να περιορίσει την κινεζική οικονομική ανάπτυξη στο 4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με πρόβλεψη της Goldman Sachs. Ο επικεφαλής του οίκου στον τομέα των εμπορευμάτων σημείωσε σε συνέντευξη στο Bloomberg ότι η ζήτηση αργού μπορεί να υποχωρήσει κατά 2 με 3 εκατ. βαρέλια την ημέρα, προτού ανακάμψει σε δύο με τρεις μήνες.