Σύμφωνα με στοιχεία του ΔΕΣΦΑ, οι εισαγωγές ανήλθαν στις 21.393 GWh (Γιγαβατώρες) έναντι 18.211 GWh. Η αύξηση αυτή φανερώνει πέραν των όποιων εποχικών συνθηκών, όπως κρύος χειμώνας, και τις αλλαγές που συντελούνται στην εγχώρια ενεργειακή αγορά, με το φυσικό αέριο να καθιερώνεται πια ως το κύριο καύσιμο στον δρόμο για τη μετάβαση στις καθαρότερες μορφές ενέργειας, όπως οι ΑΠΕ. Παράλληλα η έκρηξη των εισαγωγών αποτυπώνει και τη δυναμική που αποκτά το εμπόριο φυσικού αερίου από εγχώριους ενεργειακούς ομίλους, οι οποίοι φέρνουν ποσότητες όχι μόνο για να καλύψουν δικές τους ανάγκες αλλά και για να προχωρήσουν σε εξαγωγές.
Ενδεικτική της ορμής που έχει αποκτήσει η αγορά φυσικού αερίου είναι το γεγονός πως ίσως για πρώτη φορά το LNG (Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο) πήρε «κεφάλι» στις εισαγωγές έναντι του αερίου των αγωγών. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του Διαχειριστή, στο πρώτο τετράμηνο του έτους οι ποσότητες που εισήλθαν στο Σύστημα μέσω του Τερματικού Σταθμού Αποθήκευσης (LNG) ήταν 11.679 GWh. Ήταν αυξημένες κατά 45% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019. Για να γίνει αντιληπτή η επικράτηση του LNG, αρκεί να αναφερθεί πως οι συνολικές ποσότητες αερίου που ήλθαν από τα σημεία του ΕΣΦΑ στους Κήπους του Έβρου (ελληνοτουρκικός αγωγός) και του Σιδηροκάστρου των Σερρών (ελληνοβουλγαρικός αγωγός) ήταν συνολικά 9.714 GWh. Από τον Έβρο, οι ποσότητες ήταν υψηλότερες κατά 13%, ενώ μείωση της τάξης του 8% σημείωσαν οι εισαγωγές του ρωσικού αερίου.
Οι εισαγωγείς προφανώς προτιμούν το LNG λόγω της σημαντικά χαμηλότερης τιμής έναντι του αερίου των αγωγών, ενώ βρίσκουν πολύ περισσότερες ευκαιρίες ακόμη και ανάμεσα σε φορτία LNG στην ελεύθερη αγορά.