Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κίνητρα 100 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός
Η ηλεκτροκίνηση «επί τάπητος»
Παρασκευή, 05/06/2020

Με 100 εκατ. ευρώ και για 18 μήνες επιδοτεί  η κυβέρνηση την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου.  Όπως ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, το όφελος ανά μονάδα, εάν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ. «Αυτό θα καταστήσει την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή στο μέσο εισόδημα» τόνισε, ενώ πρόσθεσε πως το πρόγραμμα θα επιδοτεί κατά 25% την αγορά ηλεκτρικών ταξί. Μιλώντας, σε εκδήλωση που έγινε στο Γκάζι με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, ο κ.Μητσοτάκης ανέφερε ότι:  «Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην πρίζα του μέλλοντος. Παρά την πανδημία δεν καθυστερήσαμε και σήμερα ανακοινώνουμε τα μέτρα για τη διάδοση των οχημάτων χαμηλών, αλλά και μηδενικών ρύπων. Ανακοινώνουμε, επίσης, τα μέτρα για τη ρύθμιση της αγοράς ηλεκτροκίνησης και τη χωροθέτηση των αναγκαίων σημείων φόρτισης» υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι στόχος είναι ένα στα τρία νέα οχήματα, στην Ελλάδα του 2030, να είναι ηλεκτρικό.

Σημαντική πράσινη συμφωνία

Ειδικότερα, ο  Πρωθυπουργός χαρακτήρισε εμβληματική πρωτοβουλία για το μέλλον τα κίνητρα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και δεσμεύθηκε να συνεχιστεί η προσπάθεια για απεξάρτηση από τα ρυπογόνα καύσιμα. «Αυτή την τόσο σπουδαία μέρα, την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η ελληνική κυβέρνηση ανακοινώνει και επίσημα μια εμβληματική πρωτοβουλία για το μέλλον. Μια πολιτική η οποία απαντά και στη μιζέρια του χθες, αλλά και στη δικαιολογημένη ανησυχία του σήμερα», σημείωσε, προσθέτοντας ότι αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής μας πολιτικής για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων. Υπογράμμισε, δε, πως πρόκειται για ένα σχέδιο ολιστικό, που αφορά το κράτος, την τοπική αυτοδιοίκηση, την αγορά και την κοινωνία των πολιτών. Για αυτό το λόγο συνοδεύεται από την «εξαιρετικά καινοτόμο και σημαντική πράσινη συμφωνία, την οποία θα υπογράψουν 19 φορείς και δύο υπουργεία για να γίνει πράξη το σχέδιο το συντομότερο δυνατό».

Αξίζει να πούμε ότι στις ρυθμίσεις για την ηλεκτροκίνηση θα περιλαμβάνονται πέραν της επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων ιδιωτικής και επαγγελματικής χρήσης, κίνητρα που θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις τους, καθώς και παρεμβάσεις για την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών φόρτισης σε δημόσιους χώρους. Κατά την εξειδίκευση των  διατάξεων του Σχεδίου Νόμου που επιγράφεται «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών καυσίμων : Μέτρα Προώθησης και Εφαρμογής της Ηλεκτροκίνησης», ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, -η παρουσίαση έγινε από κοινού με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη και τον Υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη-, ανέφερε: «Η ηλεκτροκίνηση είναι το αύριο. Και σε αυτό το αύριο θέλουμε να προχωρήσουμε με σχέδιο και πρόγραμμα», και πρόσθεσε τα εξής: «Διεθνώς στον τομέα των μεταφορών αποδίδεται περίπου το 1/3 της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ο ευρύτερος ευρωπαϊκός στόχος είναι μέχρι το 2050 ο τομέας των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται αποκλειστικά με μη συμβατικά οχήματα». Επομένως, κατά τον κ.Καραμανλή, η προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα εξυπηρετεί τους στόχους αυτούς, αφού συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος.

 Υπενθύμισε ότι στη χώρα μας κυκλοφορούν λιγότερα από 1.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα, δηλαδή ένα πολύ μικρό ποσοστό, την ώρα που σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4% -5%, σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στην Ολλανδία ξεπέρασαν το 10%, και ειδικά στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%.

Ανανέωση των «γερασμένων»

Ο κ. Καραμανλής συνόψισε τους τέσσερις άξονες του ολοκληρωμένου σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση: Πρώτον, ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων μας. Σημείωσε ότι: «Σήμερα έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης. Έχουμε θέσει, όμως, έναν φιλόδοξο αλλά εφικτό στόχο: Σε 10 χρόνια από σήμερα, το 2030, ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα τίθενται σε κυκλοφορία να είναι ηλεκτρικά. Και το σχέδιό μας καλύπτει κάθε κατηγορία ΙΧ. Όπως θα δείτε, δίνουμε σοβαρά κίνητρα για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων. Και για τα αυτοκίνητα και για τα δίκυκλα». Όσον αφορά στα επαγγελματικά οχήματα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι: «Αντίστοιχα κίνητρα δίνουμε και για τα φορτηγά, αλλά και για την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου των εταιρειών.» Επίσης, τόνισε ότι στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η παροχή κινήτρων για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ, με επιδότηση που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8.000 ευρώ. Στο διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα. Μάλιστα από τον επόμενο μήνα, από Ιούλιο ως Οκτώβριο, θα κυκλοφορήσουν δοκιμαστικά δυο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας. Θα είναι διαφορετικής κατασκευής, ένα από την Ευρώπη και ένα από την Κίνα, και θέλουμε να τεστάρουμε ποιο από τα δύο ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες της πόλης.

Υποδομές για εύκολη φόρτιση

 Γιατί, όπως υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, είναι αυτονόητο πως ηλεκτροκίνηση χωρίς εύκολη φόρτιση δεν γίνεται… «Στόχος μας είναι, λοιπόν, η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης. Τα σημεία αυτά θα βρίσκονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους», διευκρίνισε ο κ. Καραμανλής και σημείωσε ότι ειδικά για την εξυπηρέτηση των ταξί, προβλέπεται να δημιουργηθούν πιάτσες αποκλειστικής χρήσης από ηλεκτροκίνητα ταξί, με τις απαιτούμενες υποδομές φόρτισης.

Παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα λειτουργεί Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς. Το Μητρώο θα παρέχει στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους (αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο), καθώς και την τιμή και τον τρόπο πληρωμής, εξήγησε ο κ. Καραμανλής.

Προετοιμασία των Μεταφορών για τη «νέα εποχή»

«Για να μπούμε πραγματικά ως χώρα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, αναγκαία προϋπόθεση είναι να εκσυγχρονιστούν και οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους χρήστες», σχολίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε: “Με το νομοσχέδιο ρυθμίζεται, λοιπόν, και η αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων. Και επίσης, διαμορφώνουμε το κατάλληλο πλαίσιο για την ταξινόμηση των ηλεκτρικών οχημάτων κάθε τύπου».

Από την πλευρά του ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι: «Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης είναι ένα σύνθετο εγχείρημα,στο βαθμό που δεν εξαντλείται μόνο στην υποστήριξη της αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος αλλά παρεμβαίνει κυρίως στην υποστήριξη της χρήσης του οχήματος, σε όλο τον κύκλο ζωής του, από τον πολίτη ή τον επαγγελματία.» Με αυτό το σκεπτικό εργάστηκε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο της Διυπουργικής Επιτροπής, έχοντας βέβαια πάντα υπόψη ότι η χώρα μας έχει αναλάβει συγκεκριμένες υποχρεώσεις για τη μείωση της εκπομπής ρύπων στον τομέα των μεταφορών και έχει δεσμευτεί για τη μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο βιώσιμης κινητικότητας, πυλώνας του οποίου προφανώς είναι η ηλεκτροκίνηση.

Ως παράδειγμα αυτής της ολιστικής προσέγγισης έφερε την ανανέωση του γηρασμένου στόλου των ΤΑΞΙ. «Προφανώς απαιτούνται οικονομικά κίνητρα για την αντικατάσταση τους. Αλλά πως θα εκπληρώσουμε τις ευρωπαϊκές μας δεσμεύσεις για μια κινητικότητα χαμηλών ρύπων αν δεν θεσπίσουμε παράλληλα την απόσυρση των παλαιών ΤΑΞΙ και την παράδοση τους σε συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης; Πόση αξία θα είχε η επιδότηση της αγοράς ΤΑΞΙ, χωρίς πιάτσες με τις απαιτούμενες υποδομές φόρτισης, οι οποίες θα λειτουργούν είτε αυτόνομα ή εντός των ήδη υπαρχόντων, με ειδικά καθορισμένες θέσεις; Πόσο εύκολη θα είναι η χρήση ενός ηλεκτρικού οχήματος αν οι ΟΤΑ δεν μεριμνήσουν ως μέρος των ΣΒΑΚ για την τοποθέτηση και λειτουργία επαρκούς αριθμού δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης;», διερωτήθηκε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών ξεκαθάρισε, λοιπόν, ότι προτεραιότητα το επόμενο διάστημα είναι η αδειοδότηση ενός επαρκούς δικτύου υποδομών επαναφόρτισης κατά μήκος του οδικού δικτύου της Ελλάδος καθώς και σε ιδιωτικούς, δημόσιους και κοινόχρηστους χώρους στάθμευσης, μέσα από μια απλή, ελάχιστα γραφειοκρατική διαδικασία. «Εξίσου μεγάλη αξία έχει όμως την ύπαρξη αυτού του δικτύου να τη γνωρίζει ο χρήστης. Και μάλιστα όχι στατικά αλλά δυναμικά», υπογράμμισε, λέγοντας ότι αυτό το στόχο υπηρετεί το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, που αναπτύσσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Δυναμικά στοιχεία για τους χρήστες

«Το Μητρώο θα είναι διαλειτουργικό πανευρωπαϊκά και θα παρέχει δυναμικά στοιχεία στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους (ελεύθερο/κατειλημμένο), καθώς και δεδομένα που αφορούν στην τιμή επί τούτω φόρτισης, καθώς τον τρόπο τιμολόγησης και πληρωμής” ανέφερε και πρόσθεσε: “Με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε μια κεντρική ηλεκτρονική βάση δεδομένων, στην οποία θα συλλέγονται δεδομένα από τους φορείς και θα αποστέλλονται στους χρήστες σε πραγματικό χρόνο, θα αναγνωρίζονται οι φορείς της αγοράς ηλεκτροκίνησης και θα εποπτεύεται η ομαλή λειτουργία των υποδομών φόρτισης.»

 Καθώς δε, απαιτείται και η υποστήριξη και εξυπηρέτηση των χρηστών μετά την πώληση, εννοώντας την επισκευή και συντήρηση των ηλεκτρικών οχημάτων, το θεσμικό πλαίσιο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα θα ρυθμίζει την αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, τα απαιτούμενα προσόντα για την κατοχή άδειας ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και το είδος του τεχνικού περιοδικού ελέγχου τους από τα ΚΤΕΟ.

Οι στόχοι για “καθαρά” λεωφορεία 

 Το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση θα ενσωματώσει στο εθνικό μας δίκαιο όλες τις πρόσφατες αποφάσεις που έχουν ληφθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Ειδικότερα από 2 Αυγούστου 2021 το 33% των προμηθειών λεωφορείων θα πρέπει να είναι «καθαρά», δηλαδή μηδενικών ή μειωμένων ρύπων, ενώ από 1η Ιανουαρίου 2026- το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 47%.

Προς εκπλήρωση αυτού του στόχου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει δεσμευτεί για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, μέσω διεθνούς διαγωνισμού που θα προκηρυχθεί το επόμενο διάστημα. 

Συναφείς αναρτήσεις
Νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση
Σειρά κινήτρων (οικολογικό μπόνους, φοροαπαλλαγές κ.α.) τα οποία οδηγούν σε μεσοσταθμική μείωση 25% της τιμής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και ...
Μεγάλο ενδιαφέρον από τις εταιρίες ηλεκτρισμού για την ηλεκτροκίνηση
Tη δημιουργία συνθηκών πραγματικού ανταγωνισμού στα σημεία φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ζητούν οι ιδιωτικές εταιρίες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, διεκδικώντας ...
Χατζηδάκης
Σε δημόσια διαβούλευση αναρτάται το σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς Ηλεκτροκίνησης». ...
Επαφές Μητσοτάκη στο Ισραήλ
Σειρά επαφών και συναντήσεων με Ισραηλινούς επενδυτές είχε χθες στο Τελ Αβίβ ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με τους οποίους ...
Ανδρέας Σιάμισιης
Στην ηλεκτροκίνηση περνούν και τα Ελληνικά Πετρέλαια, τα οποία ήδη σχεδιάζουν  ειδική επιχειρησιακή ομάδα, που θα λειτουργήσει σύντομα, προκειμένου ...
Μέχρι του ποσού των 5.500 ευρώ θα φθάνει το κίνητρο αγοράς ηλεκτρικού ΙΧ το οποίο θα αντιστοιχεί περίπου στο ...
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Πλέγμα παρεμβάσεων, παράλληλα με την οριζόντια επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, περιλαβμάνει το  νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και ...
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και για την παραγωγή στη χώρα μας φορτιστών και μπαταριών αναμένεται ...
Μητσοτάκης
Με ανάρτηση στο twitter, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, χαιρέτισε την πρόταση της Κομισιόν για το πακέτο βοήθειας ύψους 750 ...

Τεύχος 19

Seat
Τη θέση του γενικού διευθυντή της Seat, αναλαμβάνει ο Αντρέας Χριστοφορίδης. Ο Αντρέας Χριστοφορίδης αναλαμβάνει μαζί με τις Hyundai-Kia και τη Seat, την τρίτη εταιρία του ομίλου ...
Ο οίκος βελτιώσεων Μansory στη Γερμανία, Βαυαρία, γιορτάζοντας τα 30 χρόνια ετοίμασε μια ειδική έκδοση της  Lamborghini Aventador SVJ, που την ονομάζει Cabrera. Άγρια ...
Ράλι Ακρόπολις
Η Ελλάδα και οι Ειδικές Διαδρομές της βρίσκονται και πάλι στο κέντρο του ενδιαφέροντος. Όχι όπως τις ξέραμε κατά το παρελθόν, αλλά μέσω μιας ...
Στις 18 Ιουνίου του 1995 η McLaren F1 GTR με No 59 και οδηγούς τους Τζέι Τζέι Λέιτο, Γιανίκ Νταλμάς, Μασανορί Σεκίγια συμπληρώνοντας ...
Tesla
Ανοδο 150% σημείωσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων Tesla στην Κίνα τον Μάιο. Ταξινομήθηκαν συνολικά 11.565 οχήματα από τις 4.633 μονάδες τον Απρίλιο. Σύμφωνα με τα ...
ΣΕΑΑ
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον μήνα Μάιο, έχουν ως εξής: Ο δείκτης στα ...
Μέχρι του ποσού των 5.500 ευρώ θα φθάνει το κίνητρο αγοράς ηλεκτρικού ΙΧ το οποίο θα αντιστοιχεί περίπου στο 15% της λιανικής τιμής ...
Vespa-Piaggio
Η Vespa της Piaggio είναι μια και μοναδική, που από το 1946 δίνει το δικό της στυλ στους δρόμους και όπως και να ...
Toyota Celica
Το coupe μοντέλο της Toyota συμπλήρωσε ιστορία 50 χρόνων στους δρόμους του πλανήτη, από τον Δεκέμβριο του 1970 όπου και αποκαλύφθηκε η πρώτη ...
Η νέα GLB έρχεται για να συμπληρώσει το κενό μεταξύ της μικρότερης GLA και της μεγαλύτερης GLC. Για την GLB το μήκος/πλάτος/ύψος είναι 4.634 ...
Skoda
Η Skoda αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά του καινούργιου αυτοκινήτου μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας Mycarnow@Kosmocar!, εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια στην κάθε συναλλαγή. Πληκτρολογήστε λοιπόν ...
Ηλεκτρικά οχήματα
Ακόμα και μέσα στον Ιούνιο ενδέχεται να παρουσιαστεί για διαβούλευση το σχετικό νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ για την ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με όσα είπε ο ...

motori.gr