Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κ.Χατζηδάκης: Έως 5.500 ευρώ το κίνητρο απόκτησης «ηλεκτρικών»
Σάββατο, 06/06/2020

Μέχρι του ποσού των 5.500 ευρώ θα φθάνει το κίνητρο αγοράς ηλεκτρικού ΙΧ το οποίο θα αντιστοιχεί περίπου στο 15% της λιανικής τιμής του αυτοκινήτου προ φόρων. Προβλέπεται  χωριστή ενίσχυση έως 400 ευρώ  εάν κάποιος θέλει να αγοράσει φορτιστή, άρα 6.000 ευρώ αθροιστικά. Αυτό ανακοίνωσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, δίνοντας λεπτομέρειες για τις ειδικότερες προβλέψεις του σχετικού νομοσχεδίου που παρουσιάσθηκε πανηγυρικά από την Κυβέρνηση.

Όπως είπε ο κ.Χατζηδάκης, για τα σκούτερ (δίκυκλα) η ενίσχυση θα φτάνει στο 20%  της λιανικής τιμής προ φόρων, με «πλαφόν» τα 800 ευρώ. Για τα ηλεκτρικά ποδήλατα η ενίσχυση είναι σημαντικότερη σηματοδοτώντας το ουσιαστικό άνοιγμα στους ποδηλάτες και τους ποδηλατοδρόμους. Θα φτάνει το 40%, με «οροφή» πάλι τα 800 ευρώ, μια σημαντική  στήριξη εάν ληφθεί υπόψη ότι ένα ηλεκτρικό ποδήλατο σήμερα κάνει 1.700-1.800 ευρώ. Προβλέπεται επίσης μπόνους απόσυρσης 1.000 ευρώ για την απόσυρση παλαιού συμβατικού αυτοκινήτου και 400 ευρώ για την απόσυρση δικύκλου.  

Και φορολογικά κίνητρα

Για το θέμα των φορολογικών κινήτρων, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας επεσήμανε ότι ήδη στο φορολογικό νόμο του υπουργείου του 2019 υπάρχει μια πρώτη δέσμη κινήτρων για την ηλεκτροκίνηση, που προφανώς εξακολουθούν να ισχύουν και εμπλουτίζονται με καινούρια, με έμφαση κυρίως στις εταιρείες, για να αγοράσουν αυτοκίνητα για τους υπαλλήλους τους. «Εκεί έχεις  μια κρίσιμη μάζα, καθώς όταν απευθύνεσαι σε εταιρίες οι οποίες θα πάρουν 10-20 εταιρικά αυτοκίνητα αμέσως δημιουργείς αγορά». Τόνισε επίσης ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα προστίθεται στα τεκμήρια του ιδιώτη και ότι «Με τον συνδυασμό του οικολογικού μπόνους και των φορολογικών κινήτρων θα έχουμε μια έκπτωση στην τιμή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της τάξεως του 25%.

Πέραν των οικονομικών – φορολογικών κινήτρων ο υπουργός αναφέρθηκε στις προβλέψεις του νομοσχεδίου για την εγκατάσταση φορτιστών, δίνοντας το σχετικό χρονοδιάγραμμα τόσο για το Εθνικό οδικό δίκτυο, όσο και για τους Δήμους, ενώ αποσαφήνισε και τι θα ισχύει για τους «οικιακούς» φορτιστές σε νέες και παλαιές  κατοικίες.

«Δίνουμε προτεραιότητα στα κεντρικά σημεία, δηλαδή πλατείες, λιμάνια, αεροδρόμια. Μέχρι το τέλος του 2021 οι εθνικές οδοί, οι βασικοί οδικοί άξονες της χώρας θα έχουν καλυφθεί πλήρως από φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μέχρι τον Μάρτιο του 2021 οι δήμοι υποχρεούνται να χωροθετήσουν εντός των ορίων της ευθύνης τους τα σημεία για τους φορτιστές. Οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκίνητων δεσμεύονται να λειτουργήσουν άμεσα 1200 σημεία εξυπηρέτησης, δηλαδή φορτιστές. Και παράλληλα δεσμεύονται έως το τέλος του έτους να έχουν εκπαιδεύσει το προσωπικό τους στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία από αυτές, έτσι ώστε το 70% των εξουσιοδοτημένων συνεργείων των εταιριών να έχει κάλυψη για αυτούς που θέλουν να πάνε το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο.

Παράλληλα, προβλέπουμε ότι στα νέα κτίρια τα οποία θα κατασκευάζονται θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για να εγκατασταθούν φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για τα παλιά σπίτια θα ισχύσουν οι ρυθμίσεις που ισχύουν για το φυσικό αέριο, δηλαδή δεν θα χρειάζεται απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της πολυκατοικίας».

Αναπτυξιακά για τις λιγνιτικές περιοχές

Με στόχο την ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας και δη στις περιοχές που θα απεξαρτηθούν από τον ρυπογόνο λιγνίτη, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στα αναπτυξιακά κίνητρα μέσω εκπτώσεων φόρου, επιδοτήσεων και μείωσης εργοδοτικών εισφορών για τις επιχειρήσεις που θα παράγουν φορτιστές και μπαταρίες για τα ηλεκτρικά οχήματα.

«Οι επιδοτήσεις αυτές, οι εκπτώσεις αυτές, τα κίνητρα που δίνουμε, για την εγκατάσταση τέτοιων εταιριών θα αφορούν αποκλειστικά τις λιγνιτικές περιοχές, δηλαδή τη Δυτική Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη. Θα υπάρχει μειωμένος φορολογικός συντελεστής κατά 5% και για 5 κερδοφόρες χρήσεις, δηλαδή αντί για 24%, 19%. Θα υπάρχουν επίσης αυξημένοι συντελεστές απόσβεσης παγίων, δίνοντας τη δυνατότητα της απόσβεσης σε μόλις 3 χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας της μονάδας. Θα μειωθούν οι  εργοδοτικές εισφορές που θα καταβάλλονται για κάθε νέα θέση εργασίας που θα δημιουργείται.

Επιπλέον θα προβλέπεται και φορολογική απόσβεση δαπάνης κεφαλαίου επένδυσης, που σημαίνει ότι η κεφαλαιουχική δαπάνη και τα πάγια στοιχεία ενεργητικού της παραγωγικής μονάδας αφαιρείται από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης προσαυξημένη κατά 15%. Και έχουμε μείωση παράλληλα του φορολογητέου εισοδήματος με αυτό τον τρόπο. Και επίσης παρέχεται προτεραιότητα διεκπεραίωσης των διαδικασιών για την έκδοση των απαιτούμενων αδειών για τη λειτουργία της μονάδας, επιταχύνοντας έτσι την έναρξη της παραγωγικής διαδικασίας. Άρα, έχουμε προστιθέμενη αξία και στην ελληνική οικονομία».

Ο κ. Χατζηδάκης απέρριψε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα πάρα πολύ παλαιά αυτοκίνητα και προανήγγειλε παράλληλα  την απαγόρευση εισαγωγής των πολύ παλαιών – και πολύ ρυπογόνων – μεταχειρισμένων οχημάτων.

«Η απαγόρευση θα είναι για την εισαγωγή στη χώρα των Euro 1, Euro 2 και Euro 3 αυτοκινήτων, δηλαδή για τα παμπάλαια αυτοκίνητα.  Η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι νεκροταφείο αυτοκινήτων της Ευρώπης. Δεύτερον, θα επιβληθεί ένα περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Euro 4, δηλαδή στα αυτοκίνητα που είναι δεκαετίας-δωδεκαετίας και πάνω της κλίμακας των 4.000 ευρώ. Για να ωθήσουμε τους πολίτες είτε σε πιο καινούρια μεταχειρισμένα είτε σε μη εισαγόμενα μεταχειρισμένα, τα οποία λόγω του αθέμιτου τρόπου με τον οποίο λειτουργούσε η αγορά «σκοτώνονταν» μέχρι σήμερα στις τιμές, με αποτέλεσμα και ο κάτοχος μέχρι σήμερα ενός σχετικά νέου μεταχειρισμένου να έχει απίστευτα χαμηλή πώλησης. Όλα αυτά τα μέτρα και για την απαγόρευση της εισαγωγής Euro 1, Euro 2, Euro 3 και για το περιβαλλοντικό τέλος για τα παλιά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προφανώς έχουν ένα περιβαλλοντικό πρόσημο. Θέλουμε να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής και προστασία του περιβάλλοντος».

Προς επίρρωσιν της ανάγκης απαγόρευσης εισαγωγής των πολύ παλαιών οχημάτων, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στα στοιχεία ρύπανσης της ατμόσφαιρας πριν και μετά την καραντίνα λόγω κορωνοϊού. Είπε  χαρακτηριστικά ότι και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη τα στοιχεία για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τα μικροσωματίδια, «έδειξαν» ότι με το lockdown ίσα που έφθασαν οι δύο μεγαλουπόλεις τα κοινοτικά όρια.

 «Χωρίς το lockdown είμαστε πάνω 100%, είμαστε στο διπλάσιο και ακόμα παραπάνω. Επομένως, αντιλαμβάνεστε ότι ως Υπουργείο Περιβάλλοντος δεν μπορούμε να μείνουμε απαθείς απέναντι σε αυτό το φαινόμενο», κατέληξε.

Συναφείς αναρτήσεις
Διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου
Oλοκληρώθηκε χθες από τον ΑΔΜΗΕ η ηλέκτριση του πρώτου υποβρύχιου καλωδίου που διασυνδέει την Κρήτη με το ηπειρωτικό σύστημα, το ...
Χατζηδάκης
Την αναγγελία της δημοσιοποίησης σήμερα από τη ΔΕΗ της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ, έκανε ...
Μεταλιγνιτική εποχή
Επενδύσεις σε τεχνολογίες αιχμής για την παραγωγή πράσινης ενέργειας, όπως η κατασκευή μονάδας υδρογόνου, η εγκατάσταση συστοιχίας μπαταριών για ...
Κωστής Χατζηδάκης
Παρέμβαση  στην Αγορά Εξισορρόπησης για να ισορροπήσουν οι τιμές ηλεκτρισμού  που έχουν εκτοξευθεί στα ύψη και να θεραπευθούν οι ...
YΠEN
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, παρουσίασε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο το Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων.  Το Εθνικό Σχέδιο ...
Λιγνίτες
Κοινωνικό πακέτο ύψους 107 εκατ. ευρώ για την επόμενη διετία (50 εκατ. ευρώ για το 2021 και 56,9 εκατ. ...
“Εξοικονομώ-Αυτονομώ”: Ξεκινά στις 9 Δεκεμβρίου από τη Θεσσαλία
Στις 9 Δεκεμβρίου και από την περιφέρεια Θεσσαλίας ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για ένταξη στο νέο “Εξοικονομώ-Αυτονομώ”, του  οποίου  ...
Ειδικός Λογαριασμός ΑΠΕ
Αντιδράσεις από τους παραγωγούς ηλεκτρισμού με ΑΠΕ, τους προμηθευτές  και τη βιομηχανία αλλά και προβληματισμό για τα “μαθηματικά” του ...
Συνάντηση Χατζηδάκη - Σίσι
Εκτενή ανταλλαγή απόψεων  για τη δυναμική εμβάθυνσης της στρατηγικής συνεργασίας Ελλάδος-Αιγύπτου με καταλύτη την ενέργεια είχαν σήμερα το πρωί ...

Τεύχος 23

“Αυτοκίνητο του 2021” το νέο RenaultCaptur
«Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να συμφιλιώσουμε τις μεταφορές με το περιβάλλον, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις τάσεις της τεχνολογίας και της ίδιας της Ευρωπαϊκής ...
Bεσυρόπουλος
     Μεγάλα πρόστιμα μεταξύ 10.000 έως 30.000 ευρώ καθώς και αφαίρεση του διπλώματος για τρία χρόνια προβλέπει η διάταξη νόμου για την ψηφιακή κατάθεση ...
Autohellas
Κατά το 3ο τρίμηνο 2020, που λόγω εποχικότητας είναι πάντα το πιο σημαντικό στη διαμόρφωση της κερδοφορίας, η Autohellas κατέγραψε πωλήσεις σε ενοποιημένο επίπεδο €149.2 εκατ., ...
Κινούμαι ηλεκτρικά
Ζωηρό παραμένει, σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, το ενδιαφέρον του κοινού για τη δράση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Όπως τονίζεται σε ...
Δράση επιδότησης ηλεκτροκίνητων οχημάτων δίκυκλων και ποδηλάτων
Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις γύρω από Δράση επιδότησης  ηλεκτροκίνητων οχημάτων  δίκυκλων και ποδηλάτων. 1.    Είμαι κάτοχος άδειας ΤΑΞΙ μαζί με δυο ακόμα φυσικά πρόσωπα ...
Επιδότηση ηλεκτρικών οχημάτων
Σήμερα το απόγευμα στις 5.00 ανοίγει η ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Περιβάλλοντος - Ενέργειας, όπου θα μπορούν να καταθέτουν αίτηση όσοι θέλουν να αγοράσουν ...
Tesla
Σε split της μετοχής της σε αναλογία 5 νέων προς μία παλαιά προχωρά η Tesla Inc., σε μια κίνηση που έχει ως στόχο ...
EΛΣTAT
Η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοινώνει ότι τον Ιούλιο του 2020 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 19.054 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 22.163 που ...
Seat
Τη θέση του γενικού διευθυντή της Seat, αναλαμβάνει ο Αντρέας Χριστοφορίδης. Ο Αντρέας Χριστοφορίδης αναλαμβάνει μαζί με τις Hyundai-Kia και τη Seat, την τρίτη εταιρία του ομίλου ...
Ο οίκος βελτιώσεων Μansory στη Γερμανία, Βαυαρία, γιορτάζοντας τα 30 χρόνια ετοίμασε μια ειδική έκδοση της  Lamborghini Aventador SVJ, που την ονομάζει Cabrera. Άγρια ...
Ράλι Ακρόπολις
Η Ελλάδα και οι Ειδικές Διαδρομές της βρίσκονται και πάλι στο κέντρο του ενδιαφέροντος. Όχι όπως τις ξέραμε κατά το παρελθόν, αλλά μέσω μιας ...
Στις 18 Ιουνίου του 1995 η McLaren F1 GTR με No 59 και οδηγούς τους Τζέι Τζέι Λέιτο, Γιανίκ Νταλμάς, Μασανορί Σεκίγια συμπληρώνοντας ...

motori.gr