Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κ.Χατζηδάκης: Έως 5.500 ευρώ το κίνητρο απόκτησης «ηλεκτρικών»
Σάββατο, 06/06/2020

Μέχρι του ποσού των 5.500 ευρώ θα φθάνει το κίνητρο αγοράς ηλεκτρικού ΙΧ το οποίο θα αντιστοιχεί περίπου στο 15% της λιανικής τιμής του αυτοκινήτου προ φόρων. Προβλέπεται  χωριστή ενίσχυση έως 400 ευρώ  εάν κάποιος θέλει να αγοράσει φορτιστή, άρα 6.000 ευρώ αθροιστικά. Αυτό ανακοίνωσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, δίνοντας λεπτομέρειες για τις ειδικότερες προβλέψεις του σχετικού νομοσχεδίου που παρουσιάσθηκε πανηγυρικά από την Κυβέρνηση.

Όπως είπε ο κ.Χατζηδάκης, για τα σκούτερ (δίκυκλα) η ενίσχυση θα φτάνει στο 20%  της λιανικής τιμής προ φόρων, με «πλαφόν» τα 800 ευρώ. Για τα ηλεκτρικά ποδήλατα η ενίσχυση είναι σημαντικότερη σηματοδοτώντας το ουσιαστικό άνοιγμα στους ποδηλάτες και τους ποδηλατοδρόμους. Θα φτάνει το 40%, με «οροφή» πάλι τα 800 ευρώ, μια σημαντική  στήριξη εάν ληφθεί υπόψη ότι ένα ηλεκτρικό ποδήλατο σήμερα κάνει 1.700-1.800 ευρώ. Προβλέπεται επίσης μπόνους απόσυρσης 1.000 ευρώ για την απόσυρση παλαιού συμβατικού αυτοκινήτου και 400 ευρώ για την απόσυρση δικύκλου.  

Και φορολογικά κίνητρα

Για το θέμα των φορολογικών κινήτρων, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας επεσήμανε ότι ήδη στο φορολογικό νόμο του υπουργείου του 2019 υπάρχει μια πρώτη δέσμη κινήτρων για την ηλεκτροκίνηση, που προφανώς εξακολουθούν να ισχύουν και εμπλουτίζονται με καινούρια, με έμφαση κυρίως στις εταιρείες, για να αγοράσουν αυτοκίνητα για τους υπαλλήλους τους. «Εκεί έχεις  μια κρίσιμη μάζα, καθώς όταν απευθύνεσαι σε εταιρίες οι οποίες θα πάρουν 10-20 εταιρικά αυτοκίνητα αμέσως δημιουργείς αγορά». Τόνισε επίσης ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα προστίθεται στα τεκμήρια του ιδιώτη και ότι «Με τον συνδυασμό του οικολογικού μπόνους και των φορολογικών κινήτρων θα έχουμε μια έκπτωση στην τιμή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της τάξεως του 25%.

Πέραν των οικονομικών – φορολογικών κινήτρων ο υπουργός αναφέρθηκε στις προβλέψεις του νομοσχεδίου για την εγκατάσταση φορτιστών, δίνοντας το σχετικό χρονοδιάγραμμα τόσο για το Εθνικό οδικό δίκτυο, όσο και για τους Δήμους, ενώ αποσαφήνισε και τι θα ισχύει για τους «οικιακούς» φορτιστές σε νέες και παλαιές  κατοικίες.

«Δίνουμε προτεραιότητα στα κεντρικά σημεία, δηλαδή πλατείες, λιμάνια, αεροδρόμια. Μέχρι το τέλος του 2021 οι εθνικές οδοί, οι βασικοί οδικοί άξονες της χώρας θα έχουν καλυφθεί πλήρως από φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μέχρι τον Μάρτιο του 2021 οι δήμοι υποχρεούνται να χωροθετήσουν εντός των ορίων της ευθύνης τους τα σημεία για τους φορτιστές. Οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκίνητων δεσμεύονται να λειτουργήσουν άμεσα 1200 σημεία εξυπηρέτησης, δηλαδή φορτιστές. Και παράλληλα δεσμεύονται έως το τέλος του έτους να έχουν εκπαιδεύσει το προσωπικό τους στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία από αυτές, έτσι ώστε το 70% των εξουσιοδοτημένων συνεργείων των εταιριών να έχει κάλυψη για αυτούς που θέλουν να πάνε το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο.

Παράλληλα, προβλέπουμε ότι στα νέα κτίρια τα οποία θα κατασκευάζονται θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για να εγκατασταθούν φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για τα παλιά σπίτια θα ισχύσουν οι ρυθμίσεις που ισχύουν για το φυσικό αέριο, δηλαδή δεν θα χρειάζεται απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της πολυκατοικίας».

Αναπτυξιακά για τις λιγνιτικές περιοχές

Με στόχο την ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας και δη στις περιοχές που θα απεξαρτηθούν από τον ρυπογόνο λιγνίτη, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στα αναπτυξιακά κίνητρα μέσω εκπτώσεων φόρου, επιδοτήσεων και μείωσης εργοδοτικών εισφορών για τις επιχειρήσεις που θα παράγουν φορτιστές και μπαταρίες για τα ηλεκτρικά οχήματα.

«Οι επιδοτήσεις αυτές, οι εκπτώσεις αυτές, τα κίνητρα που δίνουμε, για την εγκατάσταση τέτοιων εταιριών θα αφορούν αποκλειστικά τις λιγνιτικές περιοχές, δηλαδή τη Δυτική Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη. Θα υπάρχει μειωμένος φορολογικός συντελεστής κατά 5% και για 5 κερδοφόρες χρήσεις, δηλαδή αντί για 24%, 19%. Θα υπάρχουν επίσης αυξημένοι συντελεστές απόσβεσης παγίων, δίνοντας τη δυνατότητα της απόσβεσης σε μόλις 3 χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας της μονάδας. Θα μειωθούν οι  εργοδοτικές εισφορές που θα καταβάλλονται για κάθε νέα θέση εργασίας που θα δημιουργείται.

Επιπλέον θα προβλέπεται και φορολογική απόσβεση δαπάνης κεφαλαίου επένδυσης, που σημαίνει ότι η κεφαλαιουχική δαπάνη και τα πάγια στοιχεία ενεργητικού της παραγωγικής μονάδας αφαιρείται από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης προσαυξημένη κατά 15%. Και έχουμε μείωση παράλληλα του φορολογητέου εισοδήματος με αυτό τον τρόπο. Και επίσης παρέχεται προτεραιότητα διεκπεραίωσης των διαδικασιών για την έκδοση των απαιτούμενων αδειών για τη λειτουργία της μονάδας, επιταχύνοντας έτσι την έναρξη της παραγωγικής διαδικασίας. Άρα, έχουμε προστιθέμενη αξία και στην ελληνική οικονομία».

Ο κ. Χατζηδάκης απέρριψε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα πάρα πολύ παλαιά αυτοκίνητα και προανήγγειλε παράλληλα  την απαγόρευση εισαγωγής των πολύ παλαιών – και πολύ ρυπογόνων – μεταχειρισμένων οχημάτων.

«Η απαγόρευση θα είναι για την εισαγωγή στη χώρα των Euro 1, Euro 2 και Euro 3 αυτοκινήτων, δηλαδή για τα παμπάλαια αυτοκίνητα.  Η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι νεκροταφείο αυτοκινήτων της Ευρώπης. Δεύτερον, θα επιβληθεί ένα περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Euro 4, δηλαδή στα αυτοκίνητα που είναι δεκαετίας-δωδεκαετίας και πάνω της κλίμακας των 4.000 ευρώ. Για να ωθήσουμε τους πολίτες είτε σε πιο καινούρια μεταχειρισμένα είτε σε μη εισαγόμενα μεταχειρισμένα, τα οποία λόγω του αθέμιτου τρόπου με τον οποίο λειτουργούσε η αγορά «σκοτώνονταν» μέχρι σήμερα στις τιμές, με αποτέλεσμα και ο κάτοχος μέχρι σήμερα ενός σχετικά νέου μεταχειρισμένου να έχει απίστευτα χαμηλή πώλησης. Όλα αυτά τα μέτρα και για την απαγόρευση της εισαγωγής Euro 1, Euro 2, Euro 3 και για το περιβαλλοντικό τέλος για τα παλιά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προφανώς έχουν ένα περιβαλλοντικό πρόσημο. Θέλουμε να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής και προστασία του περιβάλλοντος».

Προς επίρρωσιν της ανάγκης απαγόρευσης εισαγωγής των πολύ παλαιών οχημάτων, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στα στοιχεία ρύπανσης της ατμόσφαιρας πριν και μετά την καραντίνα λόγω κορωνοϊού. Είπε  χαρακτηριστικά ότι και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη τα στοιχεία για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τα μικροσωματίδια, «έδειξαν» ότι με το lockdown ίσα που έφθασαν οι δύο μεγαλουπόλεις τα κοινοτικά όρια.

 «Χωρίς το lockdown είμαστε πάνω 100%, είμαστε στο διπλάσιο και ακόμα παραπάνω. Επομένως, αντιλαμβάνεστε ότι ως Υπουργείο Περιβάλλοντος δεν μπορούμε να μείνουμε απαθείς απέναντι σε αυτό το φαινόμενο», κατέληξε.

Συναφείς αναρτήσεις
Nα είναι λογικές οι χρεώσεις
Συνάντηση εργασίας του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, του αρμόδιου Υφυπουργού Χάρη Θεοχάρη και εκπροσώπων των τραπεζών, ...
Τα ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 40% πιο "βιώσιμα" από τα αυτοκίνητα που είχαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα ...
Διευκολύνσεις σε ταξί, καφενεία και περίπτερα
Τέσσερις αλλαγές της τελευταίας στιγμής ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, στις διατάξεις για τον ...
Το 2024
Τις έξι βασικές προτεραιότητες της οικονομικής πολιτικής για το 2024 παρουσίασε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, ...
Τι ισχύει για το μαχητό των τεκμηρίων
Κατατίθεται μέσα στις επόμενες ώρες στη Βουλή το σχέδιο νόμου «Μέτρα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής». Το σχέδιο νόμου ...
Έναντι στόχου 1,746 δισ.
Εκρηκτική υπέρβαση του πρωτογενούς πλεονάσματος στο διάστημα Ιανουαρίου - Οκτωβρίου καταγράφουν τα προκαταρκτικά στοιχεία του ΥΠΕΘΟ. Φτάνει τα 6,084 δισ. ευρώ έναντι στόχου ...
Πως μειώνεται το τέλος επιτηδεύματος - Όλες οι αλλαγές
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης και ο υφυπουργός Χάρης Θεοχάρης παρουσίασαν σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο το ...
Μετέωρο παραμένει το μέτρο της επιδότησης της ενεργοβόρου βιομηχανίας για το υψηλό κόστος ρεύματος, περίπου 5 μήνες μετά την ...
Για παράνομες ξαπλώστρες
Με εντολή του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, η Γενική Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας Νάγια Κόλλια, επικοινώνησε σήμερα ...
 
 
Η nrg, ανακοινώνει τη διάθεση του Starcharge Nova 360, του ισχυρότερου ταχυφορτιστή στη χώρα. Μια επαναστατική προσθήκη στο δίκτυο incharge, που σηματοδοτεί ένα ...
Η συνεργασία μεταξύ του Ομίλου Σφακιανάκη και της BYD αντικατοπτρίζει το όραμα αειφορίας και των δύο εταιρειών. Η BYD είναι παγκοσμίως γνωστή για ...
H MG επιστρέφει στις ρίζες της, με το νέο Cyberster, το οποίο τιμά το παρελθόν της μάρκας στα roadster αμαξώματα. Για πρώτη φορά η ...
Τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024» στην Ευρώπη, κατέκτησε το νέο Renault Scenic. Η κάλπη ανέδειξε το μεγάλο φετινό νικητή του θεσμού, ενώ η ...
H Jeep ανακοίνωσε ακόμα μια προσθήκη στη γκάμα του Avenger, το οποίο ήδη προσφέρεται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, βενζινοκίνητο και ήπιο υβριδικό. Ως γνήσιο τέκνο ...
Τον Μάιο του 2022, η Mercedes ανακοίνωσε τα πλάνα της για μία νέα υπερπολυτελή σειρά μοντέλων, με την ονομασία Mythos. Σύμφωνα με τους Γερμανούς το ...
Μέχρι το τέλος της δεκαετίας
Λόγω της μετατόπισης των αυτοκινητοβιομηχανιών προς την ηλεκτροκινηση, σταδιακά θα μειωθούν οι θέσεις των εργαζόμενων στις εταιρείες που προμηθεύουν με εξαρτήματα και αλλά ...
Σε καμβά μετέτρεψε η Maserati μια MC20 Cielo, δημιουργώντας ένα έργο τέχνης πάνω σε τροχούς, το οποίο θα μπορούσε να έχει περίοπτη θέση ...
Με το βραβείο Ecobest 2024 στο ενεργητικό του ξεκινά την πορεία του στην αγορά το e-C3. Το βραβείο αυτό απονέμεται σε αυτοκίνητα που διακρίνονται ...
Τη δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων στην κορυφαία Μ40i προσφέρει η BMW. Η επίδραση στις επιδόσεις είναι μηδαμινή, καθώς τα πρώτα 100 χλμ./ώρα καλύπτονται ...
Δυο νέες ισχυρές plug-in υβριδικές εκδόσεις, αποικτά η Panamera. Η νέα Panamera 4 E-Hybrid που χρησιμοποιεί αναβαθμισμένο biturbo βενζινοκινητήρα 2.9 λίτρων, απόδοσης 304 ίππων, ...
Τα ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 40% πιο "βιώσιμα" από τα αυτοκίνητα που είχαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με μελέτη της Ομοσπονδιακής ...