Σε ιστορικό υψηλό και συγκεκριμένα στα 11,34 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα έφθασαν οι εισαγωγές πετρελαίου στην Κίνα τον Μάιο, καθώς οι Κινέζοι trader έσπευσαν να επωφεληθούν από τις χαμηλές τιμές του αργού, γεμίζοντας τις αποθήκες στην ξηρά ακόμα και σε δεξαμενόπλοια αγκυροβολημένα έξω από τα λιμάνια. Οπως αναφέρει το Bloomberg μόνο αυτόν τον μήνα, αναμένεται να φτάσουν έως και 200 πετρελαιοφόρα στα κινεζικά λιμάνια.
Σύμφωνα με στοιχεία από τα τελωνεία της Κίνας οι εισαγωγές αργού τον Μάιο αυξήθηκαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα και ακολουθούν παρόμοια τάση τον Ιούνιο, επιβεβαιώνουν ότι η κινεζική οικονομία βρίσκεται σε πορεία γρήγορης ανάκαμψης, επανερχόμενη στα προ του κορωνοιού επίπεδα.
Ο ημερήσιος μέσος όρος των εισαγωγών πετρελαίου τον Μάιο αυξήθηκε κατά 15% σε σχέση με το Απρίλιο και κατά 150.000 bpd περισσότερο από το προηγούμενο ρεκόρ εισαγωγών, που είχε καταγραφεί τον περασμένο Νοέμβριο.
Τον Ιούνιο θα μπορούσε να καταρριφθεί ένα ακόμη ρεκόρ, με την εξειδικευμένη εταιρία Kpler να προβλέπει ημερήσιο μέσο όρο εισαγωγών αργού έως και 14 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα ή και περισσότερο, δηλαδή 20% πάνω από τον μέσο όρο του Μαΐου.
Κινέζοι αναλυτές εκτιμούν πως οι εισαγωγές πετρελαίου στη χώρα μπορεί να καταγράψουν φέτος ετήσια αύξηση 2%, λόγω των χαμηλών τιμών τιμών.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της IHS Markit τα αποθέματα αργού πετρελαίου της Κίνας θα έχουν αυξηθεί κατά 440 εκατομμύρια βαρέλια το πρώτο εξάμηνο του 2020, παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη εξαμηνιαία αύξηση αποθεμάτων, παγκοσμίως Εάν οι εισαγωγές συνεχίσουν να αυξάνονται με ρυθμό ρεκόρ, τότε η αποθήκευση σε πλωτές δεξαμενές, όπως τάνκερ, μπορεί να είναι η μόνη λύση.
Ορισμένοι όμως αμφιβάλλουν αν η Κίνα μπορεί να συνεχίσει να εισάγει πετρέλαιο με τους ίδιους ρυθμούς. Πρόκειται για μία εξίσωση που έχει να κάνει αφενός με το δυναμικό αποθήκευσης, που δείχνει να εξαντλείται αν κρίνει κανείς από τη συμφόρηση των τάνκερ στα λιμάνια, αφετέρου με το ρυθμό οικονομικής ανάκαμψης και τρίτον με τις ίδιες τις τιμές του αργού.