Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μελέτη Channoil Consulting
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η ανάπτυξη των εναλλακτικών καυσίμων
Πέμπτη, 16/07/2020

Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμβάλλουν καταλυτικά στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών, ενώ η ναυτιλία και η αεροπορία  μπορούν να αναδειχθούν στον μοχλό που θα φέρει  την ανάπτυξη των εναλλακτικών καυσίμων, θα χρειαστεί όμως η υιοθέτηση ενός παγκόσμιου συστήματος  εμπορίας εκπομπών ρύπων και ο πλήρης ανασχεδιασμός της λειτουργίας των πετρελαϊκών εταιριών για να αντιμετωπιστεί η διπλή  πρόκληση της δραστικής μείωσης της  εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου χωρίς την καταστροφή παραδοσιακών κλάδων της οικονομίας.

Στα συμπεράσματα αυτά καταλήγει  πρόσφατη μελέτη της Channoil Consulting για τις αγορές πετρελαίου -φυσικού αερίου και το μέλλον των ΑΠΕ.

Ειδικότερα σε ότι αφορά στη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου από τη βιομηχανία και τους τομείς των μεταφορών που είναι δύσκολο να εξηλεκτριστούν,  η μελέτη της Channoil Consulting  προτείνει για τις  θαλάσσιες μεταφορές τη μετάβαση σε υβριδικά συστήματα , όπως η αμμωνία και τα turbo sails,  που θα διευκόλυναν τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της παγκόσμιας ναυτιλίας.  Η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας σε μικρά αυτόνομα σκάφη, θα μπορούσε να αποτελέσει  μια ακόμα επιλογή, ενώ  το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) και η μεθανόλη θεωρούνται προσωρινές, ενδιάμεσες λύσεις  για τη  μείωση του CO2 ».

Για  να χρησιμοποιήσει η βιομηχανία καθαρότερα καύσιμα, η  Channoil υποστηρίζει ότι «το  καρότο είναι πάντα καλύτερο από το μαστίγιο» και προκρίνει την παροχή κινήτρων, με τη μορφή μίας «σταθερής οικονομικής απόδοσης». Η ενεργειακή μετάβαση της βιομηχανίας απαιτεί  επενδύσεις σε νέες και ακριβές τεχνολογίες, όπως η Δέσμευση και Αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (Carbon Capture and Storage -CCS) και  η  Άμεση Δέσμευση Διοξειδίου του ‘Ανθρακα από τον Αέρα (Direct Air Carbon Capture),  καθώς και την  επαναχρησιμοποίηση υλικών και προϊόντων.

Η  Channoil θεωρεί ότι αυτές οι τεχνολογίες θα μπορούσαν να τεθούν γρήγορα σε ροή εάν ήταν διαθέσιμα τα κατάλληλα οικονομικά κίνητρα. Ο οίκος επικαλείται στοιχεία που υποδηλώνουν ότι μία τιμή του  άνθρακα/δικαιώματα ρύπων  γύρω στα  50 $ / τόνο θα ήταν επαρκής για να διασφαλιστεί η πραγματοποίηση επενδύσεων  σε CCS και άλλες τεχνολογίες.

Για να  να επιτευχθεί όμως αυτό, θα χρειαστεί να υπάρξει μία παγκόσμια συμφωνία για την τιμή των εκπομπών ρύπων υποστηρίζει  η μελέτη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της  Channoil σήμερα λειτουργούν διεθνώς  51 συστήματα  τιμολόγησης άνθρακα, τα οποία  καλύπτουν μόνο το 20% των παγκόσμιων εκπομπών.

«Εάν θέλουμε να επιτύχουμε τις μειώσεις των αερίων του θερμοκηπίου που απαιτούνται για να σταματήσουμε την υπερθέρμανση του πλανήτη, τότε πρέπει να αυξήσουμε σημαντικά την κάλυψη του ETS (σύστημα εμπορίας ρύπων) », αναφέρει η μελέτη, προσθέτοντας ότι η τιμολόγηση του διοξειδίου του άνθρακα παρουσιάζει μεγάλες διαφορές από περιοχή σε περιοχή και ότι  πουθενά δεν είναι εντός της κλίμακας  των $ 50- $ 100 ανά τόνο, που απαιτούνται για να υπάρξει κίνητρο για να γίνουν επενδύσεις σε καινοτόμες λύσεις καθώς  και σε έρευνα και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών.

Στο πλαίσιο αυτό η έκθεση προτείνει  στους ακτιβιστές υπέρ του κλίματος ότι  για να είναι πιο αποτελεσματικοί στις διαμαρτυρίες τους σε επίπεδο Ηνωμένων Εθνών, θα πρέπει να ζητήσουν την εμπλοκή του Οργανισμού για την υιοθέτηση του κατάλληλου συστήματος εμπορίας εκπομπών άνθρακα. «Επίσης αυτό πρέπει να ζητούν οι εκπρόσωποι των διαφόρων περιβαλλοντικών ομάδων στο COP 26.», συμπληρώνει η έκθεση.

Την περασμένη εβδομάδα, η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψήφισε την τροποποίηση του  Κανονισμού Παρακολούθησης, Αναφοράς και Επαλήθευσης (MRV), με μέτρα που προβλέπουν μεταξύ άλλων την ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών Ρύπων. Η ψηφοφορία στην ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου για τον τροποποιημένο κανονισμό θα διεξαχθεί στα μέσα Σεπτεμβρίου.

Ιδιαίτερο κεφάλαιο στην έκθεση της Channoil καταλαμβάνει  το μέλλον των εταιριών  αποθήκευσης πετρελαίου, τις οποίες προειδοποιεί ότι πρέπει να αρχίσουν να εξετάζουν, να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν  «αλλαγή κατεύθυνσης »μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια διαφορετικά κινδυνεύουν να μείνουν με κενές, σκουριασμένες δεξαμενές, καθώς η Ευρώπη και άλλες χώρες ή  μπλοκ χωρών περιορίζουν σταδιακά τη χρήση πετρελαίου (μελλοντικά και του φυσικού αερίου) όσο προχωρούν προς τον στόχο της κλιματικής ουδετερότητας.

Συναφείς αναρτήσεις
Τα ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 40% πιο "βιώσιμα" από τα αυτοκίνητα που είχαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα ...
Ηλεκτρική διασύνδεση Αιγύπτου - Ελλάδας
Σε επαφές με διεθνείς μελετητικές εταιρίες για την ηλεκτρική διασύνδεση Αιγύπτου - Ελλάδας, πρότζεκτ GREGY, βρίσκεται ήδη ο όμιλος ...
Σημαντική αύξηση, της τάξης του 3%, παρουσίασαν χθες οι τιμές του αργού πετρελαίου, φθάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο για τον ...
Ανησυχία για νέες περικοπές
Ανοδικά κινούνται οι τιμές του πετρελαίου, καθώς οι επενδυτές αναμένουν  τη συνάντηση του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών και των συμμάχων του, κοινώς ...
Υποχώρησαν για τρίτη διαδοχική συνεδρίαση οι τιμές του πετρελαίου καθώς τα απογοητευτικά στοιχεία που είδαν σήμερα το φως της ...
Forbes
Καθώς η τιμή του Brent πλησιάζει στο ορόσημο των 100 δολαρίων το βαρέλι, κράτη και βιομηχανίες σε όλο τον κόσμο προετοιμάζονται για ...
Πετρέλαιο
Πάνω από τα 95 δολάρια ανά βαρέλι βρίσκεται το μπρεντ, για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του περασμένου έτους, ...
Σε προς τα πάνω αναθεώρηση κατά 10% των τεχνικών της παραδοχών για τις τιμές του πετρελαίου, σε πολύ ήπια ...
Οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου βρίσκονται σήμερα στα υψηλότερα επίπεδα  από τον Απριλίου
Παρά τη σημαντική αύξηση που παρουσιάζουν οι τιμές του πετρελαίου το τελευταίο χρονικό διάστημα, περίπου 20% σε έξι εβδομάδες, ...
 
 
Την κατασκευή ενός νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη, ξεκινά o όμιλος Intrakat για λογαριασμό του Ομίλου ΔΕΗ, ...
Πλωτό φωτοβολταϊκό σταθμό, ισχύος 115,88 MW στη λίμνη των Κρεμαστών, στην Αιτωλοακαρνανία  ετοιμάζεται να εγκαταστήσει η γερμανική εταιρία BayWa r.e, και ήδη η ...
Σοβαρά προβλήματα με την τυποποίηση των μακροχρόνιων, συνήθως δεκαετών, συμβάσεων προμήθειας ηλεκτρισμού από ΑΠΕ, των γνωστών πράσινων ΡΡΑ φαίνεται ότι αντιμετωπίζει ο Ευρωπαίος ...
Η  Βιοχάλκο και ο Τιτάνας υπέγραψαν τελικώς την κοινή δήλωση κατανάλωσης για τα  δύο PPAs με τη ΔΕΗ, πράγμα που ανοίγει το δρόμο ...
Η ανεξέλεγκτη διείσδυση των ΑΠΕ και ειδικά των φωτοβολταϊκών  με τα τεράστια προβλήματα που προκαλεί, όπως ο “κανιβαλισμός της αγοράς” με τις αρνητικές ...
Ποσό της τάξης των 130 εκατ. ευρώ υπέρ του ήδη προβληματικού Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) φέρεται έτοιμος  να διεκδικήσει ο ΔΑΠΕΕΠ από τις ...
Η πορεία μας προς το 2030 είναι σαφής: Η Πράξη για τις Κρίσιμες Πρώτες Ύλες θέτει φιλόδοξους, αλλά ζωτικούς στόχους ώστε να επιτευχθεί ...
Σύντομα, το πιθανότερο πριν το Πάσχα αναμένεται να εκδοθεί η υπουργική απόφαση για το net billing, το νέο τρόπο αποζημίωσης των οικιακών φωτοβολταϊκών ...
Στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει την εμπορική λειτουργία  στις 30 Απριλίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, έχει εισέλθει η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης ...
Η νορβηγική εταιρία Moreld Ocean Wind AS και η ελληνική Lykomitros Steel SA υπέγραψαν Μνημόνιο Συνργασίας (MOU) για την ανάπτυξη πλωτών υπεράκτιων αιολικά ...
Στην έναρξη κατασκευής  φωτοβολταϊκών πάρκων ισχύος 560 MW στην ευρύτερη περιοχή της Λάρισας είναι έτοιμη να προχωρήσει η Lightsource bp, η  βρετανική εταιρία ...
Το ενδεχόμενο παράτασης της προθεσμίας  για την κατά προτεραιότητα χορήγηση όρων σύνδεσης στα φωτοβολταϊκά πάρκα  που έχουν υπογράψει PPAs ίσως αναγκαστεί να εξετάσει ...