Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Χατζηδάκης
(upd) Στις 24 Αυγούστου ανοίγει η πλατφόρμα για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Τετάρτη, 29/07/2020

Στις 24 Αυγούστου θα ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με την επιδότηση που δίνουν τα κίνητρα του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, ενώ ως την Παρασκευή 7 Αυγούστου εκτιμάται ότι θα έχει δημοσιευτεί σε ΦΕΚ η σχετική υπουργική απόφαση. Από τη δημοσίευσή της και μετά θα είναι επιλέξιμες για επιδότηση οι σχετικές δαπάνες για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως ανακοίνωσε σήμερα σε συνέντευξη τύπου ο υπουργός Περιβάλλοντος- Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης.

Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που παρουσίασε ο υπουργός έχει προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ αλλά όπως δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης το πρόγραμμα θα ενισχυθεί με επιπλέον πόρους ανάλογα με τη ζήτηση που θα εκδηλωθεί

 Εκτιμάται ότι περισσότερα από 15.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 12.5000 ηλεκτρικά δίκυκλα θα επιδοτηθούν μέσω του προγράμματος.

Η αγορά δείχνει να έχει ήδη ανταποκριθεί στην προαναγγελία του προγράμματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι  έχει αυξηθεί η ζήτηση για ηλεκτρικά ποδήλατα και ο χρόνος αναμονής για την παραλαβή τους έχει αυξηθεί στους 4 μήνες. Είναι πολύ πιθανόν ο στόχος  που έχει τεθεί με το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, το ένα στα τρία καινούργια αυτοκίνητα το 2030 να είναι ηλεκτρικό, να επιτευχθεί πολύ νωρίτερα, δήλωσε ο υπουργός

Εν τω μεταξύ στις 3 Αυγούστου Σύμφωνα θα ενεργοποιηθεί η ιστοσελίδα του προγράμματος (http://kinoumeilektrika.ypen.gr), όπως δήλωσε  η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ κα Αλεξάνδρα Σδούκου. Στην ιστοσελίδα θα αναρτηθούν όλες οι σχετικές ανακοινώσεις, η πρόσκληση της δράσης, η Κοινή Υπουργική Απόφαση, τα επιλέξιμα αυτοκίνητα, η διαδικασία υποβολής, το αρχείο συχνών ερωτήσεων - απαντήσεων κλπ.

Ταυτόχρονα  θα λειτουργήσει τηλεφωνικό κέντρο (help desk) για το πρόγραμμα (2131513640 / 2131513643 ώρες 10.00 - 18.00 και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο support.kinoumeilektrika@prv.ypeka.gr).

Ο υφυπουργός Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς ανέφερε  ότι είναι σε εξέλιξη συζητήσεις για εγκατάσταση στη χώρα μας μονάδων παραγωγής εξαρτημάτων που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση.

Ως γνωστόν, οι επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος έχουν ως εξής:

-Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή προ φόρων έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 20% με όριο τα 6.000 ευρώ. Από 30.001 έως 50.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 15% με όριο τα 6.000 ευρώ.

-Για δίκυκλα - τρίκυκλα, ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

-Για ηλεκτρικά ποδήλατα, ποσοστό 40% (είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη) με όριο τα 800 ευρώ.

-Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να ζητήσουν επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ για αγορά έξυπνου οικιακιού φορτιστή (σε συνδυασμό με αγορά ΙΧ, όχι ποδήλατου ή σκούτερ).

-Με απόσυρση παλαιού οχήματος / δικύκλου (εξαιρούνται τα ποδήλατα) παρέχεται επιπλέον μπόνους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

-Για ταξί η επιδότηση ανέρχεται σε 25% επί της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 8.000 ευρώ ή, αν πρόκειται για plug in υβριδικό μοντέλο, ποσοστό 15% με όριο τα 5.500 ευρώ. Στην περίπτωση των ταξί είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος (πρέπει να είναι παλαιότερο από την 1-1-2013), η οποία επιδοτείται με επιπλέον μπόνους 2.500 ευρώ. Πρακτικά  η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού ταξί  φθάνει στα 10.000 ευρώ και στα 8.000 για υβριδικό.

-Για τις εταιρίες υπάρχει όριο αγοράς έως 3 αυτοκινήτων (6 για όσες έχουν δραστηριότητα σε νησιά) και το ποσοστό της επιδότησης είναι 15% με όριο τα 5.500 ευρώ ή 4.000 για υβριδικά. Για τα δίκυκλα η επιδότηση είναι ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

Σε όλες τις περιπτώσεις δίνονται αυξημένες επιδοτήσεις για αγορά οχημάτων από πολύτεκνους και άτομα με ειδικές ανάγκες (1000 ευρώ για αυτοκίνητο και 500 ευρώ για δίκυκλο/ποδήλατο).

 

Συναφείς αναρτήσεις
Nα είναι λογικές οι χρεώσεις
Συνάντηση εργασίας του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, του αρμόδιου Υφυπουργού Χάρη Θεοχάρη και εκπροσώπων των τραπεζών, ...
Διευκολύνσεις σε ταξί, καφενεία και περίπτερα
Τέσσερις αλλαγές της τελευταίας στιγμής ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, στις διατάξεις για τον ...
Το 2024
Τις έξι βασικές προτεραιότητες της οικονομικής πολιτικής για το 2024 παρουσίασε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, ...
Τι ισχύει για το μαχητό των τεκμηρίων
Κατατίθεται μέσα στις επόμενες ώρες στη Βουλή το σχέδιο νόμου «Μέτρα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής». Το σχέδιο νόμου ...
Έναντι στόχου 1,746 δισ.
Εκρηκτική υπέρβαση του πρωτογενούς πλεονάσματος στο διάστημα Ιανουαρίου - Οκτωβρίου καταγράφουν τα προκαταρκτικά στοιχεία του ΥΠΕΘΟ. Φτάνει τα 6,084 δισ. ευρώ έναντι στόχου ...
Πως μειώνεται το τέλος επιτηδεύματος - Όλες οι αλλαγές
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης και ο υφυπουργός Χάρης Θεοχάρης παρουσίασαν σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο το ...
Για παράνομες ξαπλώστρες
Με εντολή του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, η Γενική Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας Νάγια Κόλλια, επικοινώνησε σήμερα ...
YΠΟΙΚ μετά την αναβάθμιση
Ο γερμανικός οίκος Scope Ratings ανακοίνωσε χθες την  αναβάθμιση του αξιόχρεου του Ελληνικού Δημοσίου στην επενδυτική βαθμίδα BBB- με ...
Επίσκεψη στη Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΑΑΔΕ στο Μοσχάτο
Τη Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και την Αίθουσα Επιχειρήσεων της ΑΑΔΕ στο Μοσχάτο επισκέφθηκε σήμερα ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας ...
 
 
Eντονη κριτική στην εισήγηση του ΑΔΜΗΕ για τον τρόπο εισαγωγής των “15λεπτων προϊόντων” στην Αγορά Εξισορρόπησης ασκούν οι μεγάλες καθετοποιημένες εταιρίες ηλεκτρισμού, καθώς ανησυχούν ...
Σε σημαντική αύξηση  των τελών χρήσης του δικτύου  διανομής φυσικού αερίου  οδηγεί το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δικτύου Διανομής της enaon EDA (πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών),  ...
Την κατασκευή ενός νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη, ξεκινά o όμιλος Intrakat για λογαριασμό του Ομίλου ΔΕΗ, ...
Πλωτό φωτοβολταϊκό σταθμό, ισχύος 115,88 MW στη λίμνη των Κρεμαστών, στην Αιτωλοακαρνανία  ετοιμάζεται να εγκαταστήσει η γερμανική εταιρία BayWa r.e, και ήδη η ...
Σοβαρά προβλήματα με την τυποποίηση των μακροχρόνιων, συνήθως δεκαετών, συμβάσεων προμήθειας ηλεκτρισμού από ΑΠΕ, των γνωστών πράσινων ΡΡΑ φαίνεται ότι αντιμετωπίζει ο Ευρωπαίος ...
Η  Βιοχάλκο και ο Τιτάνας υπέγραψαν τελικώς την κοινή δήλωση κατανάλωσης για τα  δύο PPAs με τη ΔΕΗ, πράγμα που ανοίγει το δρόμο ...
Η ανεξέλεγκτη διείσδυση των ΑΠΕ και ειδικά των φωτοβολταϊκών  με τα τεράστια προβλήματα που προκαλεί, όπως ο “κανιβαλισμός της αγοράς” με τις αρνητικές ...
Ποσό της τάξης των 130 εκατ. ευρώ υπέρ του ήδη προβληματικού Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) φέρεται έτοιμος  να διεκδικήσει ο ΔΑΠΕΕΠ από τις ...
Η πορεία μας προς το 2030 είναι σαφής: Η Πράξη για τις Κρίσιμες Πρώτες Ύλες θέτει φιλόδοξους, αλλά ζωτικούς στόχους ώστε να επιτευχθεί ...
Σύντομα, το πιθανότερο πριν το Πάσχα αναμένεται να εκδοθεί η υπουργική απόφαση για το net billing, το νέο τρόπο αποζημίωσης των οικιακών φωτοβολταϊκών ...
Στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει την εμπορική λειτουργία  στις 30 Απριλίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, έχει εισέλθει η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης ...
Η νορβηγική εταιρία Moreld Ocean Wind AS και η ελληνική Lykomitros Steel SA υπέγραψαν Μνημόνιο Συνργασίας (MOU) για την ανάπτυξη πλωτών υπεράκτιων αιολικά ...