Φωτιές ανάβει η πρόταση του Εμπορικού Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) να παραχωρηθεί το Θριάσιο εξ ολοκλήρου σε κινεζική εταιρεία, καθώς ήδη εκπρόσωποι του κλάδου των logistics αναφέρουν ότι κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε συνθήκες μονοπωλίου στο χώρο της
Ειδικότερα, σε συνάντηση με δημοσιογράφους που είχαν εκπρόσωποι της εταιρείας Logistics, SARMED, συμφερόντων της οικογένειας Σαραντίτη, αναφέρθηκε ότι μέσω της παραχώρησης του νέου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο σε ένα μόνο κοινοπρακτικό σχήμα, θα δημιουργηθούν στρεβλώσεις στο κλάδο των logistics.
Ουσιαστικά πρόκειται, για ένα ζήτημα που συνδέεται ευθέως με το μέλλον της εφοδιαστικής αλυσίδας στη χώρα μας, αφού έως σήμερα απουσιάζει εντελώς, ένα οργανωμένο σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο στην Αττική και την Ελλάδα γενικότερα.
Μιλώντας σε εκδήλωση της εταιρείας, ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Γιάννης Σαραντίτης, ανέφερε ότι η Sarmed συμμετείχε στη πρώτη φάση της εκδήλωσης μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος της ΓΑΙΟΣΕ για το Θριάσιο, στην οποία κατέθεσαν προτάσεις σημαντικές εταιρείες του χώρου όπως: Cosco, Grivalia (πρώην Eurobank Properties), Goldair, MedLog, FoodLink, RedePlan και Sarmed.
Ο κ. Σαραντίτης τάχθηκε υπέρ της κατάτμησης της έκτασης του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, αποκαλύπτοντας ωστόσο ότι δεν έχει έρθει σε επαφή με τις υπόλοιπες εταιρείες για συνασπισμό σε ένα σχήμα.
"Παρακολουθούμε από κοντά τις εξελίξεις, είχαμε εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για το διαγωνισμό του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο και θεωρούμε ότι κάθε παραχώρηση πρέπει να γίνεται με διαφανείς και δομημένες διαδικασίες. Παράλληλα, έχουμε προχωρήσει και σε στρατηγική συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήδη από το 2014 στο κομμάτι των συνδυασμένων μεταφορών και παραδόσεων μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου και του κέντρου διανομής στη Θεσσαλονίκη, μία συνεργασία, η οποία περνά από τις πρώτες ...παιδικές ασθένειες και αναπτύσσεται συνεχώς", τόνισε ο ίδιος.
Υπενθυμίζεται, ότι η «φιλοξενία» πολλών χρηστών στο χώρο του εμπορευματικού σταθμού στο Θριάσιο Πεδίο, αποτελούσε και την πρόταση της ΓΑΙΟΣΕ, βάσει της οποίας είχε προκηρυχθεί ο τελευταίος διαγωνισμός.
Ωστόσο, κάποιοι τάσσονται υπέρ ης άποψης στον ίδιο χώρο να μπορούν να στεγαστούν και μονάδες συναρμολόγησης - τυποποίησης, κάτι που θα ενίσχυε το ενδιαφέρον των ξένων πολυεθνικών για τη μεταφορά των εγκαταστάσεών τους στην Ελλάδα, αυξάνοντας τις θέσεις απασχόλησης.
Ηδη, τέτοιες μονάδες λειτουργούν σήμερα στη Σλοβακία, την Ουγγαρία και σε άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.
Ποια είναι η Sarmed
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της Sarmed οι προοπτικές για σημαντική ανάπτυξη στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας υφίστανται, καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου δεν έχουν αξιοποιήσει πλήρως τη δυναμική που δημιουργείται λόγω της γεωγραφικής θέσης της χώρας. Ηδη, η συμβολή του κλάδου στην Ελλάδα υπολογίζεται στο 10,85% του ΑΕΠ.
Η Sarmed σχεδιάζει να προχωρήσει σε διεθνή επέκταση μέσω κοινοπραξιών με τοπικούς εταίρους σε επιλεγμένες αγορές στη ΝΑ Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, αλλά και στην εγχώρια αγορά με ανάπτυξη του δικτύου και του στόλου των οχημάτων της στα τοπικά κέντρα διανομής (hubs).
Η Sarmed διαθέτει σήμερα 500.000 τ.μ. ιδιόκτητων εγκαταστάσεων, 100.000 τμ μισθωμένα γήπεδα για αποθηκευτική χρήση και 150.000 τμ δυναμικότητα στεγασμένων αποθηκών, ενώ ως προς τον στόλο των οχημάτων, αντιστοιχεί σε 30 ιδιόκτητα φορτηγά και 200 επιπλέον συνεργαζόμενα οχήματα μεταφορέων.
"Από το 2013 έως σήμερα αυξήσαμε το πελατολόγιό μας με 11 νέες συνεργασίες το 2013 και 17 νέες το 2014"', αναφέρει ο κ. Σαραντίτης. Για το περασμένο έτος οι πωλήσεις μας ανήλθαν στα 20,9 εκατ. ευρώ από 15,9 το 2012, το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων έφτανε τα 70,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στο 1,54 εκατ. ευρώ, από 1,69 εκατ. ευρώ το 2013. "Η σταθερή κερδοφορία οφείλεται αφενός στις αυξημένες επενδύσεις, αφετέρου στη συμπίεση του περιθωρίου κέρδους".
Αντιόπη Σχοινά